StoryEditorOCM
DubrovnikJAVNI PRIJEVOZ

Vozači Libertasa prve su žrtve prometnih gužvi: noćna mora su im autobusne stanice pretvorene u taksi stajališta!

Piše Kristina Filičić
17. lipnja 2024. - 20:36

Grad je pun turista, s time smo načisto još od Uskrsa. Pritisak na gradske prometnice je ogroman, potvrđuju svakodnevne gužve. Libertasovi autobusi samo što ne puknu po šavovima od brojnosti putnika. Broj prevezenih putnika u gradskom prijevozu u prvih pet mjeseci porastao je za 12,6 posto, a sigurno je da će postotak još rasti. Uz standardnu ‘jedinicu‘, najviše opterećenja ‘trpi‘ linija broj 6. na relaciji Pile - Babin kuk i obratno. Rijetko je polupuna ili prazna (već kako tko gleda). U ‘šestici‘ većinom nema mjesta ni za iglicu, putnik na putniku.

- U više navrata smo reagirali pojačanjem voznog reda, sredinom svibnja i opet početkom lipnja, a predstoji i povećanje broja vožnji na liniji i 24. lipnja – kažu nam iz Libertasa očito i sami svjesni situacije.

image
Kf/

Korisnicima gradskog prijevoznika u ljetnim mjesecima zna se dogoditi da ostanu na stanici dok pored njih prolazi prepuna ‘šestica‘. Zbog prometnih gužvi i nrojnosti putnika koje treba ukrcati autobusi, ne svojom krivicom, znaju kasniti pa vozni red u takvim situacijama izgubi svaki smisao. S obzirom na uvjete na cesti treba li nas to čuditi?! Na gradskim ulicama, dobrim dijelom jednosmjernim, uz prometne čepove, uz (ne)kulturu sudionika u prometu (ono kad upališ sva četiri i misliš da možeš neprimijećeno ‘skoknut‘ do trafike), Libertasovim vozačima nije jednostavno održavati javni gradski prijevoz. Kad se uz iznimne napore provlačiš ulicom jer netko još nije usavršio parkiranje ili mu se jednostavno ne da, kad ti na autobusnoj stanici drugi sudionici u prometu iskrcavaju ili ukrcavaju ili čekaju (zar je bitno) putnike, kad Libertasov autobus ne žele propustiti da se sa stajališta uključi u promet iako pravilo kaže drugačije...

- Mi u Libertasu svjesni smo svakog odvoženog dana i svake gužve koja se dogodi na područjima na kojima prometuju naši autobusi, od Vitaljine do Orebića, no njihov učinak se može umanjiti strpljenjem u vožnji, prometnom kulturom i uvažavanjem svih sudionika u prometu. To je prvi, ali iznimno važan korak ka što kvalitetnijem funkcioniranju prometa. Po pitanju zakonske obaveze propuštanja autobusa prilikom izlaska sa stanica, to nije toliko izraženo koliko je izražena zauzetost samih stanica osobnim vozilima, dostavnim vozilima ili vozilima koje pružaju usluge putem različitih aplikacija. Konkretno, vozilo na stanici prije svega onemogućuje pristup stanici, siguran ukrcaj i iskrcaj, što otežava korištenje naših usluga – kaže glasnogovornik Libertasa Nikša Grljević, ukazujući tako na ogroman problem s kojim se svakodnevno nose Libertasovi vozači, što je posebno izraženo na Pilama, odakle počinje odnosno završava većina Libertasovih gradskih linija.

image
Kf/

Manjak radne snage u prijevozu prisutan u cijeloj EU tako i u Hrvatskoj nije zaobišao ni Libertas. U gradskom prijevozniku trenutno radi 167 vozača, a je li broj dostatan nismo uspjeli doznati. ‘Libertas je pravovremeno pokrenuo program prekvalifikacije odnosno doškolovanja koji se pokazao iznimno uspješnim te ga je do sada završilo više od 20 kolega‘, kažu u Libertasu te ističu kako u ovom trenutku ne planiraju zapošljavanje djelatnika iz trećih zemalja.

17. lipanj 2024 20:37