StoryEditor
TrendTresla se brda...

Jedna od najočekivanijih serija godine strašno je razočaranje: više vrijedi jedna scena Tarantinovog ‘Hollywooda‘ nego svih sedam ‘sapunjavih‘ epizoda

10. svibnja 2020. - 20:01
Saeed Adyani/netflix

Na sva zvona najavljivani "Hollywood", novi TV projekt Netflixa, ispao je jedna u nizu "onih" serija koje nam se nasilu nameću kao nešto izvanserijsko, najbolje ikad itd., a ustvari su ništa posebno, pače jedva da išta vrijede. U kontekstu "Hollywooda" možemo parafrazirati poznatu poslovicu i zapisati tresla se brda, rodilo se - niš(ta).

Jedna od "najočekivanijih" serija ove godine ispala je televizija bez mirisa i okusa, jedno veliko razočaranje, posebice računajući ime njezina ko-kreatora Ryana Murphya ("Glee", "American Horror Story", "Scream Queens", "Feud").

Murpyjev "Hollywood" samo dodatno blijedi ako ga se usporedi s friškim filmom "Bilo jednom u... Hollywoodu" Quentina Tarantina. Više vrijedi jedna jedina scena Tarantinova filma (npr. Margot Robbie kao Sharon Tate u kinu) nego svih sedam epizoda Murphyjeve serije.

image
Saeed Adyani/netflix

"Hollywood" i "Once Upon a Time In... Hollywood" odvijaju se u 20-ak godina razlike, nakon Drugog svjetskog rata, tj. krajem šezdesetih, ali serija je usporediva s filmom jer ima sličan "rewrite the (hi)story" koncept umjetničke nadogradnje filmske zbilje i osnovnu liniju priče, prelomljen(u) preko glumaca koji pokušavaju uspjeti/opstati u "tvornici snova".

Rock Hudson kao blesan?

Konačno, u "Hollywoodu" jednu od ženskih uloga igra Samara Weaving (horor komedije "Bejbisiterica" i "Spremni ili ne"), sve draža mlada australska glumica u usponu često uspoređivana s popularnijom zemljakinjom Robbie.

image
Saeed Adyani/netflix

Samara je nanovo interesantna i intrigantna pojava, kao i njezina tamnoputa kolegica Laura Harrier ("Spider-Man: Povratak kući", "Crni član KKKlana"). Lako je Weaving zamisliti kao zvijezdu "zlatnog doba" Hollywooda, glumicu i model poput Veronice Lake, naročito u scenama probnog snimanja za ulogu u potencijalnom crno-bijelom filmu.

Međutim, Samari i Lauri ne uspijevaju parirati blijedi mladi glumci koji imaju znatno veću mintažu od njih portretirajući glavnije likove serije, ambijentirane u vrijeme kad je novi stil glume kucao na vrata Hollywooda – naturalizam. David Corenswet ostavlja blijedi dojam u rangu Jamieja Dornana u "Pedeset nijansi sive" u ulozi Jacka Castella, mladića koji želi postati zvijezda, a nevoljko radi kao žigolo kako bi prehranio sebe i trudnu suprugu.

"Daj da se osjećam kao da ti je stalo, pa makar to bila laž", kaže Jacku klijentica Avis (Patti LuPone), supruga šefa studija Acea Amberga (poznati režiser Rob Reiner ispred kamere). Taj segment je "metafilmski" daleko najpotetniji u seriji – Jack i ekipa se pretvaraju da su netko drugi, glume u stvarnosti prije nego što počnu glumiti na filmu koji je sam po sebi iluzija, "laž".

Samo, nažalost, nije dovoljno iskorišten, a i glumci su nepamtljvi poput Cornsweta, recimo Darren Criss i Jeremy Pope kao mladi, ambiciozni redatelj i scenarist, Raymond Ainsley i Archie Coleman, koje tišti krivo podrijetlo ili boja kože i seksualno opredijeljenje – prvi je polu-Filipinac, drugi crnac i homoseksualac.

image
Saeed Adyani/netflix

Tek je nešto solidniji Jake Picking u ulozi slavnog Rocka Hudsona na početku karijere. No, njegov lik, legendarni Hudson, prikazan je bez puno respekta prema stvarnom glumcu gay orijentacije – kao nekakav blesan. Hudson ne prepoznaje zvijezdu megahita "Zameo ih vjetar" Vivien Leigh (Katie McGuinness) i uspijeva pogoditi tekst iz šezdeset-i-nekog pokušaja na "screen testu".

'Neprepoznatljivi' Sheldon

Manjak poštovanja općenito krasi seriju koja počinje kao prikaz truleži ispod glamura, odnosno osuda Hollywooda, studijskog sistema i njegovih aktera s izjavama tipa "ljudi koji snimaju filmove su pokvareni do srži", skinutima s usta sredovječna Ernieja (solidni Dylan McDermott), neuspjela glumca i voditelja benzinske postaje kao paravana za ilegalni svijet prostitucije.

Naime, serija do krajnjih granica, u formi sapuničaste trač (too much) partije, potencira sekspolataciju, rasizam, homofobiju i seksizam.

image
Saeed Adyani/netflix

Sve pet, daleko od toga da (filmski i, kad smo kod toga, televizijski) svijet tako nije funkcionirao ili ne funkcionira, ali nakon petog po redu prizora nečije glave ispod stola, zatvaranja vrata ureda ili nečeg na tom tragu to postaje repetitivno. Ono, shvatili smo, glumci su dobivali priliku ako seksualno zadovolje agente (Jim Parsons, Sheldon iz "Teorije velikog praska", u "against-type" ulozi) ili šefove studija.

Repetitivne su i kvazi-šokantne scene polunagih (muških) tijela u seksualnim pozama, a Murphy ih forsira gotovo kao da snima "Igru prijestolja" u Hollywoodu. Pritom, prilično je licemjeran i(li) ne zna što zapravo hoće. Jer, ubrzo, negdje oko druge-treće epizode, "Hollywood" počinje slaviti ono što je kudio, dakle hollywoodsku magiju snimanja filmova i velikog ekrana, makar je serija lišena te iste magije, ne samo zato što je gledamo na malome.

image
Saeed Adyani/netflix

K tome, dojučerašnji "negativci" najednom mijenjaju ploču i postaju pozitivci. Šefovi studija će upogoniti snimanje drame "Meg" o mladoj glumici koja se bacila sa znaka Hollywood, i to s crnoputom Camille (Harrier) u titularnoj ulozi, unatoč donedavnoj tvrdnji kako obojena žena ne može ponijeti film na svojim leđima, što je ona i sama iskusila na svojoj koži ("Ovo je uloga za bjelkinju!").

Kako epizode idu dalje, a akteri "Meg" se suočavaju sa zapaljenim križevima i protestom juga ("keep movies white"), "Hollywood" postaje "message picture" pamflet na temu rasnog i seksualnog diverziteta. Serija Murphyja i njegova čestog ko-kreatorskog partnera Ian Brennan povlači paralelu s nekadašnjim i današnjim (filmskim/TV) svijetom punim rasnih i inih predrasuda.

Dvojac zamišlja svijet kakav bi (danas) mogao biti da se povijest, koju oni prepravljaju po uzoru na Tarantina, odigrala u stvarnosti kao u seriji. Namjere su dobre, ali egzekucija je isforsirana, s porukom koja se preočito gura pod nos u seriji za instant-zaborav. Bio jednom "Hollywood".

SERIJA: Hollywood; drama; SAD, 2020. KREATORI: Ryan Murphy i Ian Brennan ULOGE: David Corenswet, Darren Criss OCJENA: * ½

Novi Netflixov pretplatnik

Radišni kreator Ryan Murphy je prije "Hollywooda" za Netflix producirao i seriju "The Politician".

Izdvojeno

03. kolovoz 2020 20:54