Dubrovčani nestrpljivo čekaju reorganizaciju gradske uprave i s njom povezano uvođenje Odsjeka za hitne intervencije pri odjelu za komunalnu djelatnost. Odsjek bi, najavljuju iz gradske uprave, prikupljao prijave svih komunalnih problema i kvarova na jednom mjestu i to tijekom 24 sata, a potom slao naloge nadležnim službama i komunalnim gradskim tvrtkama za njihovo žurno rješavanje i otklanjanje.
Građani prijavljuju
U međuvremenu građanima na raspolaganju ostaje Dubrovačko oko, internetska platforma i aplikacija za dnevnu dojavu o komunalnim problemima.
Iz Grada Dubrovnika kažu kako je posredstvom Dubrovačkog oka od početka njegova rada (bilo je to 2016., no u manjem opsegu nego nakon intenzivnije aktivacije 2019.) do danas uspješno riješeno 1578 prijava građana.
- Samo u srpnju, primjerice, zaprimljeno je 38 prijava sugrađana, a do 23. kolovoza 45. Uočene nepravilnosti prijavljuju se uz kratak opis problema, fotografiju i lokaciju, a prijave potom obrađuje stručna služba Grada Dubrovnika koja izdaje naloge nadležnim upravnim odjelima. Oni potom problem rješavaju u najkraćem mogućem roku ili izdaju naloge za izvedbu radova trećim osobama. Dubrovčani 'Oko' rado koriste, a većina prijava odnosi se kvarove javne rasvjete, na odlaganje otpada, kvarove opreme na prostorima za rekreaciju i dječjim igralištima, uzurpaciju javnih površina, nepropisno parkiranje te ostavljena neregistrirana vozila – ističu iz gradske uprave. Tvrde kako nijedan zahtjev Dubrovčana nije „na čekanju“ jer se svaka prijava odmah prosljeđuje nadležnima.
- Naravno da za rješavanje nekih prijava treba više vremena, a ovaj je alat najučinkovitiji za rješavanje 'sitnih' komunalnih problema. Sve se prijave tretira na jednak način i rješavanju se bez odlaganja. Naravno, dio prijava otpada na probleme izvan naše nadležnosti, no i takve se uvijek obrađuju i prosljeđuju nadležnima. Dio prijava otpada na ponovljene zahtjeve ili na one koje se odnose na isti problem ili komunalni nered pa se ne bilježe. I takvim podnositeljima uredno se odgovara tako što ih se obavijesti da je za taj problem već zaprimljena prijava u rješavanju – izvijestili su iz Grada – nabrojili su iz Grada Dubrovnika prednosti alata koji služi i za pregled i komentiranje komunalnih nepravilnosti, te zaprimanje povratnih informacija od Grada.
Što žulja Dubrovčane
Osim web stranice www.dubrovacko-oko.hr građanima je na raspolaganju i istoimena aplikacija za Android i iOS operativne sustave. Iz gradske uprave napominju da putem 'Oka' građani mogu prijaviti i komunalne probleme koje treba sanirati poput oštećenja kolnika, nogostupa i pješačkih zona te oštećenja na gradskim prometnicama i gradskim parkiralištima, oštećenja opreme u gradskim parkovima i na gradskim igralištima, onečišćenja javnih zelenih površina, vodoopskrbnog sustava i sustava odvodnje, neispravne prometne signalizacije i javne rasvjete, neispravnih stupića i ograda.
- Ova komunalna usluga i kroz platformu i kroz aplikaciju nesmetano i neprekinuto radi i tijekom pandemije radi što hitnijeg rješavanja komunalnih problema - veleeiz Grada.