POVIJESNI DAN ZA DUBROVNIK
Tvrđava Imperijal vraćena Gradu i njegovim građanima
Dan, 12. veljače 2024. ući će u povijest i kroniku Dubrovnika - tvrđava Imperijal je vraćena Gradu i građanima. Tog dana zaprimljen je pravorijek Arbitražnog sjedišta Hrvatske gospodarske komore u predmetu poništenje koncesijskog ugovora tvrđave Imperijal prema kojem su svi zahtjevi tvrtke Razvoj Golf u potpunosti odbačeni.
-“Danas službeno možemo reći kako je tvrđava Imperijal vraćena Gradu i njegovim građanima i kako Grad konačno, u slučaju tvrđave Imperijal, može započeti s postupcima kako bi je rekonstruirao, uredio i doveo u stanje da ona bude ono što je zapravo uvijek trebala biti – simbol obrane Grada i Muzej Domovinskog rata”, rekao je gradonačelnik Mato Franković na izvanrednoj konferenciji za medije. Istog dana Upravni sud u Splitu odbio je tužbeni zahtjev tvrtke Laguna Trade kojim se tražilo poništenje građevinske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju Lapadske obale.
POJAČANO ODRŽAVANJE
Završeno asfaltiranje u ulici Gornji Kono
Asfaltiran je dio ulice Gornji kono, od križanja s Ulicom Pera Bakića do križanja s Ulicom Nika Kulišića, ukupne dužine 110 metara. Radovi su obuhvatili uklanjanje postojećeg betonskog kolnika, pripremu podloge i postavljanje asfaltnog zastora, čime je prolaz ovom ulicom olakšan za sve stanovnike.
Radove vrijedne 47.084,83 eura (bez PDV-a) izvela je tvrtka Dubrovnik Ceste d.d. Nakon uređenja i asfaltiranja ulice Od Gaja i obnove asfaltnog zastora u Trstenome, ovo je treća završena ulica u okviru pojačanog održavanja prometnica na gradskom području, koje je Grad Dubrovnik pokrenuo u prvoj polovici siječnja. U tijeku su i radovi na sanaciji mosta Ombla te uređenju spojne ceste za Bosanku. Ujedno je i komunalno uređena Ulica Bartola Kašića u Mokošici, gdje je asfaltirano 250 kvadratnih metara kolnika za parkirališna mjesta te 250 metara nogostupa.
NOVO VOZILO DUBROVAČKIM VATROGASCIMA
Jednako učinkovito u šumskim požarima i urbanim sredinama
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i zapovjednik JVP Dubrovački vatrogasci Stjepko Krilanović predstavili su u sjedištu Vatrogasne postrojbe novo vatrogasno vozilo koje je zbog svojih karakteristika pogodno za gašenje šumskih požara, ali i za korištenje u svim urbanim sredinama.
Kapacitet vozila s pogonom na četiri kotača je 4.000 litara vode, opremljeno je pumpom od 2.000 litara na 10 bara, a nadogradnju profesionalne vatrogasne opreme izvela je hrvatska firma Flammifer d.o.o. Najnovije vozilo u voznom parku Dubrovačkih vatrogasaca vrijedno je 210.000,00 eura.
Zapovjednik Krilanović rekao je kako Dubrovački vatrogasci raspolažu s 40 različitih vozila te da će dio njih prepustiti na korištenje dobrovoljnim vatrogasnim društvima, a sukladno njihovih iskazanim potrebama. Najavio je kako će, u suradnji s Gradom Dubrovnikom, buduće investicije u opremu biti nova hidraulična košara i novo navalno vozilo za potrebe intervencija unutar gradskih zidina.
Gradonačelnik Mato Franković, ujedno i predsjednik Vatrogasne zajednice grada Dubrovnika, podsjetio je da su u mandatu ove gradske uprave donesena dva kolektivna ugovora koji vatrogascima osiguravaju bolje uvjete rada i veća materijalna prava. Između ostalog, nabavljen i prvi vatrogasni brod, dok su ulaganja u opremu i vozila kontinuirana, rekao je gradonačelnik.
OKVIR
Grad Dubrovnik u prethodnoj je 2023. za potrebe vatrogastva u svom proračunu osigurao 3.767.015 eura, a za nabavu opreme 210.921,00 eura. U proračunu za ovu godinu sredstva za vatrogastvo dodatno su povećana na iznos od 4.337.000,00 eura.
CJELOVITA SANACIJA
Napreduje rekonstrukcija Mosta Ombla
Nakon što su odrađeni pripremni radovi skidanja postojećeg asfaltnog zastora i betonske ploče, koja je bila u lošem stanju, nastavljaju se zahvati na rekonstrukciji Mosta Ombla. U tijeku su visokotlačno pranje kontrukcije s gornje i donje strane mosta te se izvode bušotine za sidrenje i ugradnju armature, što je priprema za izgradnju nove armirano-betonske ploče. Slijedi čitav niz specijaliziranih radova, uz korištenje posebnih materijala poput epoksila, a koji zahtijevaju posebne uvjete, duže sušenje te izbjegavanje vibracija od prometa za to vrijeme.
Izvodit će se u dvije faze, traku po traku, s obzirom da jedna mora uvijek biti prohodna za slučaj zatvaranja Mosta dr. Franja Tuđmana zbog jake bure. Sanaciju Mosta Ombla vrijednu 494.302,50 eura provodi tvrtka Mar d.o.o. uz stručni nadzor Graf d.o.o.. Prema projektu Građevinskog fakulteta izradit će se nove armirano-betonske ploče, nova hidroizolacija mosta te izvesti novi asfaltni zastor, a radovi obuhvaćaju i izradu novog nogostupa i pješačke ograde.