StoryEditorOCM
SlikarstvoSuzanne Valadon

Na prijeme je dolazila potpuno gola, ljubili su je upola mlađi... Neukrotiva umjetnica Parizu se vraća na lovorikama

Piše Eda Vujević
9. siječnja 2025. - 12:04
‘Plava soba‘ jedan je od najpoznatijih i najsubverzivnijih autoportreta Suzanne Valadon, a nastao je 1923. godineProfimedia

Bilo je to na samom početku hladne 1883. kad je, nekoliko dana nakon što je rodila sina kojem je dala ime Maurice, jedna 18-godišnja djevojka s djetetom u naručju došla na vrata Pierrea Augustea Renoira, kojem je nekih devet mjeseci ranije pozirala u njegovu ateljeu. Pretpostavljala je da bi Renoir mogao biti otac djeteta, no, navodno, slavni je slikar kazao: "Nema šanse! Dijete nema čak ni moju boju lica."

Potom je pokucala na vrata Edgaru Degasu, kojem je također bila model, i za kojeg je također mislila da bi mogao biti Mauriceov otac. "Nema šanse! Dijete nema moju građu!", navodno je kazao Degas.

Marie-Clémentine Valadon mogla je pokucati na još adresa, ta je djevojka živjela vrlo slobodnim životom te se, osim pozirajući umjetnicima, upuštala i u seksualne epizode s njim...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. siječanj 2025 12:05