StoryEditorOCM
Kazalištejubilarno izdanje

Na Peristilu svečano otvoreno 70. Splitsko ljeto, festival počeo raskošnom premijerom "Carmina Burana"

Piše Jasmina Parić
15. srpnja 2024. - 22:45

Jubilarno 70. Splitsko ljeto započelo je u ponedjeljak navečer na Peristilu premijerom scenske kantate Carla Orffa „Carmina Burana“ pod ravnanjem maestra Ivana Huta i u režiji poljskog redatelja Michała Znanieckog.

Jubilarni ljetni festival u organizaciji HNK Split proglasio je otvorenim splitski gradonačelnik Ivica Puljak, a u z fanfare je festivalsku zastavu podigla Marija Čule, voditeljica računovodstveno-financijske službe HNK Split kao predstavnica djelatnika splitskog kazališta, onih koji ne vidimo na sceni a čiji je rad neizostavan za dugo postojanje i djelovanje splitskog kazališta i Festivala. 

54 izvedbe

Od 15. srpnja do 14. kolovoza na 16 ambijentalnih pozornica - pored onih u Splitu još i u Vrlici te Kaštel Gomilici -  publici će manifestacija ponuditi 36 opernih, dramskih, baletnih, koncertnih i likovnih programa, ukupno 54 izvedbe. 

image
Duje Klaric/Cropix

Kroz program otvaranja vodili su glumci Donat Zeko i Stipe Jelaska.

Među uzvanicima našli su se izaslanik predsjednika RH Zdravko Zima, izaslanik predsjednika Sabora Tomislav Šuta, izaslanica predsjednika Vlade, ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek, nadbiskup Zdenko Križić, župan Blaženko Boban i brojni drugi.

Nakon otvaranja krenula je izvedba "Carmine Burane" djela je koje objedinjuje veličanstvenu i dramatičnu glazbu, moćne i intrigantne srednjovjekovne tekstove te, još od praizvedbe 1937., svojom raskoši i emotivnošću oduševljava publiku.

image
Duje Klaric/Cropix

Na veličanstvenoj ambijentalnoj peristilskoj pozornici izveli su je solisti Marcelina Román, Franko Klisović, Ljubomir Puškarić, Zbor, Orkestar i Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split i Dječji zbor Glazbene škole "Josip Hatze".

Rimljani i oni nakon njih

Michał Znaniecki, redatelj koji se proslavio svojim inovativnim pristupom opernim režijama u kojima kombinira tradicionalne elemente s suvremenim interpretacijama, zamislio je kantatu kao svojevrsnu štetnju kroz povijest grada.

Vizualno raskošna i glazbeno moćna izvedba na scenu je dovela drevne Rimljane i kasnije stanovnike Splita. Maštoviti su kostimi oslikali proljetni vatromet boja, slavljenje ljubavi, mladosti i ljepote, ali, uz svijest o kratkoći i prolaznosti života kojega treba iskoristiti. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. studeni 2024 21:28