PanoramaSVJETSKI PUTNIK

Mladi Kaštelanin Stipe u pet godina obišao je 48 zemalja, a sad osim svojih pustolovina, otkriva i kako jeftino putovati

Piše Vanesa Tenžera
30. listopada 2023. - 12:47

Stipe Biočić iz Kaštel Sućurca ima 28 godina, i debeo "putnički" dosje na kojem bi mu mnogi pozavidjeli - ovaj je mladić u pet godina uspio proputovati gotovo 48 zemalja na četiri kontinenta. Stipe je  na dubrovačkom Pomorskom fakultetu studirao nautiku, a uz studiranje, Stipe je i vrijedno radio kako bi ostvario svoj cilj - da proputuje što više svijeta.

Krenuo je putovati s 23 godine, i od tad, kaže, barem dvaput godišnje otputuje u nove zemlje. Njegova ljubav prema gaženju kilometara u njemu neviđenim pravcima i šetanju po nepoznatim ulicama rodila se u poprilično neobičnom trenutku, što Stipinu priču čini još zanimljivijom. Premda još uvijek umoran od baltičko-skandinavske ture s koje se sinoć vratio, rado je pristao podijeliti sve zanimljive anegdote sa svojih putovanja i korisne savjete za buduće "svjetske putnike".

Stipe na Islandu, za vrijeme polarne svjetlosti.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

"Želja za putovanjima je došla dosta rano, dok sam gledao nogometnu utakmicu Malaga - Real Madrid i tada sam počeo simpatizirati Malagu CF kroz osnovnu školu, i ujedno sam shvatio koliko je taj grad meni lijep i sličan Splitu pa sam sebi postavio cilj posjetiti ga nekako do svoje 25. godine." kaže nam Stipe, priznajući da je želja za putovanjima uvijek tinjala u njemu, a prava mu se prilika da svoju želju ostvari ukazala nakon uspješno odrađene ljetne sezone 2018., srećom, netom prije no što nam je koronavirus svima poremetio planove, a zaljubljenicima u putovanja zapečatio pasoše.

Upravo je ljubav prema nogometnom klubu bila početkom nove Stipine ljubavi, a Malaga je bila prva destinacija od mnogih koje će Stipe posjetiti.

Ponosan je na činjenicu da je vidio nekoliko svjetskih čuda i što se isprobao u mnogim stvarima koje na našim meridijanima i paralelama, nisu moguće.

"Devu sam jahao u Jordanu i Maroku, a moja najdraža slika i dalje ostaje s "Rainbow mountaina" gdje imam sliku s dvije alpake. Do sad sam posjetio četiri od 7 svjetskih čuda - Koloseum u Rimu, kip Isusa Iskupitelja u Riu, Petru i Machu Picchu. Jedno od najljepših iskustava sam također doživio nedavno na Islandu kada sam vidio polarnu svjetlost."

Stipe u Chefchouenu u Maroku.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

Stipe je proputovao i  Južnu Ameriku, za što mu je trebalo skoro dva mjeseca, a sličnosti Južne Amerike i rodne Dalmacije su kaže, bile svakim korakom sve vidljivije.

"Želja za Južnom Amerikom je uvijek postojala i nastala je u meni dok sam gledao neke latino američke telenovele, na kojima smo vjerujem, svi odrasli. Prijatelj Karlo počeo me polako nagovarati da odemo i tad sam skužio da je to prilika koja se ne propušta. Radio 2 posla kako bi uspio što više zaraditi i uštediti novac za to putovanje." priča nam, i priznaje da zapravo i nema velike razlike između Lijepe Naše i Latino Amerike, ali ipak tvrdi da je Hrvatska sigurnija zemlja.

Stipe tvrdi da je Južna Amerika pored Maroka, najnesigurnija destinacija u koju je otputovao, i prepričava nam napetu anegdotu kad je za vrijeme državnog udara na Ekvador, skoro ostao iza rešetaka.

Stipe u Čileu na astronomskoj turi pod zvijezdama.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

"Prije nego smo krenuli na putovanje uzeli smo sve avionske karte potrebne za Kolumbiju, Ekvador i Peru kako bi uspjeli posjetiti "Rainbow mountain" i Machu Picchu koji se nalaze tamo. E sada u tom trenutku nismo znali da se u Ekvadoru tada događao "državni udar", odnosno ljudi iz Venecuele su masovno došli u Ekvador raditi probleme turistima u drugom najvećem gradu u Guayaquliju. Taj grad prvotno je bio naša konekcija za grad Piura u Peruu kako bi dalje nastavili za Limu. S obzirom na situaciju odlučili smo se za treći najveći grad Cuencu u koji smo došli noćnim autobusom iz Banosa u kojem smo tada bili." prepričava Stipe.

"U Cuenci smo imali problem jer je tada bila velika zabava u gradu i više nije bilo karata za Piuru a te iste karte nije bilo moguće kupiti online već na licu mjesta. Kada smo došli u Cuencu pronašli smo alternativu tj grad Huaquillas. Taj grad se nalazi odmah uz granicu s Peruom ali tad nismo znali da se zapravo nalazi unutar obje države. Prilikom izlaska iz autobusa pronašli smo Fabiana i Carmen koji su na isti način išli iz Ekvadora za Peru. Njih je na autobusnom kolodvoru čekala "osoba od povjerenja", lokalac Alfredo. Za nas je u tom trenutku to bilo malo čudno ali pristali smo ići s njima iz jedne zemlje u drugu kopnenim putem." prisjeća se Stipe, i objašnjava nam da je "caka" u tome što se svaki ulazak i izlazak iz zemlje u Južnoj Americi zabilježava u putovnici a Stipe je već tako reći bio u Peruu bez službenog izlaska iz Ekvadora.

"Skupa smo prošli do prvog policajca kojeg je navodno Alfredo potplatio da bi mi prošli dalje. Dalje smo kratko nastavili autom gdje su bile naše stvari, nakon toga smo morali izaći iz auta preko mosta do drugog policajca. Ja sam tada glumio dečka od Carmen, a moj prijatelj Karlo je bio "prijatelj" od Fabiana. Drugi nas je policajac na tome mostu jedva pustio. Tamo nas je čekao Alfredo, i odveo do granične kontrole gdje smo napokon napravili službeni izlazak iz Ekvadora." prisjeća se.

Stipe na najpoznatijoj svjetskoj plaži - Copacabani u Rio de Janeiru.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

"Tad nas je Alfredo odveo do grada Toubesa odakle smo imali prijevoz za Piuru. Naravno, Alfredo je tad  tražio od nas više novaca nego što je uzeo od drugo dvoje suputnika ali u tom trenutku nije bilo drugog izbora. Nakon toga pred autobus ljudi su nas ismijavali jer nam je Alfredo lagao da je platio naš ulaz preko granice ali u glavi mi je bilo drago što smo napokon prošli taj dio i što dolazimo uskoro u Piuru. Kada smo došli tamo, imali smo organizirani smještaj kod Giancarla odakle smo rano ujutro odletjeli u Limu." prepričava Stipe jedno od zastrašujućih iskustava.

Na pitanje kako je stigao i studirati i proći tolike zemlje u samo pet godina, spremno odgovara kako je sve stvar planiranja.

"Uglavnom sam koristio listopad za svoja putovanja, tad uglavnom tek krenu predavanja pa je bilo lakše jer nećete kaskati za kolegama, i također, do tada bi uspio zaraditi više novaca. Svota potrebna za putovanje najviše ovisi o destinaciji i organizaciji prije jer stvarno puno ovisi o standardima te zemlje. Neke povratne avionske karte se daju naći  i po 20, 30 eura." govori Stipe i otkriva da ćete za putovanje u države s niskim standardom, najviše novca dati na avionske karte, dok je život u takvim državama i nekoliko puta jeftiniji nego kod nas, pa se u nekima s recimo 300 eura džeparca, možete provesti "kao kraljevi".

Stipe u gradu Banos, u Ekvadoru.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

Od Azije, za sad je bio u Jordanu, za koji tvrdi da i nije prava Azija koju tek planira obići, ali ga se on, možda i najviše od svih drugih destinacija, dojmio.

"Jedan od kontinenata kojeg moram više otkriti, jest Azija. Do sada sam bio samo u Jordanu, ali, nije to ta "prava" Azija. U Jordanu se nalazi Petra - grad koji spada u 7 svjetskih čuda, Mrtvo more u kojem se može doslovno plutati, Amman; zanimljiv grad, Wadi Rum - pustinja u kojoj su snimani filmovi, Jerash - grad u kojem se nalazi mnoštvo arheoloških nalazišta. Hrana im je toliko ukusna da sam se odmah navukao na hummus kojem ovaj naš nije ni približan. Grad Petra je možda najljepše mjesto koje sam vidio do sada u životu, osjetiš jedno veliko strahopoštovanje kada uđeš u taj grad." priznaje Stipe.

Stipe u Jordanu, u napuštenom gradu Petri. Grad iz antičkih vremena zapad je pronašao tek 1812. Petra je jedno od sedam svjetskih čuda, a u vrijeme antike bila je glavni grad Nabatejaca.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

Za one koji smatraju da su putovanja poprilično skup sport, kao što su nekad, zahvaljujući nedostatku avionskih linija i njihovim rijetkim polascima, bila, kaže da je danas lakše i jeftinije putovati no ikad, ali ne krije i da je sam imao iste predrasude.

"Avionske karte danas se mogu kupiti za cijenu autobusnih karata, putovanje je samo potrebno isplanirati ranije i što detaljnije. Treba znati u koji period godine je to izvedivo. Nažalost Hrvatska je i dalje loše povezana te sam neke od svojih putovanja započeo iz susjednih zračnih luka."

Stipe je pripremio i par vrijednih savjeta koji će vam pomoći da otputujete na budžetu, i ne potrošite pravo bogatstvo.

"Postoji dosta aplikacija koje mogu olakšati putovanje. Najpoznatija je definitivno skyscanner, ali i kiwi i Google flights. Za pronalazak ruta koristim rom2rio, također ponekad blablacar, Flixbus ili omio. Booking i airinb su neke od platformi koje koristim za pronalazak smještaja. Volim koristit i scratch aplikaciju koja me podsjeća na to koje su mi države i dalje preostale za istraživanje." priznaje Stipe, i ističe kako je vlastito organizirano putovanje često jeftinije od onih agencijskih.

Stipe u Maroku, s devama u pustinji.

Privatni Arhiv/Stipe Biočić/

"Jednom sam samo putovao s agencijom i sigurno je to odlična stvar za malo manje iskusne putnike. Agencija je možda dobra prilika kada idete u manje poznate krajeve pa imate već sve spremno. Bez agencije se vidi više toga, a i jeftinije je jer tada sve birate sami." kaže.

Jeftinije karte možete naći i ukoliko ste fleksibilni po pitanju odlaska.

"Avionske karte je najlakše pronaći kada ti ne treba ciljani datum, već neki fleksibilan. Često sam znao uzimati avionske karte u jednom smjeru i onda praviti po tome putovanje. Najskuplje su u vrijeme praznika i blagdana. Velika je prednost kada možete putovati s niskotarifnim kompanijama poput Ryanaira i Wizzaira i kada vam sva prtljaga stane u mali ruksak."

Za primjer nam daje svoje putovanje u Grčku, za koje je sveukupno potrošio svega 300 eura.

"Jedno od mojih jeftinijih putovanja je bilo u Grčku. Imao sam povratni let Zagreb-Thessaloniki za nekih 50 eura. Naravno trebalo je doći i do Zagreba ali let je bio u 13 sati pa sam mogao rano ujutro krenuti iz Splita. Tamo sam bio četiri dana, odnosno tri noćenja koja su me ispala oko 90 eura. Za istraživanje Soluna sam imao pomoć od 3 prijatelja od tamo, te sam možda na vlastite troškove potrošio još nekih 120 eura za hranu i ulaznice za određene lokalitete. Tako da vjerujem da me put izašao oko nekih 300 eura." objašnjava Stipe.

Još bi se mnoštvo redaka moglo ispisati o Stipinim pustolovinama, ali dobra je vijest da će Stipe uskoro krenuti sa svojim blogom, na kojima će dijeliti svoja iskustva, i još pregršt savjeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?