stdClass Object ( [id] => 450760 [title] => Impresionist svjetskog glasa Adin Hebib izlaže u Omišu i svašta otkriva: Pio sam pivo s Christiane Amanpour pod onim j**enim granatama... [alias] => impresionist-svjetskog-glasa-adin-hebib-izlaze-u-omisu-i-svasta-otkriva-pio-sam-pivo-s-christiane-amanpour-pod-onim-j-enim-granatama [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Ugledni bosanskohercegovački akademski slikar Adin Hebib (61) izlaže u omiškom Centru za kulturu, a umjetnička osobnost takve snage mora da je djelovala osvježavajuće na sredinu u kojoj se zatekao, naviklu na jesensku obamrlost nakon ljetnih turističkih gužvi, pa se na svečanom otvaranju čak tri stotine posjetitelja naguralo u izložbeni prostor i malo gradsko kazalište.

Hebib se u Omišu predstavlja sa 70-ak svojih platna prštećih boja iz kojih se iščitavaju tri njegove umjetničke preokupacije: ženski akt, most iz rodnog mu Mostara, te raspela iz novije stvaralačke faze. Među ovim potonjima je uočljivo raskošno platno visoko gotovo dva metra, s pozlaćenim dijelovima, čija se visoka tržišna vrijednost od 34 tisuće eura poklapa i s umjetnikovom intimnom skalom pa ga, kaže, ne želi prodati. Također, dio izložbe pripada njegovoj kćeri Miji, dizajnerici unikatnog nakita "Oblik atelier" u New Yorku.

Izlažem sve rjeđe

Razgovor s ovim ekstravagantnim stvaraocem, čijih je 28 kapitalnih djela raspršeno po cijelom svijetu, od Europe, preko Amerike i Azije, otkupljenih u Vatikanu, Zagrebu, Istanbulu ili Oslu, te krase zidove državnika poput Billa Clintona, Jacquesa Chiraca, Hansa D. Genchera i Suleymana Demirela, vodili smo okruženi njegovom umjetnošću – a ona prožima sve: odnos s kreativnom kćerkom, druženja s ljudima ili, pak, njegovu maštovitu manikuru na noktima.

S ljudima komunicira na "ti", "normalno", kako kaže, i navikao je da ga zovu Slikar, onako kako ga je nazvao njegov prijatelj Davorin Popović iz sarajevskih "Indexa", davnih dana.

- Ova u Omišu mi je jedna od dražih izložbi, želio sam je postaviti onako kako to inače radim kad sam okružen prijateljima - kaže Hebib za početak.

- Ona je za mene jednako vrijedna kao i da je u Londonu, zahvaljujući Petru Buljeviću, gradonačelniku Ivanu Kovačiću i njegovoj asistentici Meri Smajlagić. Vratit ću se kada se bude zatvarala 25. studenog da se još malo podružimo, a nakon toga izložba putuje za Beč.
 

- Koliko često izlažete svoje radove?

- Sve rjeđe i rjeđe to želim. Odbijam neke velike projekte, odbio sam recimo Australiju. Prvo, dosadilo mi je da letim, da budem u avionu 16 sati. Jako bih želio zaokružiti Hrvatsku gdje sam već izlagao u muzejima, u "Mimari", Zadru, Karlovcu, u Opatiji. Želio bih još ići u Osijek i Koprivnicu, gdje imaju fantastične galerije. Kulturna scena ovdje je nevjerojatno jaka, u Rijeci na primjer, možda vi to izbliza ne uočavate.

Moja djeca

- Već duže vrijeme izlažete sa kćerkom. Kako je došlo do tog obiteljsko-umjetničkog aranžmana?

- Moja Mia je otišla u primijenjenu umjetnost samo zbog toga što joj je tata već bio priznat u svijetu kao slikar. I taj "sukob" napravio je veliku stvar – zaljubila se u to što radi. Prije par godina me šokirala: imala je vrhunski posao i nevjerojatnu zaradu u jednoj od najvećih draguljarskih kuća u NY, a jednog mi je dana rekla: "Tata, idem u slobodne umjetnike."

Pazite, zarađivati 200, 300 tisuća dolara godišnje, letjeti avionima, predstavljati jednu takvu tvrtku, birati nakit u Kini ili Japanu…Reko, jesi ti normalna? Ja sam preživio rat i jako puno sam izgubio u ratu, najviše što sam izgubio mog oca… Onda sam vidio da ona ne može pobjeći od obiteljskoga gena. I ona je, da kucnem, uspjela.

- Imate šestero djece, koliko je kod drugih izražena ljubav za umjetnošću?

- Hena, najmlađa, ona je ta. Završila je francusku školu, obišla je New York i Pariz, s 15 godina je rekla "tata, ja želim živjeti vani kao ti". Tino je otišao u turizam, kao i Din, najmlađi koji živi sa mnom, Stela i Dori završile su medicinu i pravo.

Mogu samo podvući crtu i kazati da sam presretan kako su uspješni, to mi je najvažnije. Oni su mi najveće bogatstvo.

- Za sebe kažete da ste "stanovnik svijeta, ali samovoljni zatočenik Sarajeva". Koliko vremena provodite tamo?

- Odlično pitanje! Ja imam 17 adresa, od Koelna, Zagreba, Pariza, do Sarajeva. Najviše vremena provodim u ateljeima, gdje sam ja, tu je i atelje. Sarajevo mi je baza, tamo imam klub galeriju "Slikar" na Čekaluši, a i majka mi je tamo, već u godinama.

Dnevno slikam po deset sati, a poslijepodne sam uvijek sa svojom publikom. No, osjećam kako mi se sve počelo malo gaditi, mislio sam da će ljudi biti bolji nakon rata, ali postali su zločesti, zavidni. Mi smo bili topao narod, al' previše smo se materijalizirali. I to me malo nervira, razmišljam o povlačenju iz javnog života.

Edo Murtić mi je rekao, a mislim da je sto posto u pravu, da je poslije 60. godine umjetnik sazreo, da ima snage i muda, likovno i intelektualno napraviti što hoće. Mislim da sam u toj fazi i da je bolje da bježim iz te prljavštine.

Imam prijatelje, bit će uvijek dovoljno druženja. A možda jednog dana napravim tu jednu sliku iz moje glave, neki mural, kolaž u kojemu ću sav ovaj metež koji vidite u galeriji sublimirati u jednu sliku.

Umjetnost bez para

Kakva je umjetnička scena u susjednoj državi?

- Individualno, mi smo nevjerojatno jaki, imamo jednog Berbera, Safet Zec je genijalac, jako je, ali nemate nikakvu potporu države, niti ljudi poput mene to traže. A ja sam tako i odgojen, gen, kućni odgoj i naobrazba, to su elementi koji čine mene kao čovjeka.

A jednako je i u Hrvatskoj, tu je Edo Murtić, sviđa mi se rad Dalibora Jelavića, nevjerojatno mi je žao što se razbolio… Borimo se sami kao umjetnici, ako je već Bosna i Hercegovina došla u situaciju da zatvara muzeje, ne trebamo ništa ni tražiti.

Ako "oni" sve uništavaju, ako ti predaje u školi nepismen učitelj, sve je otišlo malo predaleko… Suviše su se banalizirale stvari, znate. Danas svi imaju pare, al' niko ne plaća umjetnost, misle da je to hobi. Na žalost.

- Na što ste trenutno umjetnički fokusirani?

- Pripremam jednu studiju, radim crteže za novi ciklus. Namjeravam ovo moje likovno pismo raditi u keramici. Izlazi mi monografija u izdanju Školske knjige, kod gospodina Ante Žužula, na 900 stranica. Sprema se već četiri, pet godina, dugo je radim, onako po svom osjećaju, uz potpuno drugačiji pristup.

Bit će nešto biografije, kratko, a sve ostalo je istina iz mog života – da sam u osmom razredu obijao trafiku, krao cigare i tako dalje. "Gdje ćeš to napisati?" - kažu mi. Pa, kad je istina. Svi nešto friziraju, ovi što rade biografije kažu da bih morao drugačije.

A imam crteže koje nikad nisam pokazao, puno, puno stvari o kojima nisam pričao, fotografije. Slikao sam akt Ane Rucner, fantastično, prezadovoljan sam tom slikom i ljudima će to biti puno interesantnije u monografiji nego što sam radio za neke koji su dobro plaćali, neke guzonje.

Ne dam, Vlahušiću!

Vaše su slike bogate koloritom, ali principijelno ne koristite crnu boju?

- U zadnjoj fazi je koristim kao podlogu u crtežima, inače nikad. Mislim da mi je najveći kompliment dao Luciano Benetton kad sam radio njegovu reviju u Sarajevu, kad mi je rekao: "Sreća da je Adin Hebib mlađi od mene, svi bi mislili da sam ukrao njegove boje."

Boja je život, boja je snaga. Specifično je za taj moj kolorit, nigdje nije čista boja, iz tube stavljena na sliku. Svaku apsolutno miješam, samo crna ne postoji u mojoj paleti. E sad, kad dođem na izložbu i vidim mrtvace, koga to usrećuje?

Ne volim to, ja sam za veseli pristup životu. Iz takve sam obitelji, a iz takvoga grada, punog svjetlosti i topline, što kaže Ivo Andrić za moj rodni grad.

Jedan ciklus na ovoj izložbi nazvali ste po rečenici iz Kurana i Biblije: "Bog ne daje križ onome ko ga ne može nosit". Što vama to znači?

- Ta je rečenica jedina ista u vjerskim knjigama. Ja sam kao agnostik uronio u tu priču u jednoj crkvi iz 14. stoljeća u Kastvu, gdje sam imao lijepu izložbu, kad su mi fratri dozvolili da napravim portal. Kad je publika vidjela, svi su mislili da je originalni, crkveni portal.

Poslije sam temu razrađivao, ali za tu prvu sliku sam angažirao majstora koji mi je pomogao da na platnu koristim 24-karatno zlato. Jako je skupo procijenjena, a ja je ne bih prodao. Kad sam je izlagao u Dubrovniku, za blagdan svetog Vlaha, gradonačelnik Vlahušić ju je htio otkupiti, al' tako sam je nekako zavolio da mislim da je neću prodat. Nek ostane u vlasništvu moje djece.

Volim žene

Zašto vam je posebna?

- Ona je jedna istina prema životu. Ako čovjek ne nađe mjeru života, nije važno u kojoj godini, i ne poštuje to, onda ne postoji kao čovjek. Neka je druga zvijer u njemu. Suština koju podvlačim je taj "teret". Za neke stvari treba naći mjeru. U ovim križevima su ugrađeni i moji slikarski kistovi, to je moj kruh… Kad se malo dublje uroni, to je jedna sublimacija ekspresivne moje podsvijesti i mog odnosa prema svijetu.

Mostarski most i žene su motivi kojima se stalno vraćate?

- Za ciklus "Moj grad: Stari most" sam prije tri godine dobio nagradu austrijske vlade za kulturu. Nije to samo moj Stari most, to je priča o mostovima, prijateljstvu, ljubavi, svemu. U cijelom svijetu, kroz povijest gledano, oni su pravljeni radi susreta naroda, povezivanja, tako i moj most. On mi puno znači.

A ženski akt je moj najstariji motiv. Tamo neke 1988. godine sam dobio kao mladi umjetnik prvu europsku nagradu za studiju akta. Moj pariški učitelj Boris Cikalovski me pitao što volim - vidio je kod mene LP ploču Pink Floyda s kravama na omotnici. Kažem ja, "ne volim krave, volim žene".

"Pa onda slikaj žene."

I onda sam ja to vrlo ozbiljno shvatio i krenuo. Stigla je i ta nagrada, počeo sam poslije raditi performanse, slikam goli model u živo, u prostoru. Iz osnovne potrebe da pokažem ljudima snagu žene i prenesem dio atmosfere iz mog ateljea u galeriju.

Ja da volim mrtvu prirodu, slikao bih nju. Dobar sam realist, moje slike nastaju iz neke realne priče, al' u duši sam ekspresionist, to je to.

- Što smatrate uspjehom? Velike galerije i ugledni ljudi posjeduju vaše slike, ali imali ste, kažete, i teških momenata u životu?

- Istovarao sam vreće za 80 guldena u Rotterdamu, a s "jugovićima" sam u 6 sati ujutro dobivao žuljeve kopajući kanale kod Ive Ćuka koji je i danas živ i mislim da je normalno da sam taj put trebao proći. Moj najveći uspjeh su moja djeca. Uspjeh je moje intimno druženje s kistom, ja sam najsretniji u ateljeu.

Velikan Wojtyla

Kako doživljavate činjenicu da je vaša slika u kući nekih od moćnika svijeta, poput Clintonovih?

- Čovjeku je drago, laže onaj koji kaže da mu nisu drage nagrade. Ja sam Slikar, al' sam najponosniji što sam uspio odškolovati dijete i zaposliti ga kod Branka Roglića, jednog od najboljih kolekcionara u Hrvatskoj i mog velikog prijatelja.

Meni je draže što Roglić ima moju sliku nego Clinton, kao što mi je draže s mojim bravarom Ziketom popiti bocu vina nego s premijerom moje Vlade. To je moj način života. Ali, imponira mi u svakom slučaju, Genscher, Kinkel…

Meni je najveći čovjek svijeta bio papa Wojtyla, nikad se više takav neće roditi... Valjda tih mojih 35 godina rada i tih svjetskih muzeja koje sam obišao nešto znači – ja sam jedini bosanski umjetnik koji je izlagao u "Mimari", jedini čovjek s Balkana u Bundes Prezidiumu, pa muzeji u Oslu, New Yorku…Valjda je to normalno, mada ima i boljih umjetnika u svijetu. Clintonu se svidjelo. U suštini ništa nije slučajno, valjda je tako trebalo biti.

Imate puno prijatelja među poznatima, Berber, Popović, Delibašić, Monteno, Bešlić, Žera… Otkada datira vaše prijateljstvo s Goranom Milićem koji je govorio na otvaranju izložbe?

- Bio sam student u Beogradu kad smo se upoznali. Zgodan frajer je bio, onako visok, a pričao nešto ko dalmatinski. Kad je poslije radio u Sarajevu, ja sam već imao velike izložbe. Goran Milić je bard novinarstva, zbog svoje jednostavnosti, a tu je i ono što sam malo prije govorio, gen, kućni odgoj i naobrazba – on ipak govori četiri jezika.

U umjetnosti i dizajnu, što je jednostavnije, to je bolje, a Goran pripada takvim ljudima. Ja sam jako ponosan što je on otvorio ovu izložbu. Još jedan novinar mi je bio domaćin u Muzeju "Mimara". Zlatko Dizdarević. To je moj veliki prijatelj, zajedno smo bili i u ratu. Inače, mislim da novinar može pokrenuti, ali i zaustaviti rat.

Poznajem i Christiane Amanpour sa CNN-a, zajedno smo pili pivo pod onim jebenim granatama, i ona je skromna i dobra. Volim te ljude koji imaju u svojoj profesiji mjeru i koji znaju tko su.

 

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Hebibovih 28 kapitalnih djela raspršeno je po cijelom svijetu, od Europe, preko Amerike i Azije, krase zidove državnika poput Billa Clintona, Jacquesa Chiraca, Hansa D. Genchera i Suleymana Demirela [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ŽIVOT U SLIKAMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-11-18 20:53:10 [created_by] => 3139 [created_by_alias] => Jasenka Leskur-Staničić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-11-18 21:20:06 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-11-18 20:53:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3772 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/hebib_edin21-081106.JPG","\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/adin.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/adin1.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/adin2.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/adin3.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/adin4.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/11\/18\/adin5.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["hebib_edin21-081106.JPG","adin","adin1","adin2","adin3","adin4","adin5"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1030x840"},{"size0":"1020x713"},{"size0":"1156x713"},{"size0":"1093x713"},{"size0":"883x713"},{"size0":"863x713"},{"size0":"413x713"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38692215 Threads: 4 Questions: 7117689332 Slow queries: 3307002 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608868440 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/impresionist-svjetskog-glasa-adin-hebib-izlaze-u-omisu-i-svasta-otkriva-pio-sam-pivo-s-christiane-amanpour-pod-onim-j-enim-granatama-450760 [printLink] => /kultura/impresionist-svjetskog-glasa-adin-hebib-izlaze-u-omisu-i-svasta-otkriva-pio-sam-pivo-s-christiane-amanpour-pod-onim-j-enim-granatama-450760?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 265762 [name] => Adin Hebib [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => adin-hebib [link] => /tag/adin-hebib ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Hebibovih 28 kapitalnih djela raspršeno je po cijelom svijetu, od Europe, preko Amerike i Azije, krase zidove državnika poput Billa Clintona, Jacquesa Chiraca, Hansa D. Genchera i Suleymana Demirela [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ŽIVOT U SLIKAMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Impresionist svjetskog glasa Adin Hebib izlaže u Omišu i svašta otkriva: Pio sam pivo s Christiane Amanpour pod onim j**enim granatama... [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3139 [name] => Jasenka Leskur [username] => jasenka-leskur [email] => jasenka-leskur-stani-i@sd.hr [password] => $2y$10$yxLU5zfSBkK9E0Dw/xQ.FuGfjyguFIugXyk4eWGb5x2bk/KEJ9mPq [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 2023-10-13 14:31:49 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/jasenka-leskur-3139 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1657 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/edc0bc8cf76440b4ed51e0a3a7473ef9?s=100&default=https%3A%2F%2Ff01.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/hebib_edin21-081106.JPG [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => hebib_edin21-081106.JPG [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/hebib_edin21-081106.JPG [title] => hebib_edin21-081106.JPG ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/adin.jpg [title] => adin ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/adin1.jpg [title] => adin1 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/adin2.jpg [title] => adin2 ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/adin3.jpg [title] => adin3 ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/adin4.jpg [title] => adin4 ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/11/18/adin5.jpg [title] => adin5 ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Ugledni bosanskohercegovački akademski slikar Adin Hebib (61) izlaže u omiškom Centru za kulturu, a umjetnička osobnost takve snage mora da je djelovala osvježavajuće na sredinu u kojoj se zatekao, naviklu na jesensku obamrlost nakon ljetnih turističkih gužvi, pa se na svečanom otvaranju čak tri stotine posjetitelja naguralo u izložbeni prostor i malo gradsko kazalište.

Hebib se u Omišu predstavlja sa 70-ak svojih platna prštećih boja iz kojih se iščitavaju tri njegove umjetničke preokupacije: ženski akt, most iz rodnog mu Mostara, te raspela iz novije stvaralačke faze. Među ovim potonjima je uočljivo raskošno platno visoko gotovo dva metra, s pozlaćenim dijelovima, čija se visoka tržišna vrijednost od 34 tisuće eura poklapa i s umjetnikovom intimnom skalom pa ga, kaže, ne želi prodati. Također, dio izložbe pripada njegovoj kćeri Miji, dizajnerici unikatnog nakita "Oblik atelier" u New Yorku.

Izlažem sve rjeđe

Razgovor s ovim ekstravagantnim stvaraocem, čijih je 28 kapitalnih djela raspršeno po cijelom svijetu, od Europe, preko Amerike i Azije, otkupljenih u Vatikanu, Zagrebu, Istanbulu ili Oslu, te krase zidove državnika poput Billa Clintona, Jacquesa Chiraca, Hansa D. Genchera i Suleymana Demirela, vodili smo okruženi njegovom umjetnošću – a ona prožima sve: odnos s kreativnom kćerkom, druženja s ljudima ili, pak, njegovu maštovitu manikuru na noktima.

S ljudima komunicira na "ti", "normalno", kako kaže, i navikao je da ga zovu Slikar, onako kako ga je nazvao njegov prijatelj Davorin Popović iz sarajevskih "Indexa", davnih dana.

- Ova u Omišu mi je jedna od dražih izložbi, želio sam je postaviti onako kako to inače radim kad sam okružen prijateljima - kaže Hebib za početak.

- Ona je za mene jednako vrijedna kao i da je u Londonu, zahvaljujući Petru Buljeviću, gradonačelniku Ivanu Kovačiću i njegovoj asistentici Meri Smajlagić. Vratit ću se kada se bude zatvarala 25. studenog da se još malo podružimo, a nakon toga izložba putuje za Beč.
 

- Koliko često izlažete svoje radove?

- Sve rjeđe i rjeđe to želim. Odbijam neke velike projekte, odbio sam recimo Australiju. Prvo, dosadilo mi je da letim, da budem u avionu 16 sati. Jako bih želio zaokružiti Hrvatsku gdje sam već izlagao u muzejima, u "Mimari", Zadru, Karlovcu, u Opatiji. Želio bih još ići u Osijek i Koprivnicu, gdje imaju fantastične galerije. Kulturna scena ovdje je nevjerojatno jaka, u Rijeci na primjer, možda vi to izbliza ne uočavate.

Moja djeca

- Već duže vrijeme izlažete sa kćerkom. Kako je došlo do tog obiteljsko-umjetničkog aranžmana?

- Moja Mia je otišla u primijenjenu umjetnost samo zbog toga što joj je tata već bio priznat u svijetu kao slikar. I taj "sukob" napravio je veliku stvar – zaljubila se u to što radi. Prije par godina me šokirala: imala je vrhunski posao i nevjerojatnu zaradu u jednoj od najvećih draguljarskih kuća u NY, a jednog mi je dana rekla: "Tata, idem u slobodne umjetnike."

Pazite, zarađivati 200, 300 tisuća dolara godišnje, letjeti avionima, predstavljati jednu takvu tvrtku, birati nakit u Kini ili Japanu…Reko, jesi ti normalna? Ja sam preživio rat i jako puno sam izgubio u ratu, najviše što sam izgubio mog oca… Onda sam vidio da ona ne može pobjeći od obiteljskoga gena. I ona je, da kucnem, uspjela.

- Imate šestero djece, koliko je kod drugih izražena ljubav za umjetnošću?

- Hena, najmlađa, ona je ta. Završila je francusku školu, obišla je New York i Pariz, s 15 godina je rekla "tata, ja želim živjeti vani kao ti". Tino je otišao u turizam, kao i Din, najmlađi koji živi sa mnom, Stela i Dori završile su medicinu i pravo.

Mogu samo podvući crtu i kazati da sam presretan kako su uspješni, to mi je najvažnije. Oni su mi najveće bogatstvo.

- Za sebe kažete da ste "stanovnik svijeta, ali samovoljni zatočenik Sarajeva". Koliko vremena provodite tamo?

- Odlično pitanje! Ja imam 17 adresa, od Koelna, Zagreba, Pariza, do Sarajeva. Najviše vremena provodim u ateljeima, gdje sam ja, tu je i atelje. Sarajevo mi je baza, tamo imam klub galeriju "Slikar" na Čekaluši, a i majka mi je tamo, već u godinama.

Dnevno slikam po deset sati, a poslijepodne sam uvijek sa svojom publikom. No, osjećam kako mi se sve počelo malo gaditi, mislio sam da će ljudi biti bolji nakon rata, ali postali su zločesti, zavidni. Mi smo bili topao narod, al' previše smo se materijalizirali. I to me malo nervira, razmišljam o povlačenju iz javnog života.

Edo Murtić mi je rekao, a mislim da je sto posto u pravu, da je poslije 60. godine umjetnik sazreo, da ima snage i muda, likovno i intelektualno napraviti što hoće. Mislim da sam u toj fazi i da je bolje da bježim iz te prljavštine.

Imam prijatelje, bit će uvijek dovoljno druženja. A možda jednog dana napravim tu jednu sliku iz moje glave, neki mural, kolaž u kojemu ću sav ovaj metež koji vidite u galeriji sublimirati u jednu sliku.

Umjetnost bez para

Kakva je umjetnička scena u susjednoj državi?

- Individualno, mi smo nevjerojatno jaki, imamo jednog Berbera, Safet Zec je genijalac, jako je, ali nemate nikakvu potporu države, niti ljudi poput mene to traže. A ja sam tako i odgojen, gen, kućni odgoj i naobrazba, to su elementi koji čine mene kao čovjeka.

A jednako je i u Hrvatskoj, tu je Edo Murtić, sviđa mi se rad Dalibora Jelavića, nevjerojatno mi je žao što se razbolio… Borimo se sami kao umjetnici, ako je već Bosna i Hercegovina došla u situaciju da zatvara muzeje, ne trebamo ništa ni tražiti.

Ako "oni" sve uništavaju, ako ti predaje u školi nepismen učitelj, sve je otišlo malo predaleko… Suviše su se banalizirale stvari, znate. Danas svi imaju pare, al' niko ne plaća umjetnost, misle da je to hobi. Na žalost.

- Na što ste trenutno umjetnički fokusirani?

- Pripremam jednu studiju, radim crteže za novi ciklus. Namjeravam ovo moje likovno pismo raditi u keramici. Izlazi mi monografija u izdanju Školske knjige, kod gospodina Ante Žužula, na 900 stranica. Sprema se već četiri, pet godina, dugo je radim, onako po svom osjećaju, uz potpuno drugačiji pristup.

Bit će nešto biografije, kratko, a sve ostalo je istina iz mog života – da sam u osmom razredu obijao trafiku, krao cigare i tako dalje. "Gdje ćeš to napisati?" - kažu mi. Pa, kad je istina. Svi nešto friziraju, ovi što rade biografije kažu da bih morao drugačije.

A imam crteže koje nikad nisam pokazao, puno, puno stvari o kojima nisam pričao, fotografije. Slikao sam akt Ane Rucner, fantastično, prezadovoljan sam tom slikom i ljudima će to biti puno interesantnije u monografiji nego što sam radio za neke koji su dobro plaćali, neke guzonje.

Ne dam, Vlahušiću!

Vaše su slike bogate koloritom, ali principijelno ne koristite crnu boju?

- U zadnjoj fazi je koristim kao podlogu u crtežima, inače nikad. Mislim da mi je najveći kompliment dao Luciano Benetton kad sam radio njegovu reviju u Sarajevu, kad mi je rekao: "Sreća da je Adin Hebib mlađi od mene, svi bi mislili da sam ukrao njegove boje."

Boja je život, boja je snaga. Specifično je za taj moj kolorit, nigdje nije čista boja, iz tube stavljena na sliku. Svaku apsolutno miješam, samo crna ne postoji u mojoj paleti. E sad, kad dođem na izložbu i vidim mrtvace, koga to usrećuje?

Ne volim to, ja sam za veseli pristup životu. Iz takve sam obitelji, a iz takvoga grada, punog svjetlosti i topline, što kaže Ivo Andrić za moj rodni grad.

Jedan ciklus na ovoj izložbi nazvali ste po rečenici iz Kurana i Biblije: "Bog ne daje križ onome ko ga ne može nosit". Što vama to znači?

- Ta je rečenica jedina ista u vjerskim knjigama. Ja sam kao agnostik uronio u tu priču u jednoj crkvi iz 14. stoljeća u Kastvu, gdje sam imao lijepu izložbu, kad su mi fratri dozvolili da napravim portal. Kad je publika vidjela, svi su mislili da je originalni, crkveni portal.

Poslije sam temu razrađivao, ali za tu prvu sliku sam angažirao majstora koji mi je pomogao da na platnu koristim 24-karatno zlato. Jako je skupo procijenjena, a ja je ne bih prodao. Kad sam je izlagao u Dubrovniku, za blagdan svetog Vlaha, gradonačelnik Vlahušić ju je htio otkupiti, al' tako sam je nekako zavolio da mislim da je neću prodat. Nek ostane u vlasništvu moje djece.

Volim žene

Zašto vam je posebna?

- Ona je jedna istina prema životu. Ako čovjek ne nađe mjeru života, nije važno u kojoj godini, i ne poštuje to, onda ne postoji kao čovjek. Neka je druga zvijer u njemu. Suština koju podvlačim je taj "teret". Za neke stvari treba naći mjeru. U ovim križevima su ugrađeni i moji slikarski kistovi, to je moj kruh… Kad se malo dublje uroni, to je jedna sublimacija ekspresivne moje podsvijesti i mog odnosa prema svijetu.

Mostarski most i žene su motivi kojima se stalno vraćate?

- Za ciklus "Moj grad: Stari most" sam prije tri godine dobio nagradu austrijske vlade za kulturu. Nije to samo moj Stari most, to je priča o mostovima, prijateljstvu, ljubavi, svemu. U cijelom svijetu, kroz povijest gledano, oni su pravljeni radi susreta naroda, povezivanja, tako i moj most. On mi puno znači.

A ženski akt je moj najstariji motiv. Tamo neke 1988. godine sam dobio kao mladi umjetnik prvu europsku nagradu za studiju akta. Moj pariški učitelj Boris Cikalovski me pitao što volim - vidio je kod mene LP ploču Pink Floyda s kravama na omotnici. Kažem ja, "ne volim krave, volim žene".

"Pa onda slikaj žene."

I onda sam ja to vrlo ozbiljno shvatio i krenuo. Stigla je i ta nagrada, počeo sam poslije raditi performanse, slikam goli model u živo, u prostoru. Iz osnovne potrebe da pokažem ljudima snagu žene i prenesem dio atmosfere iz mog ateljea u galeriju.

Ja da volim mrtvu prirodu, slikao bih nju. Dobar sam realist, moje slike nastaju iz neke realne priče, al' u duši sam ekspresionist, to je to.

- Što smatrate uspjehom? Velike galerije i ugledni ljudi posjeduju vaše slike, ali imali ste, kažete, i teških momenata u životu?

- Istovarao sam vreće za 80 guldena u Rotterdamu, a s "jugovićima" sam u 6 sati ujutro dobivao žuljeve kopajući kanale kod Ive Ćuka koji je i danas živ i mislim da je normalno da sam taj put trebao proći. Moj najveći uspjeh su moja djeca. Uspjeh je moje intimno druženje s kistom, ja sam najsretniji u ateljeu.

Velikan Wojtyla

Kako doživljavate činjenicu da je vaša slika u kući nekih od moćnika svijeta, poput Clintonovih?

- Čovjeku je drago, laže onaj koji kaže da mu nisu drage nagrade. Ja sam Slikar, al' sam najponosniji što sam uspio odškolovati dijete i zaposliti ga kod Branka Roglića, jednog od najboljih kolekcionara u Hrvatskoj i mog velikog prijatelja.

Meni je draže što Roglić ima moju sliku nego Clinton, kao što mi je draže s mojim bravarom Ziketom popiti bocu vina nego s premijerom moje Vlade. To je moj način života. Ali, imponira mi u svakom slučaju, Genscher, Kinkel…

Meni je najveći čovjek svijeta bio papa Wojtyla, nikad se više takav neće roditi... Valjda tih mojih 35 godina rada i tih svjetskih muzeja koje sam obišao nešto znači – ja sam jedini bosanski umjetnik koji je izlagao u "Mimari", jedini čovjek s Balkana u Bundes Prezidiumu, pa muzeji u Oslu, New Yorku…Valjda je to normalno, mada ima i boljih umjetnika u svijetu. Clintonu se svidjelo. U suštini ništa nije slučajno, valjda je tako trebalo biti.

Imate puno prijatelja među poznatima, Berber, Popović, Delibašić, Monteno, Bešlić, Žera… Otkada datira vaše prijateljstvo s Goranom Milićem koji je govorio na otvaranju izložbe?

- Bio sam student u Beogradu kad smo se upoznali. Zgodan frajer je bio, onako visok, a pričao nešto ko dalmatinski. Kad je poslije radio u Sarajevu, ja sam već imao velike izložbe. Goran Milić je bard novinarstva, zbog svoje jednostavnosti, a tu je i ono što sam malo prije govorio, gen, kućni odgoj i naobrazba – on ipak govori četiri jezika.

U umjetnosti i dizajnu, što je jednostavnije, to je bolje, a Goran pripada takvim ljudima. Ja sam jako ponosan što je on otvorio ovu izložbu. Još jedan novinar mi je bio domaćin u Muzeju "Mimara". Zlatko Dizdarević. To je moj veliki prijatelj, zajedno smo bili i u ratu. Inače, mislim da novinar može pokrenuti, ali i zaustaviti rat.

Poznajem i Christiane Amanpour sa CNN-a, zajedno smo pili pivo pod onim jebenim granatama, i ona je skromna i dobra. Volim te ljude koji imaju u svojoj profesiji mjeru i koji znaju tko su.

 

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
hebib_edin21-081106.JPG adin adin1 adin2 adin3 adin4 adin5
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/impresionist-svjetskog-glasa-adin-hebib-izlaze-u-omisu-i-svasta-otkriva-pio-sam-pivo-s-christiane-amanpour-pod-onim-j-enim-granatama-450760 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=d6d97f35d7bb07a14a74807a24db908d14fd5861 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Impresionist+svjetskog+glasa+Adin+Hebib+izla%C5%BEe+u+Omi%C5%A1u+i+sva%C5%A1ta+otkriva%3A+Pio+sam+pivo+s+Christiane+Amanpour+pod+onim+j%2A%2Aenim+granatama...&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fimpresionist-svjetskog-glasa-adin-hebib-izlaze-u-omisu-i-svasta-otkriva-pio-sam-pivo-s-christiane-amanpour-pod-onim-j-enim-granatama-450760 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fimpresionist-svjetskog-glasa-adin-hebib-izlaze-u-omisu-i-svasta-otkriva-pio-sam-pivo-s-christiane-amanpour-pod-onim-j-enim-granatama-450760 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Hebibovih 28 kapitalnih djela raspršeno je po cijelom svijetu, od Europe, preko Amerike i Azije, krase zidove državnika poput Billa Clintona, Jacquesa Chiraca, Hansa D. Genchera i Suleymana Demirela [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ŽIVOT U SLIKAMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaŽIVOT U SLIKAMA

Impresionist svjetskog glasa Adin Hebib izlaže u Omišu i svašta otkriva: Pio sam pivo s Christiane Amanpour pod onim j**enim granatama...

Piše Jasenka Leskur-Staničić
18. studenog 2016. - 21:53
hebib_edin21-081106.JPG

Ugledni bosanskohercegovački akademski slikar Adin Hebib (61) izlaže u omiškom Centru za kulturu, a umjetnička osobnost takve snage mora da je djelovala osvježavajuće na sredinu u kojoj se zatekao, naviklu na jesensku obamrlost nakon ljetnih turističkih gužvi, pa se na svečanom otvaranju čak tri stotine posjetitelja naguralo u izložbeni prostor i malo gradsko kazalište.

Hebib se u Omišu predstavlja sa 70-ak svojih platna prštećih boja iz kojih se iščitavaju tri njegove umjetničke preokupacije: ženski akt, most iz rodnog mu Mostara, te raspela iz novije stvaralačke faze. Među ovim potonjima je uočljivo raskošno platno visoko gotovo dva metra, s pozlaćenim dijelovima, čija se visoka tržišna vrijednost od 34 tisuće eura poklapa i s umjetnikovom intimnom skalom...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 09:22