StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoNAKON PRODAJE DUBROVNIKA

Marko Polo postao ‘posvuduša‘ između Italije i Hrvatske: Skupoća, recesija ili nešto treće? Dovoljan i jedan brod tjedno!

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
14. ožujka 2023. - 07:30

Jadrolinija ove godine održava četiri komercijalne međunarodne linije s Italijom: Zadar – Ancona, Split – Ancona, Dubrovnik – Bari i Split – Bari.

Linija Dubrovnik – Bari održavat će se jednom tjedno u periodu od 9. svibnja do 18. listopada, dok će se linija Split – Bari održavati u periodu od 8. svibnja do 18. listopada, istaknuli su iz Jadrolinije, ne odgovorivši nam zašto se ove godine uvela linija iz Splita za Bari koje prije nije bilo.

Red plovidbe mijenja se ovisno o razdobljima sezone te je za svaku liniju detaljno dostupan na našim stranicama - dodali su.

image

Trajekt Dubrovnik

Bozidar Vukicevic/Cropix

Sve linije održavat će brod ‘Marko Polo‘ po objavljenom redu plovidbe. Kapacitet broda ‘Marko Polo‘ je 1.100 putnika i 270 osobnih vozila, stoji u odgovoru iz tvrtke. Brod ‘Dubrovnik‘, koji je dosad prometovao na ovoj liniji, prodan je putem javnog natječaja.

VOLE POTROŠITI

Zanimalo nas je, naime, zašto samo jedna brodska linija tjedno prometuje iz Dubrovnika za Bari koji je nekad bio prava meka za Dubrovčane koji su odlazili u shopping, ali ništa manje nije bio interesantan ni Talijanima koji bi ga prepunili u vrijeme ferragosta, odnosno od 15. kolovoza, kad bi susjedi tradicionalno nahrupili na našu stranu obale Jadrana. Bili su dobri gosti, ali ih zadnjih godina ima sve manje, toliko manje da se izgubio i pojam ferragosto kao vrijeme koje označava ulice krcate temperamentnim pripadnicima ovog romanskog naroda.

Razlozi su tome brojni, a najčešće se spominje skupoća u Hrvatskoj, o kojoj su turistički stručnjaci progovarali zadnjih godina i prozivali je kao glavnu prepreku dolasku Talijana koji vole vanpansionski potrošiti i iznad svojih mogućnosti. Primjerice, pizza je na našoj strani Jadrana barem duplo skuplja nego u njihovim primorskim gradovima, a i transport je u nas natprosječno skup. Nadu da se ipak nešto promijenilo u najavama Talijana za predstojeću sezonu ulila je novootvorena linija Split-Bari, no, čini se, to neće biti ključno u njihovim dolascima.  

image

Miro Drašković, direktor TZ Grada Dubrovnika

Bozo Radic/

- Puno se toga promijenilo, ni Talijani više ne putuju kako su putovali. Imaju letove, leti se iz Napulja, letjet će se iz Rima, a njima je Ancona uvijek bila centralnija nego Bari. Puno ljudi koji su kod nas dolazili do ‘dna‘ Hrvatske, išlo je na Anconu i spuštalo se automobilima dolje do Dubrovnika. Ta je talijanska luka, po meni, puno bitnija nego Bari  - naglasio je direktor Turističke zajednice Grada Dubrovnika Miro Drašković, čiji djelatnici 16. ožujka odlaze na sajam u Napulj.

- Iz Napulja postoji avionska linija, a Talijani zadnjih godina, na žalost, nisu bili u većim brojkama u nas. Manje ih je u cijeloj Hrvatskoj nego prije - ističe. - Ono što mi činimo, jest da ćemo pojačati prisutnost na talijanskom tržištu. Napulj je prva destinacija. Kakva su predviđanja, vidjet ćemo kad se kolegica vrati sa sajma - najavio je.

RECESIJA I COVID

O razlozima nedolaska Talijana kaže:

- Moguće da im je Hrvatska preskupa, iako je teško govoriti što je kome preskupo. Svaka roba ima prođu, nekome je skupo, a netko će doći - mišljenja je Miro Drašković. - Veći je razlog zašto su padale brojke Talijana taj što su imali užasnu recesiju, pa se dogodio covid. Sigurno da naše cijene nisu najjeftinije na Mediteranu, ali uvijek ima publike koja će doći i platiti naše cijene  - istaknuo je direktor Turističke zajednice Grada.

- Prema informacijama koje imamo od našeg brodskog prijevoznika Jadrolinije, jedina brodska povezanost naše Dubrovačko-neretvanske županije s Italijom je grad Bari - odgovorio je na naš upit Julije Srgota, direktor Turističke zajednice DNŽ, te se osvrnuo i na činjenicu da je Talijana manje nego prijašnjih godina:

image

Julijo Srgota, direktor TZ Dubrovačko neretvanske županije

Fb Privatan Album/

- Teško je govoriti o razlozima jer su osobne preferencije gosta, kao i stanje na emitivnom tržištu te zemlje, preduvjeti odlaska na odmor. Ono što znamo preko informacija našeg predstavništva je da je u pandemijskom periodu u Italiji bila jaka kampanja koja je za cilj imala poticanje putovanja Talijana u vlastitoj zemlji - istaknuo je Srgota. - Tokom dvije pandemijske godine taj se udio ostanka u zemlji značajno povećao, a i protekle 2022.  godine taj je trend nastavljen.

No, Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije tržište Italije smatra bitnim, te je na talijanskom tržištu prisutna između ostalog i na nastupima na turističkim sajmovima, naglasio je Julije Srgota.

- U 2023. godini planiramo nastupiti na Fiera di ciclotourismo – Bologna, Il salone del camper – Parma i  TTG Rimini – Rimini. Tijekom cijele godine u suradnji s predstavništvom HTZ u Milanu prihvaćamo i organiziramo studijska putovanja novinara i agenata na području Dubrovačko-neretvanske županije - zaključio je direktor TZ DNŽ.

04. studeni 2024 08:16