StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoPRAVE SE ENGLEZI

Državni inspektorat u Dubrovačko-neretvanskoj županiji već je odradio preko 300 nadzora! Evo što kažu nadležni, smiju li se inspektori predstavljati kao turisti

Piše Silvia Rudinović
26. lipnja 2022. - 12:04

Sa svakom sezonom, uz turiste Dubrovnik pohode i turistički inspektori pa je tako i ove godine. Među ugostiteljima se može čuti kako ih je dvadesetak, znaju se najprije predstaviti kao stranci koji naručuju uslugu. Kako se više puta moglo čuti iz Državnog inspektorata – rad na crno je najskuplji oblik rada. Prošle su godine na području Dubrovačko-neretvanske županije obavili 734 inspekcijska nadzora, a u 120 slučajeva (16,35 posto) utvrđena je povreda propisa.

Kako pojašnjavaju iz Državnog inspektorata, turistički inspektori Državnog inspektorata za ovu županijsku raspoređeni su u Područnom uredu Split, u ispostavama Dubrovnik, Korčula i Metković. U lanjskom nadzoru ugostiteljske djelatnosti i ostalih koji pružaju ugostiteljske i usluge u turizmu, većina je radila u skladu sa zakonima, a kod navedenih 120 inspekcijskih nadzora utvrđeno je 125 raznih povreda propisa. Za dio utvrđenih povreda propisa turistički inspektori su primijenili načelo oportuniteta, odnosno ugostiteljima nisu pisali prekršaje, a za ostale povrede poduzeli su odgovarajuće prekršajne i upravne mjere, kao što su optužni prijedlog nadležnim prekršajnim sudovima, kazne na mjestu izvršenja, upravna rješenja o zabrani obavljanja ugostiteljske djelatnosti, itd.

image

S turistima stižu i pojačane kontrole inspekcije

Tonci Plazibat/Cropix

Ove godine, od 1. siječnja do 23. lipnja, turistički inspektori obavili su ukupno 312 inspekcijskih takvih nadzora u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. U 260 slučajeva ili 83,33 posto nadziranih pravnih i fizičkih osoba sve je bilo u skladu s propisima. No, u 52 nadzora utvrđene su 54 razne povreda propisa. I ove godine se na dio tih povreda propisa primijenilo načelo oportuniteta.

- Najčešći prekršaji su sljedeći: nepridržavanje propisanog radnog vremena, neutvrđivanje normativa o utrošku namirnica za pojedino jelo, piće ili napitak, vidno neisticanje na ulazu u ugostiteljski objekt natpis s oznakom vrste ugostiteljskog objekta, odnosno vrste i kategorije ugostiteljskog objekta, ne izdavanje čitljivog i točnog računa za svaku pruženu uslugu, neomogućavanje gostu podnošenje pisanog prigovora u objektu ili podnošenje pisanog prigovora putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte, odnosno ako u objektu vidljivo nije istaknuta obavijest o načinu podnošenja prigovora, i sl. Inspektori Državnog inspektorata će i ove godine koordinirano nadzirati, svaka inspekcija u dijelu svoje nadležnosti, provedbu turističke predsezone i sezone. Na ovaj način Državni inspektorat, sada već tradicionalno, izravno doprinosi uspješnoj turističkoj sezoni kroz zaštitu javnog i javnozdravstvenog interesa u kontekstu zaštite ljudi, životinja, bilja, prirodnih bogatstava i okoliša – odgovaraju iz Državnog inspektorata.

image

Ilustracija

Tonci Plazibat/cropix/Cropix

U koordiniranim inspekcijskim nadzorima sudjeluju turistički, sanitarni, tržišni, poljoprivredni, veterinarski, građevinski, inspektori rada, vodopravni inspektori, inspektori zaštite prirode i zaštite okoliša te rudarska i inspekcija opreme pod tlakom. Kako navode iz Državnog inspektorata, s obzirom na rezultate prošlogodišnje akcije, ove godine, tijekom nadzora poseban naglasak je na primjeni propisa iz područja rada i zapošljavanja te zaštite na radu.

S obzirom na upite ugostitelja o ovlastima inspektora prilikom obavljanja inspekcijskih nadzora te je li dopušteno da se inspektori predstavljaju kao kupci ili korisnici usluge na stranom jeziku, a tek po utvrđivanju (ne)pravilnosti predstave kao inspektori u nadzoru, nadležni odgovaraju „kako inspektori Državnog inspektorata prilikom obavljanja inspekcijskih nadzora primjenjuju sve zakonom propisane načine postupanja kako bi utvrdili činjenično stanje u inspekcijskom nadzoru“.

05. studeni 2024 02:27