StoryEditorOCM
DubrovnikKAD DIJETE ZABOLI ZUB|

Majka se žali na zubaricu da joj je kćer liječila bez anestezije, Dom zdravlja tvrdi sve je bilo profesionalno

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
23. listopada 2020. - 10:55
'Imala sam užasno iskustvo sa zubaricom L.K. koja je pristala primiti moju 14-godišnju kćer zbog zubobolje, iako je prijavljena na Pločama kod stomatologa Capora', započinje svoju priču naša sugrađanka, čija je kći zbog bolova potražila pomoć stomatologa.
 

'Počela je popravljati bolan zub bez anestezije'


- Budući da je bio petak, ona je bila jedina kojoj sam se mogla obratiti za pomoć i vjerujte mi da zbog toga duboko žalim. Ponašala se neodgovorno i napravila niz pogrešaka. Prva greška je, a nije mi jasno iz kojeg razloga, što je počela popravljati već bolan zub bez anestezije. Moju kćer je užasno boljelo i više je puta tijekom rada dizala ruku kako bi joj pokazala da boli, na što se stomatologinja oglušila. Kada je napustila ordinaciju, bol je postala nesnosna i samo je rasla, do te mjere da je moja kćer vrištala i plakala preklinjući me da je negdje odvedem da joj pomognu.

- Nakon dva sata vidjela sam da nema druge nego da je odvedem kod nekog privatnika. Primili su je u privatnoj stomatološkoj ordinaciji, iako je bilo već skoro 9 navečer. Dali su joj injekciju i bezbolno popravili zub. Kazali su mi da je riječ o nedopustivoj stomatološkoj pogrešci koja je uzrokovala ogromnu bol. Kao laiku, objasnili su mi, da je L.K. umjesto u kanal, lijek stavila direktno na živac. Bili su šokirani i činjenicom kako je ovako liječenje već bolnog zuba uopće mogla raditi bez anestezije.
Inače, lako planem, pa sam tako, čim je moja kćer počela plakati zbog bolova, nazvala zubaricu. Nisam bila pristojna! Rekla sam joj da se srami, da sramoti profesiju i da joj ovo nije Jugoslavija, vrijeme kada su nama kao djeci popravljali zube bez injekcije. Nakon monologa, spustila sam joj slušalicu.

 

Saznala na teži način


- Odlučila sam djecu voditi kod državnih zubara jer su privatnici zaista skupi, računajući da više nema razlike. Na teži način sam saznala da to, nažalost, nije tako, gledajući kako moje dijete vrišti od boli, a ne mogu joj pomoći.
Razumna sam osoba i vjerujem da svi mi u poslu griješimo. Međutim, mišljenja sam da u ovom slučaju nije riječ samo o pogrešnom tretiranju zuba, već o svjesnom nanošenju boli mojoj kćeri, zbog činjenice da je odlučila tretirati bolan zub bez anestezije. Svjesna sam da u ovoj državi rijetki odgovaraju za pogreške, posebno u liječničkoj struci! l bila bih luda kad bih vjerovala da će se čudo dogoditi u mom slučaju. Međutim, molim vas da ovu zubarku koja je istraumatizirala moje dijete upozorite na ponašanje, kako se ista situacija ne bi dogodila nekom drugom – apelira u svom pismu.

image
Ilustracija


- Državni stomatolozi koji dobivaju novac za svoje pacijente bi trebali biti brižni i učiniti sve da nam djecu ne boli i da ne proživljavaju traume. Nepotrebno je priuštila boljednoj djevojčici koja je do susreta s njom bez problema odlazila u zubara – zaključuje majka L.P. u nadi, kako kaže, da će nadređeni makar upozoriti stomatologinju na neodgovorno ponašanje.
 

'Nije uobičajeno davati pacijentu anesteziju pri svakom posjetu'


Na žalbu majke na rad stomatologinje, stigao je odgovor s potpisom ravnatelja Doma zdravlja Branka Bazdana:
- Nastavno na žalbu koju ste uputili na rad naše zaposlenice L.K. dr.med.dent. razumijemo vašu zabrinutost i osjećaje kao majke, ali moramo razjasniti par neospornih činjenica kako bi bez subjektivizma sagledali cijeli slučaj.
Vaše je dijete zbog bolova zuba koji su trajali pet posljednjih dana tek u petak poslijepodne, 2. listopada, zatražilo hitnu stomatološku intervenciju kod naše zaposlenice L.K. Izabrani dr. dentalne medicine vaše četrnaestogodišnje kćeri je Željko Capor dr.med.dent., kod kojeg ona nikada nije bila te u njenom zdravstvenom kartonu nema nikakvog traga niti jedne stomatološke intervencije. Jedino zabilježeno u medicinskoj dokumentaciji je isto hitna intervencija u ordinaciji dr. L.K. 2015. godine - stoji u odgovoru.

- Dr. L.K. zaprima Vaše dijete kao hitan slučaj u 18:00 sati popodne te nakon inspekcije usne šupljine gdje se ustanovi veći broj karijesa, otkrije zub uzročnik boli - potpuno karijesom destruiran zub 47 te ga tretira po svim uzusima struke. Pošto niste medicinske struke, želimo razjasniti da nije uobičajeno da se pacijentu daje anestezija pri svakom posjetu te da je vrlo često zub uzročnik odontogene upale već nekrotičnog (mrtvog) živca pa se stoga i ne očekuju bolovi prilikom trepanacije (otvaranja) zuba. Bolovi su u takvim slučajevima uzrokovani periapicalnim ostitičkim promjenama (promjenama u kosti alveolarnog grebena oko vrha korijena zuba kada se upala širi iz korijenskog kanala). Takvi bolovi mogu biti visokog intenziteta, posebno pri probijanju periosta – pokosnice. Stomatologinja je vašoj kćeri objasnila da će polako otvarati zub te da upozori na svaku bol prilikom zahvata, što ste i sami u prigovoru potvrdili. Sve navedeno samo potvrđuje da se ne radi o 'mesarki', kako ste neprimjereno napisali, već o brižnom liječniku koji nastoji pomoći pacijentu na najbezbolniji način.
 

'Postupci potpuno ispravni'


- Vašoj je kćeri liječnica nakon trepanacije zuba postavila lijek za umrtvljivanje živca, a to je način hitne stomatološke pomoći koji koristi većina doktora dentalne medicine kada imaju nedostupnu RTG dijagnostiku, kao što je, na žalost, bilo i u slučaju Vaše kćeri. Naime, RTG kabinet Doma zdravlja Dubrovnik radio je taj dan u jutarnjoj smjeni. Drugi način postupanja u ovakvim slučajevima je vitalna ekstirpacija živca – vađenje živca zuba pod anestezijom što je učinjeno u ordinaciji Korda. Oba su postupka potpuno ispravna sa stomatološke strane - kaže se u odgovoru.

image
Arhiva Dubrovačkog vjesnika


- Lijek koji je postavila stomatologinja Vašoj kćeri može izazvati jaku bolnost koja može trajati od 1-2 sata, dok se zub ne umrtvi, na što je Vaša kćer bila i upozorena i potpuno mirno napustila ordinaciju. Savjetovana je o potrebitosti korištenja analgetika u slučaju bolnosti te o potrebitosti daljnjeg endodontskog liječenja kod izabranog doktora dentalne medicine.

Sve ono što je uslijedilo nakon toga ne spada u domenu civiliziranog razgovora i ophođenja. Na Vaš poziv dr. L.K. zbog bolova koje je Vaša kćer imala po dolasku kući, a koji je bio jako neugodan i neprimjeren što također i sami potvrđujete u žalbi, savjetovano Vam je, ukoliko se bolnost nastavi usprkos ordiniranju analgetika, da se ponovno javite u ordinaciju. Vi ste potražili daljnju pomoć kod privatnog doktora dentalne medicine i drago nam je da je u konačnici bol uspješno otklonjena.
Nikada do sada nismo imali primjedbe na njen rad, već samo riječi hvale te još jednom žalimo zbog svega što je vaše dijete prošlo - zaključio je ravnatelj Doma zdravlja Branko Bazdan. Nezadovoljna ovakvim odgovorom, majka je najavila žalbu Ministarstvu zdravstva te Hrvatskoj stomatološkoj komori.
09. svibanj 2024 09:41