Životsretno momci!

Splićanin Jakov (20) sprema se za avanturu života, a za sve je kriv jedan oglas: Ni u najluđim snovima nisam se nadao...

Piše Vinko Paić
8. siječnja 2024. - 20:59

Za Slavena Škrobota (38) sigurno su mnogi od vas već čuli. Ma znate, to je onaj hrabri momak i pustolov, kojeg ni to što je nakon fatalnog skoka u more ostao nepokretan, nije spriječilo da putuje svijetom i sve bilježi na svojim društvenim mrežama i blogu. Već ima toliko materijala, da može napisati ne jednu, nego dvije knjige. Sigurni smo da će se i to jednom dogoditi. O Slavenu smo prvi put pisali prije pet godina, nakon čega su njegovu inspirativnu priču poželjeli čuti i drugi mediji, pa su mu se intervjui počeli samo nizati.

Kako su Slaven i Jakov iz našeg naslova povezani, uskoro ćete doznati...

- Za mene putovanja znače slobodu. Osjećam se slobodno kada putujem nagrađen novim iskustvom, pričama, doživljajima i životnim lekcijama, jer ako me nešto naučilo o životu osim moje nesreće, to su putovanja! Želja mi je proputovati cijeli svijet. Upoznati različite kulture, običaje i ljude. Planiram pisati o svojim putovanjima i pomoći drugima savjetima i iskustvom, pogotovo onima u situaciji sličnoj mojoj - rekao nam je Slaven prije pet godina.

U međuvremenu je obišao toliki broj zemalja da im ni sam ne zna broja. Posjetio je četiri kontinenta i postao prva osoba na svijetu koja se u invalidskim kolicima popela do Monasteryja u jordanskom gradu Petra kao i na vrh Pidurangale, svete stijene na Šri Lanki. Ujedno je proglašen putnikom godine u 2019./2020. godini te posebno dizajniranim biciklom osvajao hrvatske otoke.

Slaven Škrobot

Bozidar Vukicevic/Cropix

A sada je došlo vrijeme za novu avanturu u koju kao i uvijek ne kreće sam. Krajem siječnja kreće put Južne Amerike. Prva postaja najveći grad na južnoj polutci, brazilski velegrad Sao Paulo. Slavenu će društvo praviti 20-godišnji Splićanin Jakov Radić, koji će mu biti asistent, ali i fotografirati sve njihove zgode, pa bi bio red da vam predstavimo još jednog mladog čovjeka, istinskog zaljubljenika u putovanja.

- Slaven je ludilo, čovjek s kojim možeš pričati o svemu bez suzdržavanja i netko tko stvarno ne poznaje granice - odmah će Jakov.

Za Slavena je čuo još odavno slušajući njegove podcaste, a onda je naletio i na oglas u kojem je vidio da traži asistenta za putovanje u Južnu Ameriku.

- Znao sam ja odmah da to želim, međutim kada sam vidio koliko mu se ljudi već ponudilo, nije mi palo na pamet javljati mu se. Prvenstveno jer mi ni u najluđim snovima nije bilo da bi se on mogao odlučiti za mene koji imam jedva 20 godina. Bez obzira što sam fotograf i što sam već prilično puno putovao i snimao. Mislim da je presudilo jer su mu se svidjele moje fotografije. Odmah smo ‘kliknuli‘, imamo vrlo sličan smisao za humor. Obojica dijelimo i ljubav prema fotografiji, koja je i moja profesija - kaže Jakov.

Njima i Slavenu će se u ovoj avanturi pridružiti i Mladen iz Srbije, a ova tročlana hrvatsko-srpska družina broji još sitno do polaska. U avion Turkish Airlinesa sjest će u ponedjeljak 15. siječnja. Pripreme su u punom jeku, ništa se ne prepušta slučaju, ni najmanji detalj...

Jakov Radić i Slaven Škrobot

Privatni album

- Iako je avanturistička osoba, Slaven pazi na apsolutno sve! Vrlo je organiziran, što naravno i mora biti s obzirom na stanje u kojem se nalazi. S obzirom da je detaljno istražio čitav kontinent Južne Amerike i ima iskustva s tako velikim i dugačkim putovanjima, pripreme teku vrlo opušteno. Trebam riješiti još nešto sitno papira and ‘we are good to go!‘ Cijepljenje protiv žute groznice i još neke obavezne stvari sam već obavio - govori nam mladi Radić.

- Sa sobom nosim i vrhunsku Sony fotoopremu koja najbolje odgovara uvjetima i mjestima koja ćemo posjetiti. Izuzetno mi je drago da sam dobio priliku raditi na tako vrhunskoj fotoopremi i radujem se sadržaju kojeg ću moći kreirati na svim tim lokacijama. Plan puta je vrlo uzbudljiv i avanturistički nastrojen. Radije ne bih otkrivao puno, pratite Slavenov blog i društvene mreže kao i moj Instagram gdje ćete dobiti mnoštvo zanimljivog materijala. Očekujete neočekivano! - smije se.

Privatni album

Jednoj se destinaciji ponajviše raduje, maštao je da je posjeti još od malih nogu.

- Ogromna želja mi je bila posjetiti otočje Galapagos. Iskreno, ne znam čemu se najviše radujem, jer uopće još nisam svjestan što ću sve vidjeti i fotkati. Od Amazone i divljih životinja pa do Uskršnjeg otoka, predivne Patagonije, Andi i mističnog Perua. Nikad nisam bio ovoliko daleko i dugo. Mislim da će mi to biti najveći izazov, ali smatram se vrlo prilagodljivom i snalažljivom osobom, tako da vjerujem da mi ništa neće predstavljati problem - uzbuđeno će Jakov.

Potpisnik ovih redaka iz vlastitog iskustva zna da nema većeg gušta od putovanja u tople zemlje Latinske Amerike kad u Europu dođu hladni dani. Sunce, more, pješčane plaže, šareni kolonijalni gradovi, kokteli i zavodljiva plesna glazba samo su neki od razloga zašto upravo ondje priuštim tri tjedna godišnjeg odmora. Pritom mi većina poznanika postavlja isto pitanje - jesu li i koliko države Srednje i Južne Amerike opasne?

Istina je, prema mom iskustvu, negdje na sredini. Nisu sasvim sigurne, ali ni toliko nesigurne da bi ih se trebalo panično bojati. Mnogo toga je proizvod neznanja, predrasuda i bujne mašte. Dosad sam posjetio Kubu, Meksiko, Panamu, Kolumbiju i Brazil (krajem siječnja spremam se u Argentinu i Urugvaj) i doista mogu reći da vam se apsolutno ništa loše neće dogoditi ako se držite određenih pravila.

Kad bolje razmislim, pravila koja vrijede za Latinsku Ameriku, vrijede i za neke veće sjevernoameričke i europske gradove. Uz razliku prilikom bukiranja smještaja. Umjesto u povijesnom središtu (Centro historico), hotelske sobe ili stanove bolje je rezervirati u dijelovima grada gdje živi srednja i viša klasa. U Bogoti je to, primjerice, Zona Rosa, a u Ciudad de Mexicu La Condesa. Obilazak stare jezgre najbolje je obaviti danju, jer noću je uglavnom pusta i bez sadržaja.

Gdje god da se nalazite, ne treba imati vrijedne stvari i isticati skupocjen nakit. Isto vrijedi za mobitel i nije pametno držati ga stalno u ruci ili negdje gdje je vidljiv jer u sekundi može nestati. Ruksak pak treba nositi s prednje strane, pogotovo u javnom prijevozu i na drugim mjestima gdje je velika koncentracija ljudi. Sigurnije je i vrlo povoljno pozvati Uber nego lutati pustim i mračnim ulicama.

U zemljama Južne Amerike, zlu ne trebalo, dakle konstantno treba biti na oprezu. Kako se Jakov nosi s time?

- Tko me ukrade brzo bi me vratio, a ako nešto i bude imam Slavena da me čuva (smijeh). Šalu na stranu, svjestan sam da put na koji idemo izaziva visoku dozu opreza i promišljanja, ali to nam nije problem. Uz Slavena je osim mene i kolega iz Srbije, oboje smo sportaši i krupnije građe. Ne strahujem od ničega, osim od eventualnog kulturološkog šoka, koji će sigurno biti prisutan, što je i normalno, a čemu se zapravo i radujem. Vjerujem da će sve proći kako treba i da ćemo se vratiti bogatiji za puno toga - uvjeren je Jakov.

Privatni album

- A kako su njegovi doma reagirali kad im je rekao za ovu pustolovinu?

- Dolazim iz obitelji koja puno putuje tako da im je to bilo normalno i prihvatili su dobro. Naravno, uvijek će tu biti doza zabrinutosti, ipak je to Južna Amerika!

Jakov se fotografijom bavi od malih nogu, a još prije srednje škole znao je da želi upisati Umjetničku školu u Splitu gdje se školovao za fotografskog dizajnera.

Privatni album

- Upravo sam toj školi najviše zahvalan što mi je otvorila vidike i pružila nezaboravna iskustva i znanje. To je jedna od rijetkih škola koja zaista nedostaje učenicima jednom kad je završe i ima ugodnu atmosferu - zaključuje naš mladi sugovornik koji je u svojih 20 godina fotografirajući proputovao niz europskih zemalja.

S obzirom da će putovanje u Južnu Ameriku biti dugo, poprilično dinamično i ispunjeno, a kako Slaven snosi veći dio troškova za svu trojicu, odlučio je pokrenuti kampanju kojoj je cilj olakšati i financirati ovaj put. Zbog njegovog fizičkog stanja većina troškova skuplja je nego inače, a kako namjeravaju obići najbolje od Južne Amerike, to onda i košta.

- Svjestan sam da ima puno onih kojima je pomoć potrebnija nego nama, no, ako se nekome sviđa ono što radim i kako putujem te želi i može iskazati svoju podršku donacijom to može učiniti preko kampanje - kaže Slaven.

Dodajmo za kraj i da je do zaključenja pisanja ovog teksta prikupljeno ukupno 2155.00 eura.

Sretno momci! I što bi rekli naši stari - pamet u glavu!

Slaven o Jakovu

Kako si odabrao baš Jakova da ode s tobom u južnu Ameriku?

Za ovo putovanje javilo mi se oko 120 ljudi putem društvenih mreža. Od svih tih ljudi, Jakova i Mladena možda sam i najviše osjetio na prvu. Bilo je nešto u načinu na koji su se javili, kako su se predstavili u prvoj komunikaciji. Kada sam odlučio da radi jednostavnosti na ovom putu moj suputnik treba biti muško, njih dvojica automatski su ušli u ‘finale‘. Već i prije samog susreta znao sam da će mi obojica sjesti, što se na kraju pokazalo točno i samo mi otežalo izbor. Nakon dužeg razmišljanja, odlučio sam sa sobom povesti obojicu.

Jakov je, iako puno mlađi od mene, zreliji za svoje godine od većine svojih vršnjaka. Odmah je na prvu ostavio dobar dojam svojim ponašanjem, obzirnošću i opuštenošću.

Kad već godinama radiš s ljudima i onima koji ti pomažu, kod čovjeka na temelju puno malih sitnica osjetiš ima li ta osoba to u sebi ili ne. Jakov to itekako ima i uz njegovu samopouzdanost, fizičku spremu i znanje o fotografiji za mene nije bilo nikakvih dvojbi. On se niti sekunde nije dvoumio, znao je točno što želi, sve je odmah pohvatao oko brige za mene i to je bilo to!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?