Snimka objavljena na društvenim mrežama izazvala je lavinu komentara među korisnicima iz regije, ali i onima koji žive u inozemstvu. Video prikazuje nešto što mnogima djeluje neobično – suhi klipovi kukuruza bez zrna, koji se u Njemačkoj prodaju po cijeni od čak 10 eura za paket od 15 komada (sniženo na 8 eura).
Ono što bi u mnogim krajevima Balkana završilo kao otpad, očito ima svoju tržišnu vrijednost na Zapadu.
Na Twitteru je jedan korisnik, dijeleći video, napisao: “U Njemačkoj se prodaju ostaci klipova kukuruza – komiljka, kocanjka ili čutka, ovisno o tome odakle ste. Petnaest komada za 8 eura.”
Ova objava privukla je pažnju brojnih korisnika, koji su se nadovezali komentarima, pitajući se za što bi netko platio toliku cijenu za ono što mnogi kod kuće smatraju otpadom.
Iako je na pakiranju jasno naznačeno da su klipovi namijenjeni potpaljivanju vatre, komentatori su otkrili i druge zanimljive upotrebe.
Osim za paljenje roštilja ili kamina, neki su ih spomenuli kao tradicionalne čepove za boce rakije, pomoć u pripremi jela na ražnju, pa čak i kao alat za čišćenje.
Ekološki materijal
Prodaja ovakvih proizvoda u Njemačkoj možda ne čudi kad se uzme u obzir da je riječ o ekološkom i praktičnom materijalu. Proizvođači na njemačkom tržištu ističu da klipovi kukuruza gore dugo – i do 12 minuta – što ih čini idealnima za pripremu roštilja ili paljenje kamina.
Ipak, korisnici iz regije u komentarima nisu skrivali svoj humor, primjećujući koliko je njihovo djetinjstvo i svakodnevica moglo biti unosnije da su znali kako na Zapadu postoji potražnja za ovim „ostacima.”
“Imam cijelu hrpu ovih klipova kod bake u selu, nisam ni znao da sam milijunaš,” našalio se jedan korisnik, dok su drugi komentirali: “Sad mi je jasno zašto Balkanac uspijeva u Njemačkoj – vidi priliku u svemu”, “Vidjeli zaradu, zato je puno Balkanaca tamo”.
Dok su jedni zbunjeni, a drugi oduševljeni, jedno je jasno – ono što se na Balkanu smatra bezvrijednim, u Njemačkoj se uspješno pretvara u isplativ proizvod. Možda suhi klipovi kukuruza na prvu ne izgledaju kao zlatni rudnik, ali čini se da ni ovdje ne vrijedi podcjenjivati moć kreativnog marketinga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....