Otac joj je jedan od najvećih dramatičara 20. stoljeća, a majka fotografkinja. Nije čudno da jabuka Rebecce Miller nije pala daleko od obiteljskog stabla. Baš kao otac Arthur Miller, Rebecca se počela baviti književnošću i pisati romane, da bi se zatim prebacila na vizualnu umjetnost poput majke Inge Morath, samo što je odabrala kinematografiju umjesto fotografije.
Najprije se početkom devedesetih okušala kao glumica ("Henryjev povratak", "Riskantna igra", "Ljubavna afera"), a sredinom te dekade i kao redateljica s dva filma prikazana i nagrađena na Sundance festivalu ("Angela", "Personal Velocity").
Nastavila je režirati i u novom mileniju ("Balada o Jacku i Rose" s Danielom Day-Lewisom, "Maggie ima plan" s Gretom Gerwig), ekranizirajući i svoj roman "Privatni život Pippe Lee" sa zvjezdanom ekipom (Winona Ryder, Robin Wright Penn, Julianne Moore, Monica Bellucci, Blake Lively, Keanu Reeves, Alan Arkin).
Kao redateljica, Miller je sklona drami čestog romantičnog prefiksa, a "Maggie‘s Plan" bio je njezin, uvjetno rečeno, prvi iskorak u smjeru rom-coma. S novim filmom "Muza" ("She Came To Me"), koji je nakon svečanog otvaranja Berlinalea 2023. napokon doživio hrvatsku premijeru i postao dostupan na HBO Maxu, Rebecca je najviše dosad zašla na teritorij romantične komedije, premda je i dalje festivalsko-dramski potkovana.
"Muza" bi se mogla i titulirati kao njezina "woodyallenovska" romantična tragikomedija s elementima farse i prepoznatljivim neurozama odraslih ljudi. Iako nije na razini najboljih filmova Woodyja Allena, "She Came To Me" debelo je iznad rom-com konfekcije i vjerojatno najtopliji i najzabavniji Milleričin film, čak i više od "Maggie‘s Plan".
Peter Dinklage glumi lika kojeg bi mogao glumiti i Allen. On je Steven, nekoć uspješan skladatelj opere koji je doživio nervni slom i živi sa psihijatricom Patricijom (Anne Hathaway) i njezinim sinom Julianom (Evan Ellison). Steven pati od velike blokade, ali dobit će inspiraciju nakon slučajnog susreta s kapetanicom tegljača Katrinom (Marisa Tomei).
Jedna noć s Katrinom i preporođeni Steven, nadahnut aferom, sklada novu operu o ubojitoj kapetanici tegljača te postiže uspjeh. "Ispada da sam ti muza", kaže Katrina, uzgred "ovisna o romantici". To pokreće središnji zaplet, uz podzaplet vezan za Julianovu romansu s Terezom (Harlow Jane), kćeri imigrantice (Joanna Kulig) koja živi sa sudskim stenografom Treyom (Brian d’Arcy James) i radi kao čistačica za Patriciju, kojoj će trebati psihijatar kad dozna za Stevenov preljub.
Redateljica suprotstavlja dvije obitelji koje imaju sličnosti (tinejdžeri i zamjenski očevi), iako se to ne čini na prvi pogled zbog razlike u klasi. Rebecca uglavnom fino balansira romantično, tragično i komično, uspijevajući učiniti likove ljudskima, koliko god znali biti filmski pretjerani, te prikazati njihov život kao realistično neuredan i kaotičan.
Priča koja isprepleće umjetnost i ljubav posjeduje dašak pretencioznosti, ali ne i predvidljivosti. Pa opet, Miller rabi umjetnost da romantičnom filmu podari operni zamah. "Svaka osoba u sebi ima priču za operu", smatra Steven.