StoryEditorOCM
DubrovnikGRAD I DALJE BEZ OPSKRBE

Turista je sve više, a Sanitatova služba još uvijek nije profunkcionirala! Nepoznanica je i cjenik usluga, a evo koliko i kako se plaća ‘karićarima‘

Piše Ahmet Kalajdžić
25. svibnja 2023. - 07:28

Nakon što je prije sedam mjeseci odlučeno kako će opskrbu povijesne jezgre Grada preuzeti "Sanitat", nabavljeno je, a početkom travnja i testirano elektrodostavno vozilo kojem je početak pune uporabe najavljen već od Uskrsa. No od tada je prošlo više od mjesec dana, a vozilo još nije u funkciji. Dapače, građani i poduzetnici unutar gradskih zidina nalaze se od početka turističke predsezone u velikim problemima po pitanju opskrbe i dostave. U kuloarima se može čuti  kako se ”elektrodostavno vozilo već pokvarilo, dok nova služba Sanitatove dostave popunjava radna mjesta za koja su predviđene plaće u rasponu 1.200 do 2.000 eura.

image

S dolaskom turista opskrba Grada je postala još veći problem

Ahmet Kalajdžić/

Samo uz uvjet anonimnosti

O tome smo razgovarali s poduzetnicima iz povijesne dubrovačke cjeline. Iz bojazni da se pogrešno izgovorena riječ ne bi negativno odrazila na poslovanje i bilo koji budući zahtjev gradskoj upravi  ili Sanitatu, uz uvjet anonimnosti neki su ipak pristali reći što misle o dostavi..

image

Za dostavu se koriste sve vrste transporta

Ahmet Kalajdžić/

Iako svi poduzetnici naglašavaju kako se teško snalaze dostavom svih namirnica, oni sa Straduna priznali su kako su ipak u povoljnijoj situaciji. Naime, skale odlučujuće utiču na cijenu dostave pa je ovima na Stradunu jeftinija nego ugostiteljima na Prijekom ili Sv.Mariji. Za karić robe na Stradunu plaća se 10 eura, a kako raste broj skalina raste i cijena, pa tako dostava na Svetoj Mariji dostiže cijenu od 20 eura. 

Na Prijekom su nam rekli kako dostavu rješavaju s veleprodajnim lancima koji im ranim jutrom dostavljaju narudžbe.Vlasnici restorana tvrde da je kafićima lakše jer nemaju puno dobavljača te sve mogu i tjedno planirati, što je zbog svježih namirnica restoranima nemoguće. Podsjetivši kako su svojedobno tri obrtnika s s više vozila obavljali dostavu,  za odluku da to radi gradka tvrtka rekli su:- Mislimo da je odluka gradonačelnika potaknuta najboljim namjerama, ali je vjerojatno i sām zaključio, ne da je bila ishitrena, nego kako treba puno više vremena za pripremu i organizaciju službe dostave i nabavku vozila te osiguranje skladišnog prostora. Zbog svega, neki od nas već od travnja u Grad dolazimo u 4 ipo ujutro da preuzmemo robu. Dostava se radi bez papira jer ju je nemoguće knjigovodstveno provesti. Karićari ne izdaju potvrde, a mi smo sretni ako ih uopće nađemo kako bi mogli raditi i osigurati egzistenciju.

image

S dolaskom turista opskrba Grada je postala još veći problem

Ahmet Kalajdžić/

Revoltirani Krstulović

Priznali su nam kako se često i sami čude građanima koji u takvim uvjetima uopće ostaju u Gradu:- To su pravi zaljubljenici u Grad. Mnogi i ne iznajmljuju, sve im je skuplje, a opet i dalje ostaju u Gradu i održavaju ga živim.

Predsjednik Gradskog kotara Grad Marin Krstulović o dostavi kaže:- Za par dana bit će 11 mjeseci da je nemamo, što je potpuno neprihvatljivo za normalni život Grada. Nemoguće nam je naručiti bilo što na kućnu adresu: ni plin, ni namještaj, niti hranu. Dostavlja samo Hrvatska pošta, a glavni problem je upravo dostava isključivo elektrovučnim vozilom kojeg nema te smo svi zakinuti za svoja prava. Neizdavanjem računa nemoguće je ”izbiti” PDV i radi se ”na crno”. Najnovija najava gradonačelnika je 26.svibnja, ali uopće ne želim ulaziti u to obećanje: deset i pol mjeseci je svima dovoljan rok za pokretanje ovog posla. Gospodo, organizirajte se, da ste zaposleni kod privatnika već bi ste u tom roku tri puta dobili otkaz- revoltiran je Krstulović te dodaje:- Cjenik je, zapravo, nepoznanica! Nigdje nije objavljen i ne mogu ga komentirati, a sve ovisi o položaju. Pamtimo cijene starih koncesionara, a nove bi trebale biti povećane za visinu inflacije. Krucijalno je da mora biti objavljen, a usluga dostupna, što nemamo! Kažem vam: elektrodostavno vozilo se nije pokvarilo jer nije ni počelo raditi! Način plaćanja samo potiče crnu ekonomiju jer se sve plaća kešom.

image

Predsjednik GK Grad Marin Krstulović

Ahmet Kalajdžić/

I Krstulović za to ”solarno” plaćanje (na ruke) kaže da ga je nemoguće proknjižiti:- Zločesti bi inspektor mogao naplatiti ogromne kazne onima koji moraju živjeti od svog posla. Nema sustavnog rješenja i nemoguće je normalno obavljati posao jer nema potvrda za dostavu robe. Iako su neki karićari bili tzv. socijalni slučajevi, bili su nam uredno na usluzi, a tim poslom su sticali prihode za život. Sad je sve preneseno na ”Sanitat”, a odluka gradske uprave nije ishitrena nego mjesecima zakašnjela. Trebali su proći mjeseci i mjeseci da bi na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća dobili uvjete pod kojima ”Sanitat” obavlja posao! Glede ugostitelja gradonačelnik i predstavnica ”Sanitata” su rekli kako je problem dostave hrane ugostiteljima u HACCAP-u. Kažem, nije, jer postoji rješenje! ”Sanitat” mora kupiti još vozila jer je dostava samo s jednim vozilom nemoguća, ali treba kupiti i prikolicu-hladnjaču za dostavu hrane, što će ispuniti higijenske norme. Uvijek smo se zalagali da pretovarna zona na Pločama ne služi za roštiljanje nego da dobije hladnjaču i normalne sanitarne uvjete za prijevoz hrane.

image

Dio dostavljene robe ostavlja se i na Vratima od Buže

Ahmet Kalajdžić/

Opskrba kreće od 1.lipnja?

”Sanitat” smo pitali i o najavi gradonačelnika Frankovića kako će se "postupno zapošljavati ljudi i pri tome gledati da se zaposle oni koji su već prethodno radili na opskrbi povijesne jezgre i oni koji imaju znanje vezano za opskrbu" te o najavi skore izrade kompjuterskog programa za koordiniranje dostave u Grad. Našim čitateljima prenosimo dobiveni odgovor:

-Sanitat Dubrovnik d.o.o. započinje s vršenjem opskrbe povijesne jezgre Grada Dubrovnika s prvim danom lipnja. Moramo opovrgnuti navode da je nabavljeno elektrovučno vozilo u kvaru, vozilo i prikolica su sukladno Odlukama Grada Dubrovnika uredno registrirana i u ispravnom su tehničkom/voznom stanju te je navedeno vozilo prethodno testirano pod raznim opterećenjima i vrstama podloge. Završen je postupak jednostavne nabave još jednog identičnog elektrovučnog vozila i prikolice koji se očekuju do 15.srpnja ove godine, a do početka iduće sezone planiramo vozni park proširiti s još četiri elektrovučna vozila jer se rokovi isporuke elektrovučnih vozila protežu od 31 tjedna do 360 dana od dostave narudžbe. Također, nabavljena su i ručna kolica koja su na električni pogon s pneumatskim gumama- ističe se u odgovoru te naglašava kako će ”ova godina biti godina prilagodbe novom sustavu, a sustav će se poboljšavati prema ulaznim inputima koje se nadamo imati na kraju ove sezone. Prethodno su odrađene sve potrebne radnje, donesene su Odluke Gradskog vijeća te je u tijeku donošenje cjenika. Uređen je prostor za potrebe djelatnika, a na raspolaganju imamo tim kojeg čine postojeći djelatnici Sanitata Dubrovnik d.o.o.”

image

Dio dostavljene robe ostavlja se i na Vratima od Buže

Ahmet Kalajdžić/

Ni riječi o plaćama

U obrazloženju upita za komentar glasina o visinama plaća zaposlenika naveli smo kako javnost to ima pravo znati jer se to gradsko trgovačko društvo financira i iz sredstava prireza, na što nam je odgovoreno kako radnici navedene službe dostave ”nisu zaposlenici gradske uprave već je ”Sanitat” samostalno trgovačko društvo koje svoje djelatnosti financira iz pružanja usluga službi iz svog obuhvata djelovanja” te da su zaposlenici ”ljudi koji imaju iskustvo rada na pretovarnoj zoni, manipulaciji tereta i dostavi robe općenito. Visina primanja definirana je uvjetima na tržištu kao i koeficijentom složenosti i opisom poslova pojedinog radnog mjesta”.

image

Gosti ne znaju koliki je udjel dostave u cijeni usluge

Ahmet Kalajdžić/

 

07. svibanj 2024 09:02