StoryEditorOCM
SlikarstvoLJUBAV JE BOL

Ivica Jakšić Čokrić Puko megaizložbom i logotipom upozorava da je zavičaj emocionalna, a ne financijska činjenica

Piše Ivica Ivanišević
5. srpnja 2024. - 13:00

Ivica Jakšić Čokrić Puko, bolski umjetnik od čijeg je opusa veće samo njegovo ime, ima novu izložbu. To, ruku na srce i nije neka vijest, jer on uvijek neumorno radi i svoja djela stavlja na uvid znatiželjnoj javnosti. Nije vijest ni da je u pitanju izložba zastrašujućeg opsega, jer ona uključuje doslovce na tisuće skica, crteža, grafika, slika, modela, skulptura, readymade objekata, suvenira, magneta, majica... ustvari svih artefakata koji vam mogu pasti na pamet, a od kojih je Puko kadar načiniti umjetnička djela. Konačno, nije vijest ni to da će otvorenje izložbe osmog srpnja imati oblik pučke veselice na kojoj će sudjelovati manje-više cijelo mjesto u paketu s gostima koji se toga dana zateknu u Bolu, a osim pukog razgledavanja Pukovog postava – za što će posjetiteljima trebati između dvanaest i trinaest sati - malo će se pojesti, još više popiti, pa onda i neizbježno zapjevati.

image

Umjetnik u središtu logotipa

Matko Petrić/

Vijest je, međutim, da će u paketu s izložbom naš najveći insularni umjetnik uskoro predstaviti i kameni logotip koji će ubuduće stajati na lukobranu u portu. Njegovo svečano otkrivanje očekuje se oko dvadesetog srpnja, a kako će izgledati, možete se obavijestiti na fotografiji njegova drvenog modela odnosno simulaciji njegova budućeg smještaja.

image

Ivica Jakšić Čokrić Puko u ateljeu

Matko Petrić/

Rad se sastoji od tri slova koja identificiraju autorovo rodno i radno mjesto, a ono srednje uobličeno je kao srce, što bi neke moglo navesti na zaključak kako je Puko, pionir borbe protiv turističke pošasti, konačno kapitulirao i dao se upregnuti u propagandna kola slaveći gospodarsku djelatnost kojoj se desetljećima odupirao. No to se ipak nije dogodilo. Naš umjetnik izrijekom kaže da on nikada nije bio protiv turista, ali je uvijek bio i bit će protiv turizma, osobito onog u metastaziranom obliku. Otuda i njegova potreba da u samo središte situira srce, znakoviti podsjetnik i domaćima i stranima da je zavičaj emocionalna, a ne financijska činjenica.

Izložba će ostati otvorena do osmog rujna, a kameni logotip krasit će Bol, nadajmo se, zauvijek.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. srpanj 2024 13:00