Udruga ravnatelja osnovnih škola već je načelno pozdravila najavu uvođenja povećanja nastave tjelesnog u nižim razredima osnovne škole. Prema planu Ministarstva znanosti i obrazovanja, učiteljice razredne nastave trebale bi naime, biti oslobođene obveze održavanja nastave tjelesne i zdravstvene kulture, a umjesto njih u planu je da učenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole tjelesni drže magistri kineziologije uz veći broj sati tjelesnog odgoja.
U medijima se ovih dana piše kako bi zbog toga posao u iduće četiri godine u školama trebalo naći oko 1500 kineziologa. Kineziolozi se godinama zalažu za veću satnicu tjelesnog u školama, a pitali smo u dubrovačkim školama što misle ravnatelji.
Nikolina Soko, ravnateljica škole Lapad kaže kako se radi o dugoročnim planovima koji bi podrazumijevali potpunu promjenu organizacijskog rada škole, a tome bi trebalo prethoditi ulazak u cjelodnevnu nastavu.
- Da bi se to uvelo bilo bi potrebno promijeniti pravilnik o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi. To bi dobro trebao promisliti i posložiti netko na višim razinama i naravno stvoriti temelje za tako nešto – govori Soko. - U svakom slučaju će se otvoriti više radnih mjesta za profesore kineziologije. Ne kažem da učitelji razredne nastave nisu educirani za tjelesnu i zdravstvenu kulturu jer bi to poteglo pitanje jesu li učitelji razredne nastave educirani da predaju glazbeni, likovni ili bilo koji drugi predmet, pa bi o tome trebalo razmisliti. Trebalo bi vidjeti i na učiteljskim fakultetima što oni o tome misle, obzirom da se kolegij tjelesne kulture ipak završi na učiteljskom fakultetu. To znači da je on potpuno nepotreban i u budućnosti bi se trebao onda i izbaciti. To bi značilo i da se kompletna struktura našeg budućeg obrazovanja i na višim stupnjevima treba sasvim promijeniti. Ovo znači nije pitanje samo hoće li profesori kineziologije predavati tjelesni u nižim razredima nego je pitanje kompletnog školstva - navodi Soko. Lucija Vujica, ravnateljica Montovjerne objašnjava kako škola nije dobila informacije o planiranim izmjenama u sustavu osnovnoškolskog obrazovanja pa da ne može komentirati napise iz medija.
Ravnateljica OŠ Mokošica, Petra Đapić smatra da bi prijedlog mogao doprinijeti i radu učiteljica, a magistri kineziologije i veći broj sati tjelesnog odjela kvalitetnom radu u školama. - Svakako bi kineziolozi bi mogli doprinijeti s obzirom na opće zdravstveno stanje i probleme djece, a sve uz uvjet da se učiteljicama ostane ista norma. Nadamo se da će i prostorno škola moći pratiti planirani cjelodnevni program nastave s obzirom na to da sada radimo u dvije smjene – govori P. Đapić.
Vedrana Elez ravnateljica OŠ Ivana Gundulića podržava uvođenje veće satnice tjelesnog odgoja, mada sumnja da toliko nezaposlenih kineziologa čije se zapošljavanje najavljuje ovih dana, u Hrvatskoj ima.
- Moj je osobni stav da treba više sati tjelesnoga u školi jer djeca previše sjede čak i najmlađi uzrasti, ima pretilosti kod djece i drugih problema povezanih sa zdravljem. To je svakako pozitivna stvar ako se ostvari, ali hoće li to pratiti i infrastruktura da za djecu imamo dvorane, to ćemo vidjeti. Mi na primjer, što se tiče dvorane imamo uvjete samo za jednu smjenu - navodi ravnateljica gruške škole. - Svakako bih dala prednost kineziolozima, profesorima koji su specijalizirani za tjelesnu kulturu. I profesori tjelesnoga su tražili veću satnicu tjelesnog odgoja, a opet treba voditi i računa o tome da mi djeci kroz program stalno nešto dodajemo i onda im je već škole preko glave. Podržavamo ovu ideju i nadamo se da će se naći načina da se i ostvari – govori V. Elez.
Namjera je države ovim izmjenama rasteretiti učiteljice razredne nastave, kako bi preuzele rad na drugim programima u okviru cjelodnevne škole. Eksperimentalni program cjelodnevne škole trebao bi krenuti u 50-ak škola odabranih javnim pozivom, u njima bi trebalo zaposliti prvih 50-ak kineziologa.
Puni kapacitet očekuje se u školskoj godini 2027./28. kada bi sve škole trebale prijeći u jednu smjenu i prihvatiti koncept cjelodnevne škole