StoryEditorOCM
DubrovnikBURNA RASPRAVA

Gruški akvatorij posvađao vijećnike, padale su teške riječi! Capor Frankovića proglasio šampionom u nabacivanju blata, Vićan grubo odgovorio na provokaciju

Piše Silvia Rudinović
24. siječnja 2024. - 12:42

Većinom glasova vijećnika Grada Dubrovnika prihvaćeni su prijedlozi izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja i Generalnog urbanističkog plana Grada Dubrovnika te Urbanističkog plana uređenja Gruški akvatorij. Protiv su se izjasnili vijećnici Srđ je Grad, SDP-a i Andro Vlahušić.

- Ovdje se išlo u segmentirane, ciljane izmjene područja Gruškog akvatorija koji se odnosi na područje lučkog terminala u Gružu i rješavanje pitanja granice pomorskog dobra u zoni Lapadske obale – uvodno je rekao gradonačelnik Mato Franković istaknuvši da je izrađena HIA studija, što je bilo navedeno u konzervatorskoj podlozi.

Ovo je treća HIA studija koju je Grad izradio, rekao je pročelnik za prostorno planiranje Božo Benić. Koliko mu je poznato, Dubrovnik je jedini grad u Hrvatskoj koji izrađuje HIA studije. Utvrđeno je kako predložene promjene imaju pozitivan učinak u odnosu na postojeći plan.

image

Mato Franković, Gradsko vijeće Grada Dubrovnik, 24.1.2024.

Grad Dubrovnik/Grad Dubrovnik

O samom planu govorila je Sandra Jakopec, direktorica tvrtke APE, izrađivača dokumentacije.

Maro Kristić u raspravi je rekao da, kad govorimo o Gruškom akvatoriju, govorimo o strateškom prostoru koji je iznimno važan, jer, iza zračne luke, ovim putem nam dolazi najveći broj gostiju.

- Znate koliko smo problema imali da bismo zadržali status, odnosno kontrolu nad ovim područjem kako ga ne bi dobio francuski konzorcij koji je trebao dobiti višedesetljetnu koncesiju za budući terminal za brodove na kružnim putovanjima. Ako nismo u stanju sami upravljati svojim resursima, smatram da je bolje ostaviti sve u postojećem statusu, u kojem nismo homeport nego jedna od luka na proputovanju. Ali nismo ni mi vječni, mijenjat će se sazivi ovog Vijeća, dogodine idu novi izbori, pa bih volio da donesemo zaključak da nikad nećemo prepustiti upravljačku kontrolu nad terminalnom, nikome osim gradskim poduzećima. Vidimo da je i Atlantska plovidba nakon 70 godina primijenila bandijeru, odnosno sjedište – rekao je Kristić.

Priče oko TUP-a svodi na: „kruha i igara”. TUP će se transformirati onoliko koliko će se moći naći sredstava, rekao je Kristić i pohvalio namjeru širenja komunalne lučice za vezove.

Iz sva tri izlaganja ne vidi se što se zapravo mijenja ovim planom, izjavio je s govornice vijećnik Andro Vlahušić.

- Osnovni razlog zbog čega se išlo u ovu priču, tako su govorili Franković, Potrebica, HDZ i ostali, je dobivanje prioritetne koncesije za Luku Dubrovnik na ovom području. Zanima me, može li se dobiti prioritetna koncesija na ovom području s obzirom da je ona izričito zabranjena novim Zakonom o pomorskom dobru – pitao je Vlahušić, a zanimalo ga je i što je s petom fasadom putničkog terminala.

Što se tiče TUP-a, zanima ga zašto nije jasno istaknuto kakav TUP Grad želi, jer sve važno je ostalo isto, zgrada od 26 tisuća kvadrata i 500 garažnih mjesta. Upozorio je kako je TUP dobrim dijelom pojeo Ulicu Andrije Hebranga te na pojedinim dijelovima autobusi ne mogu normalno proći.

image

Andro Vlahušić, Gradsko vijeće Grada Dubrovnik, 24.1.2024.

Grad Dubrovnik/Grad Dubrovnik

Đuro Capor navodi kako Srđ je Grad iz nekoliko razloga nije zadovoljan predloženim izmjenama.

- Pored nekih redovnih izmjena, radi se o tome da neki stari prijatelji ove gradske uprave imaju problema s dobivanjem uporabne dozvole za Marinu Frapa. Zabrinuti smo da se zapravo legaliziraju neke stvari, jer je Pašalić izašao iz gabarita. Drugi problem se tiče planiranog kruzerskog terminala. Znate da je od 2015. UNESCO tražio studiju nosivog kapaciteta povijesne jezgre, a Grad to do danas nije isporučio. Danas mijenjamo UPU Gruškog akvatorija, planiramo gradnju kruzerskog terminala, a ne znamo do koje mjere možemo opterećivati grad novim posjetiteljima koje će kruzerski terminal sa sobom navući. Kad se izradila studija kruzerskog turizma 2007., Institut za turizam je predlagao da Dubrovnik može podnijeti oko 4000 gostiju s kruzera. Tad je u Dubrovniku bilo ukupno 18 tisuća kreveta. Danas imamo 46 tisuća kreveta, a zahvaljujući upozorenjima gradonačelnika, taj broj buja i porastao je za tisuću u jednom mjesecu – rekao je Capor.

Pitanje je do koje mjere Grad i njegova infrastruktura mogu opsluživati kruzerski turizam, koji najviše opterećuje okoliš. Na koncu, zašto je donesena odluka da se javna rasprava o ovim izmjenama vodi usred ljeta, kad je sve prošlo daleko od očiju javnosti, rekao je Capor i zaključio da su HIA studije koje Grad šalje u Pariz izrađene suprotno nužnoj metodologiji.

Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica poručio je srđevcima da se obrate UNESCO-u.

- To što naše ministarstvo progura u Parizu, ne znači da je dobro – rekao je Capor i poručio Potrebici da je njegov prijedlog možda zapravo ispravan.

- Ne bih se čudio da nakon iznesenih neistina, a više puta smo svjedočili da g. Capor ovako oblati neku struku, prijavi svoj vlastiti Grad. Ne bi mu bilo prvi put. Isto tako znam, da smo radili i radit ćemo po smjernicama organizacija čija je zadaća očuvanje spomeničke baštine – rekao je Franković.

Capor je Frankovića nazvao ‘totalnim nabacivačem blata‘ nakon što je pet puta prozvao članicu SJG vezano uz ugostiteljski objekt na Lapadskoj obali.

- Mislim da ste totalni šampion za nabacivanje blatom, vrijeđanje i ogađivanje osobe koja nema nikakve veze s onim što je neki član njezine obitelji pogriješio, ako je zgriješio. Zar bismo s ove govornice trebali prozvati vašu suprugu jer ste vi vozili 100 i nešto na sat kroz naseljeno mjesto? Ovo nije mjesto za spočitavanje bilo kojem članu obitelji – rekao Capor i pitao kako HIA nije dostupna vijećnicima nego je morao tražiti po internetu, odgovarajući na prigovore što spominje bivšeg vlasnika tvrtke koja je izradila HIA studiju.

- Zahvaljujući tome što smo, ja kao aktivist, i Inicijativa Srđ je naš radili, danas nemao kruzerski pristan ispod Lazareta. UNESCO je to prepoznao kao prijetnju, a vi ste to ovdje kao ‘Dubrovački dogovor‘ gurali. Zahvaljujući referendumu i pravnim pobjedama, nemamo smeće od projekta na Srđu, jer smo uspjeli srušiti dozvole. I zahvaljujući svemu tome, isplati se pisati UNESCO-u i upozoravati što se radi suprotno standardima – poručio je Đuro Capor.

- Tko je donio odluku da javna rasprava bude ljeti, 15 dana? Ja sam je donio jer znam da vi ljeti ne radite, osim ako se ne bavite iznajmljivanjem apartmana, i znam da imate vremena u tih 15 dana sve to obraditi. Da sam to stavio u rujnu, ne bi bilo dovoljno 15 dana – odgovorio je Caporu Franković.

image

Gradsko vijeće Grada Dubrovnik, 24.1.2024.

Grad Dubrovnik/Grad Dubrovnik

- Gradonačelničke, nemoj, molim te, da ti padne na pamet ove iz UNESCO-a kad ti dođu spajati s kolegom Caporom, nego vidi kad im istječe mandat pa ga pošalji u UNESCO – komentirao je na sjednici GV-a rekao Pero Vićan (DS).

Predsjednik GV-a dodijelio je opomene Caporu i Vićanu, koji je posve neprimjereno odgovorio na Caporov istup, u kojem se dotaknuo građevinske dozvole zaVićanov projekt u Prapratnom.

- Mislim da se Franju Pašaliću ovdje ništa ne pogoduje. Dugo smo vodili prijepore, ali to je usuglašeno. I ja sam jedan od onih koji su dva puta prošli Lapadskom obalom. Ako postoji bilo tko tko tom projektu može dati primjedbu, može se pitati što se to s njim događa – rekao je Vićan, govoreći o točki dnevnog reda i najavio podršku izmjenama prostorno-planske dokumentacije.

- Slažem se da budući terminal treba biti u nadležnosti ili vlasništvu Grada Dubrovnika, da se ne bi ponovilo nešto što se dogodilo ovih dana, da našu kultnu tvrtku preuzme neka manja tvrtka iz drugog grada – poručio je Vićan.

28. travanj 2024 08:34