Nakon što je povučena Studija o utjecaju na okoliš brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Dubrovnik koja je proteklih mjeseci izazvala niz reakcija lokalnog stanovništva od Komolca preko Dubrovnika do Župe dubrovačke, ona je i dalje predmet komentara i pitanja što dalje.
Dajte i vizualizaciju
Načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli komentirao je najnoviju situaciju i ponovio stav Općine Župa dubrovačka vezan za trasu brze ceste do dubrovačkog aerodroma.
- Općinsko vijeće je još u rujnu 2023. godine jasno izrazilo svoj stav o predloženoj Studiji utjecaja na okoliš trase brze ceste koja prolazi kroz Župu dubrovačku. Na osnovu Zaključaka Općinskog vijeća upućene su vrlo detaljne primjedbe i jasno smo rekli da smatramo Studiju neprihvatljivom. Nije pružila odgovore na ključna pitanja, a tehnička rješenja koja su predložena su apsolutno neprihvatljiva. Govorim o tehničkim rješenjima koja su predložena, ali i o nedostacima u Studiji koji nisu dobili jasne i koncizne odgovore. Općinsko vijeće je iznijelo zaključke opsežno, istaknuvši da je Studija utjecaja na okoliš brze ceste neprihvatljiva. Također smo zaključili da od Hrvatskih cesta, kao naručitelja investitora, tražimo izradu Idejnog rješenja i dopunu Studije na okoliš dionice varijante V2, gornje varijante iznad naseljenih mjesta, posebno iznad Postranja. Ove izmjene moraju uključivati detaljne i realne vizualizacije za obje varijante kroz općinu Župa dubrovačka, kako bismo mogli odabrati optimalnu varijantu - kazao je Nardelli i dodao:
- Želimo naglasiti da su Hrvatske ceste odabrale jednu varijantu koja prolazi kroz središnji dio Župe, ispod naselja Postranje, te su se fokusirale samo na tu varijantu. Tema Studije utjecaja na okoliš bila je isključivo ta donja varijanta ispod Postranja. Mi zahtijevamo da se napravi i analizira i gornja varijanta, kako bismo mogli odabrati optimalno rješenje za Župu dubrovačku. Oni su nam pružili jednu varijantu i izradili studiju utjecaja na okoliš, no tražimo da se izradi i gornja varijanta, detaljno obrađena, kako bismo mogli donijeti odluku o najboljem rješenju za našu zajednicu.
Također, tražimo od Hrvatskih cesta da ponovno analiziraju i donju varijantu kroz Župu dubrovačku ali s prihvatljivijim tehničkim rješenjima za razliku od prikazanih u predloženom rejšenju i studiji koja je bila na uvidu, a sve to kako bismo mogli odabrati optimalno rješenje za stanovništvo, okoliš i cjelokupan prostor Župe dubrovačke. Nećemo prihvatiti isključivo donju varijantu dok detaljnije ne provjerimo i ostale mogućnosti - ističe Nardelli.
Treba riješiti i čvor Osojnik
- Župu dubrovačku zanima ne samo koja će varijanta ceste biti odabrana, već i daljnje rješenje koje vodi prema čvoru Osojnik, izlazu iz Grada Dubrovnika i Župe dubrovačke. Bez takvog rješenja, razgovor o dionici Zračna luka Dubrovnik nije prihvatljiv. Potpuno je jasno da izgradnja brze ceste između Zračne luke i Grada Dubrovnika ne rješava taj problem već ovaj projekt mora biti sagledan u cjelini, dakle čvor Osojnik – Zračna luka.
Različite javne rekacije i pojedinačna kupovanja medijskog prostora nakon odluke Hrvatskih cesta o odustajanju od daljnje izrade Studije, zaista ne ne želim komentirati jer Zaključci Općinskog vijeća Općine Župa dubrovačka o neprihvatljivosti predloženog rješenja su vrlo jasni nego i dalje ističem da je konačni cilj pronaći najbolje i najprihvatljivije rješenje ne samo za Župu nego za čitav prostor u cjelini, a to zasigurno nisu polovična rješenja za Grad, Župu ili Konavle već cjelovito rješenje od čvora Osojnik do zračne luke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....