StoryEditorOCM
DubrovnikU VELIKOJ SU OPASNOSTI

Usred Dubrovnika djeca u mraku hodaju magistralom do autobusa, Libertasu 3A do Nuncijate nije isplativ, evo što kažu iz Hrvatskih cesta

Piše Silvia Rudinović
15. prosinca 2021. - 20:03
Jadranska magistrala koja prolazi kroz naselje Nuncijata u Dubrovniku predstavlja opasnost za pjesake  Tonci Plazibat/Cropix

Linija 3A, koja vozi za Nuncijatu suprotnim smjerom od obične 'trice', ukinuta je lani za vrijeme zatvaranja zbog pandemije i nikada nije vraćena. S jedne strane, broj putnika koje je prevozila govori kako je riječ o neisplativoj liniji, a s druge je posve jasno da stanovnicima ovog dijela grada nije omogućen siguran pristup autobusnom stajalištu.  

image
Jadranska magistrala koja prolazi kroz naselje Nuncijata u Dubrovniku predstavlja opasnost za pjesake
 
Tonci Plazibat/Cropix

- Autobusna stanica na Nuncijati za 'tricu' je blizu, ali do nije baš jednostavno ni sigurno doći. Nalazi se na suprotnoj strani ceste u odnosu na naše mjesto stanovanja, nemamo nogostup ni svjetlo na putu do tog stajališta. Samo u našoj zgradi je 30-ero djece koja pohađaju škole, idu na muzičku, treninge, razne aktivnosti, i svugdje ih netko mora voziti jer smo u strahu pustiti ih same da hodaju po rubu prometne magistrale, osobito kad padne mrak – kaže stanarka jedne od zgrada ispod magistrale.

Izjavi dodaje snimku Nuncijate u pet poslijepodne kao jasan pokazatelj kako naselje koje pripada užem dijelu grada izgleda kao mjesto u kakvom zapuštenom kraju bez javne rasvjete. Stanari tog dijela Nuncijate obraćali su se sa svojim problemom javnom gradskom prijevozniku Libertas, Gradskom kotaru Gruž, Gradskom vijeću i pojedinim gradskim vijećnicima, ali ništa od toga nije urodilo rješenjem.

image
Nuncijata u pet poslijepodne
Čitateljica

 - Direktor Libertasa nam je rekao da im se ta linija ne isplati. Vjerujem da se autobus 3A nikada ne napuni, ali valjda postoji neko drugo rješenje, minibus, kombi vozilo ili nešto treće što bi riješilo naš problem. Nisu samo djeca u pitanju, u ovom dijelu grada ugroženi su svi pješaci prinuđeni hodati uz magistralu da bi došli do autobusne stanice. Nije problem njezina udaljenost, da imamo javnu rasvjetu cijelom dužnom naselja i nogostup uz prometnicu, nitko se ne bi bunio. Ovako, uputiti dijete po tom mraku je strašno! Jednako tako, ni vozačima nije ugodno tuda voziti jer ne vidite pješake – kaže sugovornica.  

Franko Mekšić kaže kako su dosad dva puta rađene analize stanja po pitanju vraćanja linije 3A otkako je preuzeo direktorsko mjesto u gradskom prijevozniku Libertas. Zaključci su izneseni Gradskom kotaru i predstavnici stanara dijela Nuncijate koji traži vraćanje ukinute linije.

image
Vozni red 'trice'

- Podaci nam govore da linija 3A, koja je vozila svakih 45 minuta, grubo rečeno, pola vremena vozi 'zrak'.  Ako je u pitanju samo školski a ne linijski prijevoz, to je neka druga priča, sasvim druga kombinacija i kad je u pitanju financiranje. Svatko može poslati prijedlog termina organiziranih polazaka za prijevoz školske djece – kaže Mekišić, pa dodaje: „Prihodovnu stranu poslovanja prati naša usluga, odnosno prijeđeni kilometri. Čim postoci na jednoj strani budu veći, razmjerno tome će se povećati i oni na drugoj“.

Mekišić kaže kako su dosadašnje zahtjeve rješavali razgovorom s predstavnicima gradskih kotara i mjesnih odbora. Osim stanovnika Nuncijate, Libertasu su se sa zahtjevima za bolje povezivanje javnim gradskim prijevozom obraćali i stanovnici Osojnika, Bosanke i Ploča.

- Da bismo uveli tu liniju za Nuncijatu potrebni su nam resursi koje u ovom trenutku nemamo. Gledajući povezanost kvarta ili četvrti, ona postoji s linijom broj 3. Jednostavno rečeno, trebali bismo tražili dodatne financijske resurse kako bismo je pokrili ili bismo morali ukinuti neku drugu liniju, npr. jednu 'jedinicu', što nema opravdanja u podacima o broju putnika. Što se tiče problema koji se tiču tog područja Nuncijate, pješačenja po mraku i nedostatka nogostupa, sve to nadilazi Libertasovu nadležnost – kaže direktor Mekišić.

image
Nuncijata u pet poslijepodne
Čitateljica

Radi se o državnoj cesti za koju Hrvatske ceste rade projekt rekonstrukcije, od Mosta dr. Franja Tuđmana do Ilijine glavice.

-Postupak dougovaranja HIA studije je u tijeku kao pripreme za ponovno ishođenje lokacijske dozvole. Ista je potrebna i sukladno novom načelu i obavezi Ministarstva kulture, a koja određuje studiju utjecaja na svjetsku prirodnu baštinu. Po dobivanju lokacijske dozvole slijedi izrada glavnog projekta i ishođenje građevinske dozvole. Po izdavanju građevinske dozvole slijedi postupak nabave za odabir izvođača radova za rekonstrukciju - kaže Tamara Đurijanček, glasnogovornica HC-a.

Gotovo identičan odgovor na upit dokle je stigao projekt rekonstrukcije ceste od HC-a smo dobili i prije osam mjeseci. Inače, projektom su predviđena tri pothodnika što će riješiti problem sigurnog prelaska ceste, a to se tiče i stanovnika Nuncijate sa sjeverne strane magistrale.

16. lipanj 2024 01:43