Što brendiranje neretvanskih mandarina donosi proizvođačima ?
Bolji plasman na tržištu, veća cijena te sigurnija proizvodnja i prodaja mandarina. Brendirana mandarina je prepoznatljiva na tržištu, drugačija je od uvoznih mandarina iz konkurentskih zemalja po boji i izgledu te u konačnici i po pakiranju na kojem je jasno istaknuta oznaka „Neretvanska mandarina“.
Tako se proizvođačima omogućava plasman proizvoda pod zaštićenim nazivom, te osigurava postizanje i održavanje kvalitete proizvoda, radi stalnih kontrola i praćenja.
Neretvanska mandarina zaštićena je oznakom izvornosti u postupku zaštite koji se provodi kod Ministarstva poljoprivrede. Specifikaciju proizvoda, po kojoj je mandarina zaštićena, izradili su sami proizvođači na terenu čime je „Neretvanska mandarina“ ušla u krug najkvalitetnijih zaštićenih proizvoda na području Europske unije.
Sam postupak certifikacije sastoji se od dva dijela: terenskih kontrola koje se provode na mjestu proizvodnje, na parcelama u dolini Neretve gdje se mandarina uzgaja. Tu se kontrolira način uzgoja, primjena gnojiva, zaštitnih sredstava te ostalih agrotehničkih mjera. Nakon toga kontrolira se način otkupa mandarina u otkupnim centrima, pakiranje i skladištenje.
Vrlo važan korak u postupku certifikacije je kontrola dokumentacije proizvodnje, koju proizvođači vode na posebnim obrascima.
Kontroliraju se i nalazi laboratorijskih pretraga proizvoda koji se stavlja na tržište (udio voćnog soka, udio karotenoida, omjer šećera i kiselina). Certifikacijsko tijelo ima ulogu kontrole i praćenja usklađenosti svih faza proizvodnje "Neretvanske mandarine": od sorte, lokacije parcele, agrotehničkih mjera u nasadu, roka berbe i svojstva plodova u berbi do pripreme plodova za tržište u otkupnom centru (dožućivanje prema potrebi, kalibriranje, voštiranje), te konačno do označavanja proizvoda, kako bi kupcu bio prepoznatljiv. U označavanju su obavezni navodi: zaštićeni naziv "Neretvanska mandarina", koji veličinom mora biti izraženiji od ostalih navoda na etiketi, te crveno-žuta oznaka EU, koja omogućava prepoznatljivost. U označavanju je obavezno omogućiti sljedivost.
Zaštićeni naziv smiju koristiti samo oni proizvođači koji su prošli postupak kontrole i certifikacije. Postupak certifikacije se sufinancira u iznosu do tri tisuće Eur-a kroz Mjeru 3.1.1. „Potpora za sudjelovanje poljoprivrednika u sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.