Vrući par Sydney Sweeney-Glen Powell tabloidi su držali na oku tijekom snimanja romantične komedije “Samo ne ti” (“Anyone But You”) u Australiji. Pisalo se da je kemija među njima toliko jaka da su navodno završili zajedno i s ove strane kamere. Svakako Powellowa djevojka Gigi Paris kipila je od ljubomore i bila uvjerena da je on vara, a par je na koncu (znakovito?) prekinuo trogodišnju vezu prije nego što je pala posljednja klapa na setu filma.
Iako su Powell i Sweeney opovrgnuli da su zabrijali na snimanju, glasine su ponovno intenzivirale uoči prosinačke premijere rom-coma “Samo ne ti”. Je li to samo dodatna reklama za “Anyone But You”, još više “catchy” u odnosu na Sydney (Sweeney) i (australski) Sydney kao mjesto radnje filma?
Moguće, ali opipljiva kemija među njima zna zaiskriti od jedne scene do druge, iako se to možda može i samo (u)činiti s obzirom koliko dobro izgledaju zajedno, tj. “figuraju” u kadru jedno do drugog.
Sweeney i Powell nedvojbene su zvijezde sutrašnjice, ona proslavljena serijom “Euforija”, on nastavkom blockbustera “Top Gun”, a ovdje pokazuju romantičnu kemiju i tajming za “slapstick” komediju, posebice Sydney. Njezina studentica prava Beatrice zvana Bea u uvodnoj sceni ulijeće u caffe-bar, sila joj je na WC, a barista odbija dati ključ jer nije gošća.
Spašava je mladi financijer Ben (Powell) koji čeka u redu za blagajnu i pretvara se da je njezin muž kako bi dobila ključ. U WC-u apsurdna situacija, stvorena za demonstraciju fizičke komedije: Bea se poprska vodom u predjelu međunožja i pokušava osušiti traperice sušilom za ruke.
Srećom, u tome uspijeva i njih dvoje provedu dan i noć skupa kod Bena doma, evidentno “kliknuvši” i otvorivši se jedno drugom. Idućeg jutra Bea izađe iz stana bez pozdrava, što požali par minuta kasnije i odluči se vratiti, taman da stigne pred njegova vrata i čuje kako on, razočaran njezinim postupkom, kaže prijatelju Pete (GaTa) da je ona “katastrofa” i da mu nije ništa značila.
Kamera tada ovjekovječi grafit na zidu s potpisom Shakespearea “Tu je puno zbrke zbog mržnje, ali više zbog ljubavi”, signalizirajući da je ovo slobodna adaptacija bardova klasika, ali ne “Romea i Julije” kojemu pripada natpis, nego “Mnogo vike ni za što”, što potvrđuje i ime protagonistice Beatrice (ako već Ben nije Benedick), kao i sami zaplet.
Njih dvoje srest će se neko vrijeme nakon tog nesporazuma koji je doveo do uzajamne mržnje i shvatiti da se Claudia (Alexandra Shipp), sestra Benova prijatelja Petea, udaje za Beainu sestru Halle (Hadley Robinson). Naravno, Ben i Bea pozvani su na vjenčanje u predivnom Sydneyju, gdje ih obitelji i prijatelji žele “spojiti” kako ne bi upropastili pir jer evidentno nisu zakopali ratnu sjekiru.
Oni kao kod Shakespearea prihvaćaju igru Kupida i glume da su se zaljubili jedno u drugo i postali par, Bea kako bi joj njezini roditelji (Dermot Mulroney, Rachel Griffiths) prestali namještati ljubav iz djetinjstva Jonathana (Darren Barnet), Ben da načini ljubomornom bivšu curu Margaret (Charlee Fraser).
Romantično-komična šarada, tijekom koje se zamagljuje granica između foliranja i stvarne zaljubljenosti ima klišeja, uspona i padova, no najvećim je dijelom “feel goodovski” zabavna i šarmantna, na momente i subverzivna zahvaljujući glumcima i redatelju. Will Gluck, poznat po “Vezi vez obaveza”, “Annie” i “Petru Zecimiru”, već je u “Curi na lošem glasu” ili “Easy A” s odličnom Emmom Stone pametno parafrazirao literarni klasik na moderni način (“Grimizno slovo” Nathaniela Hawthornea).
“Samo ne ti” nije toliko dobar film kao “Cura na lošem glasu”, ali u najboljim segmentima umije vratiti gledatelja natrag u devedesete i rane dvijetisućite kad se Shakespeare parafrazirao u romantičnim komedijama (“Deset razloga zašto te mrzim”/”Ukroćena goropadnica”) i rom-com žanr bio na vrhuncu, a pjevušio se i hit Natasha Bedingfield ”Unwritten” koji je Benova “pjesma za smirenje”.
Angažman Mulroneyja naklon je klasiku “Moj dečko se ženi”, dok u jednoj sceni Ben i Bea glume romantičnu scenu iz “Titanica” na pramcu jahte, no to će Gluck subvertirati kad ona padne u more. Gluck subvertira često konzervativni “PG-13” žanr s “R” predikatom koji omogućava verbalne prostote, kao i potenciranje erotike i golotinje glavnih glumaca.
Mišićavi Powell često je polunag, nerijetko i u autoironične žanrovske svrhe, a ni bujna Sweeney neće ostati samo u bikiniju koji joj savršeno pristaje. Završnica je razmjerno klišeizirana, ali nema veze. Film je dao više razloga da ga se voli nego mrzi.