StoryEditorOCM
DubrovnikTo mu je ‘presudilo‘

Na današnji dan dubrovački je tramvaj sletio u park u Pilama i sa sobom odnio jedan život, razlozi nesreće do danas nisu razjašnjeni

Piše L. V.
7. ožujka 2024. - 12:13

Na današnji dan 7. ožujka 1970. oko 9 sati ujutro dgodila se strašna nesreća koja je presudila dubrovačkom tramvaju. ‘Petica‘ iz lapada krenula je prema Gradu i zadnjoj stanici-okretištu Pile. No taman prije nego će se krenuti spuštati prema Pilama, kočnice su počele popuštati na nizbrdici, postigao je ogromnu brzinu, a ljudi su, prema pričama starijih, putem iskakali kako je tko mogao. Tramvaj se velikom brzinom sjurio na Pile, projurio na drugu stranu ceste i ne mogavši se zaustaviti, survao se u park u Pilama s četiri metra visine, odnoseći sa sobom i jedan život.

image

Tramvaj se nakon izlijetanja s tračnica survao u gradski park na Pilama

U ovoj nesreći život je izgubio 56-godišnji radnik poduzeća “Auto-Dubrovnik” Hamdija Ovčina, dok je 14 osoba ozlijeđeno, od kojih teže 12-godišnja Snježana Zovko iz Dubrovnika, 51-godišnja Kate Musladin iz Gromače, 52-godišnja Ana Bogdan iz Dubrovnika i 20-godišnja Marija Mihaljević, a lakše Zlatko Račić, Obren Milat, Čedo Mičeta (vozač tramvaja), Martin Prkačin, Anka Knežević i Stevo Korda. Lakše su i teže ozlijeđeni i putnici koji su na brzinu shvatili da se tramvaj neće zaustaviti pa iskočili na današnjem skretanju za Gradac, na zavoju kod zgrade starog rodilišta, prošli su s nekoliko slomljenih ruku i rebara.

image

Vađenje tramvaja iz Pila nakon nesreće u ožujku 1970.

Fb Dubrovnik Nekad/

Vrlo skoro donesena je odluka u Savjetu za narodnu obranu i savjetu za urbanizam i komunalne poslove Skupštine općine Dubrovnik- tramvaj uveden 1910. se ukida. Tramvajski je promet potpuno zaustavljen 20. travnja 1970. godine točno u podne. 

image

Zadnja vožnja tramvaja 1970.

Ivo Batričeić/Fb Dubrovnik Nekad

No to mu nije bila jedina nesreća, ali sve te do 1970. prolazile su relativno ‘lišo. Već drugog dana prometovanja po tračnicama koje su, usput budi rečeno, po cijelom gradu postavljene u samo 48 radnih dana, nedaleko remize kod današnjeg bazena tramvaj je iskočio iz tračnica, a istragom je utvrđeno da su šine bile zatrpane sovrnjom. Četiri dana kasnije na tračnice je postavljena drvena greda, a međusobno se optuživalo sve i svakoga, osobito vklasnike i vozače kočija i omnibusa, da se protive uvođenju tramvaja jer će ostati bez posla, ili pak djecu i njihove spačke. još jedna nesreća dogodila se u lipnju 1911. kad je prignječen kondukter koji je spajao kola. Do 1970. većih nesreća s tramvajem više nije bilo, a ta mu je presudila.

28. travanj 2024 03:49