StoryEditorOCM
DubrovnikUDRUGA SIGURNOST U PROMETU

Denis Pavela ima rješenje! Evo kako riješiti prometne gužve oko Grada

Piše Silvia Rudinović
2. lipnja 2023. - 21:02

Nismo još došli do vršnih dana turističke sezone, a već raste nervoza u prometu, neizvjesno je koliko se ranije valja uputiti da bi vozilom stigli do povijesne jezgre. Prometni redari nastoje ubrzati promet, ali ovaj gorući problem godinama ostaje bez pravog, učinkovitog rješenja za kritičnu točku - pješački prijelaz na Pilama, pored nekadašnje Atlasove zgrade.

image

Pješački koji je kritična točka na kojoj zapinje prometna protočnost

Tonci Plazobat/cropix/Tonci Plazobat/cropix

Denis Pavela iz Udruge Sigurnost u prometu Dubrovnik iznosi prijedlog kako povećati protočnost prometa oko povijesne jezgre i zadovoljiti važan preduvjet sigurnosti pješaka.

Brzo rješenje

- Prije mjesec dana izašao je nacrt Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, čije donošenje podržavamo. S obzirom da je zadnja cesta napravljena još 80-ih godina, a da se grad užurbano urbanizira novim stambenim građevinama bez dodatnih prometnica, kolnih prilaza i parkirališnih mjesta, potrebno je donijeti navedenu Odluku, jer će u jednom trenutku promet na području Dubrovnika jednostavno stati u sljedećih nekoliko godina. Sami nacrt navedene Odluke jednostavno nije u duhu Zakona o sigurnosti prometa na cestama te se, nažalost, više odnosi na reguliranje autotaksi prijevoz oko povijesne jezgre. Isto tako, u navedenom Zakonu decidirano se govori o ograničavanju skupina, ali skupina i kategorija određenih vozila, ne po prebivalištu građana kako je to u slučaju s Odlukom – navodi Pavela.

image

Putnici bi se iskrcavali i ukrcavali njima s prirodne desne strane pa izlaskom iz vozila odmah kroče na nogostup čime se pješaci uklanjaju s kolnika

Tonci Plazobat/cropix/Tonci Plazobat/cropix

Udruga Sigurnost u prometu Dubrovnik vjeruje da spomenuta gradska odluka neće još dugo zaživjeti, pa iznose nekoliko prijedloga. Najprije, navode kako i taksistima te shuttle prijevozu treba omogućiti prometovanje kolnom trakom iz smjera Boninovo prema Pilama, u Ulici branitelja Dubrovnika. Pritom navode da vozilima koja idu u smjeru Pila radi iskrcaja i ukrcaja gostiju na navedenom, treba zabraniti kretanje Zagrebačkom ulicom.

image

Usko grlo

Tonci Plazobat/cropix/Tonci Plazobat/cropix

Nadalje, Udruga se zalaže da se ostavi pješački prijelaz pored Tiska, ili bivše poslovnice Croatia Airlinesa, a brisanje pješačkog na Pilama ispred bivše Atlasove zgrade sa semaforom! Smatraju da treba premjestiti navedeni semafor neposredno ispred kružnog toka prometa, sa sjeverne strane kolnika gledano iz smjera Ulice iza Grada – Branitelja Dubrovnik, a koji bi se uključivao kratkim intervalima za propuštanje nekoliko vozila iz smjera Boninova.

image

Predlažu semafor neposredno ispred kružnog toka prometa, sa sjeverne strane kolnika na način da se uključuje kratkim intervalima za propuštanje nekoliko vozila iz smjera Ulice branitelja Dubrovnik

Tonci Plazobat/cropix/Tonci Plazobat/cropix

Pješaci sigurniji

- Osim što ćemo u potpunosti iskoristiti cestovne kapacitete gore navedenim izmjenama, povećali bismo i protočnost prometa oko stare gradske jezgre kao i sigurnost pješaka, dok bi se promet navedenih skupina vozila ravnomjerno rasporedio po ostalim gradskim ulicama. Ne samo da bismo povećali sigurnost pješaka već bi iste uklonili s kolnika te nema potrebe za dodatnim obilježenim pješačkim prijelazima na platou Pile čime je povećana protočnost prometa ulicama Zagrebačka - Iza Grada- Branitelja Dubrovnika. 

image

Prijedlog Udruge sigurnost u prometu Dubrovnik

Facebook/Facebook

Navedeno temeljimo na tome da će ovakvim načinom prometovanja vozila kojima se prevoze putnici Ulicom branitelja Dubrovnika, iz smjera Boninovo-Pile, isti ti putnici iskrcavati i ukrcavati s njima prirodne desne strane, čime putnik izlaskom iz vozila odmah kroči na nogostup te smo time pješake uklonili s kolnika, koji su i bili jedan od glavnih uzroka stvaranja prometnih čepova – objašnjavaju svoj prijedlog.

image

Promet preko Pila

Tonci Plazobat/cropix/Tonci Plazobat/cropix

Na ovaj će se način, uvjerenja su, osigurati protočnost prometa prema povijesnoj jezgri i u srcu sezone te dodaju kako se „putnici mogu bez opasnosti iskrcavati cijelom dužinom Ulice branitelja Dubrovnika, pa i do skretanja za parking Gradac, iz jednostavnog razloga jer izlaze na nogostup sa svoje prirodne desne strane”.

27. travanj 2024 22:22