StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoTRAŽI SE STOL VIŠE

Što skuplji restoran, to dulja lista čekanja. Trebate stol? Neće ići do kraja mjeseca

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
17. lipnja 2022. - 07:29

Sezona je zasad dobra, Grad je pun turista, prometnicama, kao i obično u ovim mjesecima, vlada nesnosna gužva i nervoza, vrućine su postojane i rekao bi čovjek – sve je isto kao prije one nesretne korone.

Kažu da su restorani po Gradu, posebno oni ekskluzivniji, dupkom puni, da se teško nalazi slobodan stol i da su mjesta za uživanje u jedinstvenoj atmosferi i dobrom obroku rezervirana danima unaprijed. Je li zaista tako, provjerili smo kod vlasnika i voditelja nekih dubrovačkih restorana.

image

Dubrovački restorani

Tonči Plazibat/cropix/

 

200 LJUDI DNEVNO NA LISTI ČEKANJA

Voditelj prestižnog dubrovačkog Restauranta 360 Rudolf Papac potvrdio je informaciju da su rezervirani danima unaprijed, te da su liste čekanja za mjesto kod njih poprilično duge:

- Restaurant 360 je gastronomski projekt i kao takvome nam je jako važno da gosti poštuju rezervacijsko vrijeme. Već šest godina koristimo rezervacijsku platform Superb Experience. Sve rezervacije se obavljaju online uz pohranjivanje kreditnih kartica, što nam omogućuje naplatu rezervacije u slučaju nedolaska gosta. Dostupnost rezervacija je automatski sinkronizirana te potencijalni gosti u svakom trenutku mogu provjeriti raspoloživost, napraviti rezervaciju ili se upisati na listu čekanja. Trenutno smo bookirani otprilike 10 dana unaprijed te je lista čekanja dvjestotinjak ljudi dnevno – istaknuo je Rudolf Papac.

image

Dubrovački restorani

Tonči Plazibat/cropix/

 

REZERVIRANO 7 DO 10 DANA UNAPRIJED

Mario Raič, direktor tvrtke Nautika d.o.o. koja drži Gradsku kavanu, prestižnu Nautiku, Panoramu i Dubravku jako je zadovoljan razvojem situacije:

– Dosta gostiju koji dolaze u Dubrovnik se spajaju preko našeg sustava i unaprijed naprave rezervaciju. Neki to učine i nekoliko mjeseci prije svog dolaska u Dubrovnik. Najviše rezervacija imamo u Nautici i u Panorami, a u Dubravci i u Gradskoj je mirnije, tu se uvijek može naći stol na licu mjesta. Nautika i Panorama budu rezervirane 7 do 10 dana unaprijed. Gosti nam najviše dolaze iz Velike Britanije, Amerike, Njemačke i Francuske – istaknuo je Mario Raič. – Nautika je naš najskuplji i najekskluzivniji restoran, ali u svim našim objektima usluga je na nivou, na svakog gosta pazimo jednako i svi moraju izaći zadovoljni iz naših objekata.

– Dobro je krenulo, samo neka nastavi tako. Nadam se da neće biti problema zbog rata u Ukrajini – dodao je, naglasivši da Nautika radi sezonski, Dubravka zatvori 2 mjeseca zimi, Panorama je zimi zatvorena radi godišnjeg remonta žičare, a Gradska kavana radi cijelu godinu.

image

Dubrovački restorani

Tonči Plazibat/cropix/

 

NIJE TO ZA EUFORIJU

Vlasnik poznatog restorana Kopun Tonći Bitanga mišljenja je da je ovogodišnja sezona na razini 2018.:

- Posla ima, ali to se ne može mjeriti s 2019. Restorani su unaprijed rezervirani jer je današnja tehnologija dostupnija i ljudi preko društvenih mreža i e-maila lakše dođu do rezervacije. Prije nego što dođu u destinaciju, već izaberu restoran i što žele vidjeti u tom kratkom boravku od 4 ili 5 dana – ističe Tonći Bitanga.

– Posla ima, rezervacija ima, ali da mjesta nema, nije istina. Mi smo sad svi u eurforiji i sretni što imamo posla, ali ako ćemo realno sagledati, posao je na nivou 2018. ili 70 posto od 2019. godine. Nije to za nikakvu euforiju – zaključio je naš sugovornik.

image

Dubrovački restorani

Tonči Plazibat/cropix/
image

Dubrovački restorani

Tonči Plazibat/cropix/

Voditelj poznatog ribljeg restorana Proto na Širokoj ulici Kosta Vukota također je iznio svoje viđenje ovogodišnje sezone:

- Normalno je sve, ništa nije van regule. Ima rezervacija, a ovogodišnju sezonu usporedio bih s najboljim godinama. Ne sto posto, ali otprilike. Kod nas još uvijek ima mjesta – kratko je komentirao.

Suvlasnik restorana Posat Ivica Udženija mišljenja je da je sezona na razini 2018.:

- Brojčano gosta ima, ali nisu to ti gosti koji su bili u Dubrovniku lani u kolovozu. Prošle godine doživjeli smo iznenađenje jer su vjerojatno bili onemogućeni poći u neke druge zemlje. Broj gosta ništa ne znači, niti je li sve rezervirano, bitno je kakav je tko potrošač – logično iznosi Udženija.

– Vidite da je privatni smještaj poluprazan, po tome se mjeri sve, ali dobro je u odnosu na ono što smo proživjeli zadnje dvije godine. Imamo i dosta rezervacija gosta koji se nikad ne pojave, i tu imamo veliki problem. Netko nam rezervira stol za 12 osoba i ne pojavi se. Vjerojatno ćemo morati uzimati depozit za rezervaciju koji će se konzumirati ako je na vrijeme ne otkažu. Ako ćemo gledati ovo što se događalo zadnje dvije godine, dobro je i obećava, ali da je sad nešto bolje nego što je bilo, nije. Tek ćemo na kraju sezone znati kakva je situacija, a nadamo se najboljem – zaključio je suvlasnik restorana Posat. 

22. studeni 2024 05:13