StoryEditorOCM

Nitko nije brži od sekunde: prometnu i vozačku ima 99 posto vozača, pa i oni mulci koji stalno jurcaju motorima po gradu

Piše Anton Hauswitschka
19. lipnja 2024. - 12:48

Jučer se na dubrovačkoj ‘magistrali‘ dogodila još jedna prometna, nažalost sa smrtnim ishodom. Pretječući motorom u nepreglednoj krivini, poginuo je mladi Župljanin. Još jedna u nizu nepotrebnih smrti. Cijeli grad i okolica u prometnom smislu su jedan veliki čep kroz koji se domaći žele što prije probiti, a turisti se, posebno oni koji su uzeli rent a car u njemu apsolutno ne snalaze. Preša i nervoza zasigurno su najčešći uzroci svakodnevnih prometnih nesreća. Nikako da shvatimo kako nitko nije brži od sekunde. Jer kada se pretječe kolona u nepreglednom zavoju, kada se kroz grad vozi kao na Grobniku, kada se na mobitelu gleda aplikacija dok se ‘timuna‘, pitanje je sekunde do nesreće. Oni na dvije rote posebno su ugroženi. Moraju paziti za sebe, ali i za sve druge. Evo najnoviji primjer je hitna koja je u utorak u bolnicu prevozila češkog motoristu koji je stradao u istoj nesreći na magistrali. Stranac ‘izgubljen‘ u ponudama GPS-a dao je desni žmigavac pred hitnom pod rotacijama i sirenama, a onda se u sekundi predomislio i krenuo se polukružno okretati nasred Vojnovića. Naravno da ga je hitna pogodila posred auta, srećom bez kobnih posljedica. Pacijent je na vrijeme stigao u bolnicu sa hitnom koja je za sobom vukla branik, a strancima koje je udarila, navodno Česima, osim stresa  i štete na autu, nije bilo ništa. Da je kojim slučajem iza njih bio motorist, sigurno ne bi lišo prošao. 

Pretjecao i udario u vozilo: smrtno je stradao 31-godišnjak, drugi motociklist je teže ozlijeđen

Jutros, prema ustaljenoj praksi nakon svake ozbiljne prometne nesreće, policija je ‘okupirala‘ Dubrovnik. Izašla je na gradske ulice ergela moćnih plavo bijelih BMW-a. Po cijelom gradu zaustavljali su sve što ide na dvije rote i provjeravali vozačku, prometnu, kažnjavali ih jer zaobilaze kolone koje više stoje nego se kreću. Na Ilijinoj glavici pak sarkastična scena. Dok vozač skutera pokazuje papire policajcu na autobusnoj kod škole, nervozan jer već kasni na posao, odmah do njih iskrcavaju robu s kamiona i paletarom je prenose u trgovinu preko puta. Nema tu pješačkog. Tu je puna crta i pothodnik za pješake. I nikome ništa. Akcija su motoristi. Malo niže na skretanju u javnu garažu naslagano nekoliko kombija i auta, pa oni koji izlaze iz garaže od njih ne vide mogu li se uključiti u promet. Izlaze na slijepo pa što Bog da. Tu se čak i policija ‘usidri‘ dok kontrolira promet. I opet nikome ništa. Akcija su motoristi, ‘vozačku i prometnu molim‘. Pa valjanu vozačku i prometnu vjerojatno ima 99 posto vozača. Ima ih i ona mularija koja maltretira cijeli grad jurcajući motorima od babin Kuka do Viktorije. Tristo na sat na zadnjoj uz tutnjavu otvorenih auspuha i skrivenu registarsku tablicu. Danju i noću. Imaju ih i oni koji skuterima doslovce jure uz kolonu podno Minčete kao da ne postoji sutra. Samo jedan izbačeni lakat kroz prozor automobila dijeli ih od bolnice. I oni koji se gasiraju posred suprotne trake od Pila do Boninova, uvjereni da u bogenima kod skretanja na Gradac i iznad Stare bolnice iz suprotnog smjera neće naići ‘šestica‘ ili neki zalutali ren a car. A pitanje je sekunde. Prolazi dok se ne dogodi. 

Policija dala detalje jučerašnje prometne nesreće kod Radeljevića u kojoj su sudjelovali pješak, motocikl i automobil

I umjesto da su policajci na moćnim BMW-ima na magistrali kojom se vozi jednako ludo, brzo i neodgovorno, njih šalju da se doslovce kao i motori koje voze ‘kuhaju‘ u gradskom krkljancu. Svatko tko vozi veći motor zna da tim momcima u Dubrovniku nije niti malo lako. Sunce uz trideset i nešto ‘kuha‘ im glavu u kacigi, a s donje strane uz 80 stupnjeva noge u čizmama i gorotexu ‘roštilja‘ im bokser. Dehidrirani i reš pečeni, a nedjelotvorni koliko bi mogli i trebali biti. Jer što mulcu koji pravi sra.. po gradu s prdavcem može policajac koji vozi ‘autobus‘ na dvije rote? Da su na skuterima, možda bi bila druga priča. Stigli bi ti momci sve one s okretnim i brzim maxovima i belveryma, provukli bi se u čas kroz gužvu i riješili prometni čep, otjerali one koji sa četiri upaljena žmigavca blokiraju promet, zaustavili pješake da ne prelaze cestu ko‘ muhe bez glave, zaustavili stranca da ne vozi u krivom smjeru... A  njihovi bemwei vladali bi magistralom. Uz dva tri  plavo bijela skutera te uz pomoć silnih kamere kojima je Dubrovnik premrežen, vjerojatno bi se događalo manje prometnih nesreća. Sigurno bi bilo i puno manje mulaca koji divljaju na dvije rote. Takvih mulaca bilo je uvijek, no iako nije bilo kamera ni tako čestih kontrola prometa, momci u plavom nekim čudom istu večer ili najkasnije sutra ujutro zakucali bi im na vrata. 

19. lipanj 2024 12:55