StoryEditor
Auto motomože nastati šteta

Servisni savjet: izmjena dizelskog filtra goriva nije jednostavna

20. rujna 2020. - 07:27
Božidar Vukičević/Ilustracija/Cropix

Pri svakom velikom servisu dizelskog motora uz motorno ulje (obvezno sintetično!) treba izmijeniti uljni filtar i – filtar goriva!

I jedan i drugi iznimno su važni za pouzdanost i trajnost motora. I dok svi znaju zamijeniti uljni filtar, s dizelskim je filtrom goriva druga priča. Ne savjetujem vam da se upuštate u to jer taj zahvat nije ni jednostavan ni bezazlen…

Pogrešnom, odnosno nestručnom ugradnjom možete doći u situaciju da automobil treba šlepati u ovlašteni ili dizelski servis, odnosno da mehaničar treba doći do vas kako bi osposobio motor. Može nastati i veća šteta. Ako ipak želite to sami napraviti, ovo su savjeti:

– Prvo i osnovno, treba kupiti točno određen tip filtra dizelskog goriva, po punom nazivu modela, godini proizvodnje i broju šasije. Originalni su dijelovi kvalitetniji i skuplji od zamjenskih, ali i ti su dobri ako imaju BR certifikat. Dakle, to tražite i provjerite pri kupnji.

– Filtar dizelskog goriva treba uviti na priključak i spojiti s dovodnim i odvodnim crijevima goriva, te dobro postaviti i učvrstiti priključke. To nije pretjerano zahtjevno, a ključno je u cijelom procesu da gorivni sustav prije pokretanja motora treba biti potpuno napunjen gorivom i odzračen.

Dakle, prije ugradnje filtar treba napuniti gorivom i priključiti ga na dovod goriva iz spremnika. Potom se pumpicom izvuče zrak iz filtra te ga se spoji na odvodnu cijev. Budući da tada ponovno uđe manja količina zraka u sustav goriva, potrebno je otpustiti visokotlačne cjevčice na brizgaljkama i pokrenuti elektropokretač.

Tijekom "verglanja" (tri do pet sekundi, ne dulje) iz cjevčica počinju izlaziti mjehurići zraka i mala količina goriva. Kad mjehurići nestanu, cjevčice se ponovno postave i učvrste te se pokrene motor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

19. listopad 2020 09:21