Ovogodišnji Oktoberfest počeo je danas i traje sve do 6. listopada. Sve informacije možete pronaći i OVDJE.
Činjenice o najvećoj fešti piva pročitajte na kraju teksta.
No, sve se mijenja, pa tako i Oktoberfest. I to nabolje; postaje inkluzivniji i ekološki osviješteniji, piše DW.
Naime, uobičajena slika razdraganih žitelja Bavarske u narodnim nošnjama sa rukama prepunim pjenušavih krigli, obavijenih mirisom pečenih kobasica, bit će unekoliko drukčija.
Zabava upravo počinje, a očekuje se da će preko 6 milijuna posjetitelja preplaviti pivske hale Münchena tijekom Oktoberfesta 2024., koji će potrajati dva tjedna. Riječ je o 89. manifestaciji poznatog narodnog festivala.
Bučni gosti će, kao i svake godine, popiti više od 5,6 milijuna litara piva - nabavljenog od šest lokalnih pivovara - i pojesti tone krumpir salate, kiselog kupusa i pečenja od vola. No ova velika fešta se ne zaustavlja na postignutom, već nastavlja unapređivati imidž u skladu s vremenom, piše Deutsche Welle.
Naime, Oktoberfest već dugo nastoji smanjiti negativan utjecaj na okoliš prihvaćanjem čiste energije i sortiranjem i recikliranjem ogromnih količina otpada — čak se i otpad iz kuhinje i hrane prikuplja zasebno i kompostira. Bravo!
Prekomjerna potrošnja alkohola, hrane i energije na minhenskome sajmištu nadoknađuje se gotovo isključivo upotrebom obnovljive električne struje stvorene iz sunčeve energije i vjetra, dok bezugljični bioplin također pomaže u napajanju. Festival tvrdi da je na putu prema ugljičnoj neutralnosti, smanjujući emisije koje doprinose klimatskim promjenama.
Jednokratni, nereciklirajući tanjuri i pribor zabranjeni su još 1990-ih, dok je prodaja pića u limenkama također zabranjena — posjetitelji festivala plaćaju polog za staklene pivske krigle, koje se peru nakon povrata radi ponovne upotrebe. I čini se da rečene mjere daju rezultate...
Münchenska služba za čišćenje ulica izvijestila je o smanjenju čišćenja i odlaganja otpada za dvije trećine u manje od 15 godina — s 247 tona 2008. palo se na na 88 tona 2022. godine. To je uistinu pohvalan napredak.
Organizatori Oktoberfesta sada promiču i organsku, lokalno nabavljenu i vegetarijansku hranu, dok je pivo također lokalno — i sve skuplje.
Lokalni, organski proizvodi bez kemikalija korišteni su na događaju 2023. godine u svim jelima — od klasične pečene piletine do prženih badema, kobasica i rolica sa biftekom, pa do čokoladnih banana i vafla. Prodavači se potiče da prodaju samo regionalne i ekološki održive proizvode, koji se mogu ponovno upotrijebiti ili reciklirati, te da koriste solarne panele ili električna vozila.
I poznate vožnje na minhenskome sajmištu također postaju ekološke. Veliki vrtuljak koji je debitirala na Oktoberfestu 2023. godine je višekatni vrtuljak s gondolama i konjima, koju pokreće motor bez emisije plinova.
Novi inkluzivni projekt "vr4kids" po prvi put omogućiti virtualni posjet Oktoberfestu, omogućavajući djeci i mladima s invaliditetom da uživaju u zabavi s udaljene lokacije.
Organizatori također pokušavaju održati događaj sigurnim od seksualnog uznemiravanja i osigurati da slika Oktoberfesta kao „festivala flerta" bude vođena pristankom i poštovanjem.
Nažalost, to nije uvijek bio slučaj, unatoč kampanji „Sigurniji Oktoberfest", koju podržava gradski zdravstveni odjel Münchena i koja pomaže posjetiteljicama u slučajevima uznemiravanja.
Još jedna značajna kampanja koja se bori protiv seksualnog nasilja na Oktoberfestu je inicijativa „WiesnGentlemen", koju vodi neprofitna organizacija Condrobs. Ova inicijativa ima za cilj stvoriti sigurnije festivalsko okruženje, posebno za žene, promičući poštovanje i odgovorno konzumiranje alkohola putem društvenih medija, plakata, školskih kampanja i angažiranjem s posjetiteljima na putu do festivala.
Sastavni dio kampanje je i „Nagrada za hrabrost", koja prepoznaje i potiče poštovanje među sudionicima, piše portal DW na hrvatskom.