Najveća svjetska brodograđevna grupacija Brunswick Marine za ovogodišnje je europsko predstavljanje novih modela glisera Sea Ray, Bayliner i Boston Whaler odabrala Split.
Novinari tridesetak europskih redakcija bili su gosti najvećeg hrvatskog partnera Brunswicka, tvrtke Nautike centra Nava, koja ih je ugostila na svojim katamaranima i u tri dana provela ih akvatorijem od Splita preko Drvenika i Šolte pa do Hvara i Paklenih otoka. Atraktivni kadrovi Krknjaša, Maslinice i Palmižane idućih će mjeseci biti objavljivani u najprestižnijim nautičkim magazinima, što će sigurno povećati interes za Jadranom kao vrućom čarteraškom destinacijom.
Odabir termina od 17. do 20. svibnja bio je savršen jer se u ljetnim mjesecima prirodne ljepote tih lokacija izgube pod najezdom stotina plovila. Iako su oblaci prijetili kišom, atmosfera je većinu vremena bila prava ljetna s obiljem sunca za bolji fotografski dojam.
Boston bez premca
Program su u detalje organizirali domaćini iz Nave Inge Ćosić i Dario Marijan, te europski šef marketinga Brunswicka, uvijek nasmijani Glenn Zelen. Uz logistiku plovećih vila na dva trupa i dobru organizaciju, testiranje je išlo kao po traci. Na raspolaganju je bilo 12 novih modela triju sestrinskih brodogradilišta, dužine od pet do 10 metara.
Najveći među njima bio je Boston Whaler 320 Vantage, opremljen s dva Mercury Verada 350 za sjajnu brzinu od 50 čvorova. Iako ima dovoljno opreme za odlazak u ozbiljan ribolov, moćna američka jurilica prvenstveno je namijenjena uživanju i impresioniranju putnika i promatrača.
Svako mesnato sjedalo može se sklopiti i rasklopiti u ležaj, sve je puno masivnog inoksa i u svakom se detalju osjeti kako je riječ o perjanici linije Vantage vrijednoj 350 tisuća dolara. Na brodu se može i duže boraviti jer, osim kuhinje, ima toaletnu kabinu i ležaj za dvoje sa staklenim krovom za pogled na zvjezdano nebo.
Za domaće ljubitelje Boston Whalera pojam je 190 Montauk, klasičan otvoreni gliser pravokutnog tlocrta, san snova za podvodne ribolovce. S motorom od 115 konja postiže 38 čvorova i suvereno klizi preko valova. Nepotopiv i neuništiv, ulijeva povjerenje da će vas s udaljene ribolovne pošte sigurno dovesti do kuće.
Sea Ray je bio zastupljen s četiri modela. Najzanimljiviji je prvi primjerak modela 250 SLX, trupa presvučenog atraktivnom plavom i narančastom folijom. S novim Mercruiserom V8 zapremnine 6.2 litara snage 350 KS postiže maksimalna 42 čvora za samo 15 sekundi od starta. Uz komforan kokpit, od zanimljivih detalja vrijedi izdvojiti potopivu krmenu platformu i sklopive ljestve u pramčanom gavunu.
Jeftini Element
Baylinerovu flotu predvodio je 842 Overnighter s velikom kabinom u pramcu i drugim ležajem ispod kokpita. Uz spavaći potencijal za peteročlanu obitelj. brod nudi udobnu vanjsku blagovaonicu, sunčalište na pramcu i veliku krmenu platformu za ljetne radosti. Za pogon se može odabrati dizelaš ili benzinac snage do 300 konja.
Dva manja Runabouta, VR5 i VR6, nemaju kabine, ali su dobro opremljeni za sportove na vodi i brzi prijevoz, dok veći ima čak i toaletnu kabinu. Za domaće nautičare i iznajmljivače najzanimljiviji su modeli linije Element s niskom cijenom i jednostavnim odabirom opreme i vrste nadgrađa.
U ribolovnom paketu nalaze se električni trolling motor Motorguide, nosači štapova, bazen za živu ješku i teleskopsko pramčano sjedalo. Za naše more petmetarski CC5 ima prenizak profil pramca, ali već CC6 može poslužiti i za borbu s maestralom. Za bočnu stabilnost i lakše ubrzanje zaslužan je trimaranski trup, zbog specifičnog presjeka nazvan M-hull.
Nakon što su plovila isprobali novinari, ekipa iz Nautike centra Nava iskoristila je gostovanje atraktivne flote i za vikend pozvala sve zainteresirane kupce na dane otvorenih vrata s posebnim ponudama za izložene primjerke.