U Domu Marina Držića predstavljen je prvi dio stripa ”Dundo Maroje”, a na predstavljanju su sudjelovali autor stripa Dubravko Kastrapeli, autorica predgovora Anita Ruso, predsjednik Upravnog vijeća Doma Marina Držića Pavo Jančić te ravnatelj Doma Marina Držića Nikša Matić.
- Iznimna nam je čast i zadovoljstvo što u Domu Marina Držića možemo predstaviti prvi dio strip-izdanja najizvođenijeg i najpopularnijeg djela najvećeg hrvatskog komediografa Marina Držića. Radi se o djelu ”Dundo Maroje”, nastavljamo izvrsnu suradnju s našim Dubravkom Kastrapelijem, inače, umjetnikom podrijetlom iz Grada s radom u Zagrebu s kojim smo 2017., kad smo obilježavali 450 godina od smrti Marina Držića, napravili strip-izdanje najkraćeg djela Marina Držića - ”Novelu od Stanca”. Upravo zbog opsežnosti i velebnosti ovog djela, predstavljamo prvi dio, a zamišljeno je da djelo izađe u četiri nastavka - svake godine po jedan dio. Ne samo da strip, kao jednu novu formu, približavamo našoj javnosti, nego ga približavamo djeci jer naša iskustva upravo govore da djeca ne vole čitati ono što zovemo ”suhoparnom lektirom”, a s obzirom na to da se radi o integralnom djelu, kako tada ”Noveli od Stanca” tako i ovdje "Dundo Maroje", niti jedan redak nije kraćen, radi se zaista o integralnom djelu koji mogu raditi svi, a to je iznimno važno i za pedagošku djelatnost koju ova ustanova provodi. Strip ne samo da je opremljen bogatim ilustracijama Dubravka Kastrapelija, nego je on opremljen i onim što mi danas zovemo ”ključem za književno djelo”. Dakle, tu su bilješke uglednog držićologa, pokojnoga Frana Čale, ali i glosar, dubrovački rječnik koji oplemenjuje ovo izdanje. Ovom prilikom želimo zahvaliti Školskoj knjizi koja nam je ustupila bilješke koje je Frano Čale radio za metodičku obradu, za njihovo lektirno izdanje, kazao je Matić dodavši kako je cilj ustanove da knjiga dopre do učenika u školske klupe kako bi lakše razumjeli Držića.
Također, prvi dio bit će dostupan diljem Hrvatske, a nakon dubrovačkog predstavljanja, slijede predstavljanja u drugim gradovima Lijepe naše. O stripu i Držićevim likovima pa i samom kreativnom procesu više je kazao autor stripa.
- Moram reći da za same likove nisam nikada imao problem. Njih sam jednostavno već vidio tijekom čitanja. Naravno, dobio bih u glavi općeniti obris i onda bi ga dalje kroz crtanje usavršavao i dorađivao u nekom smjeru za koji mi se činilo da bi najbolje odgovarao karakteru. Najveći mi je izazov, zapravo, bilo postaviti 'scenu', gdje je, primjerice, Laurina kuća i naprosto cijeli taj trg, to mi je predstavljalo određeni problem, a sami likovi ne toliko. Za razliku od proznih djela, za razliku od romana gdje nam je sve opisano, u dramskom djelu toga uopće nema. Veliki je to izazov i s obzirom na to da Držićevo djelo doživljavam kao nešto potpuno i savršeno, često sam se puta pitao hoću li svojim likovnim izričajem moći bar približno dostići tu razinu koju imamo u tekstu.
Otkrio je umjetnik koliko mu je vremena trebalo za prvi dio, ali i još neke detalje.
- Sveukupno mi je od prvih skica za prvi dio trebalo sedam mjeseci, a onda, kad se tu uračuna još i malo dorađivanje skenova i ubacivanje teksta, prijelom, korekture i sve to, to je nekih desetak mjeseci. Bio sam za integralnu verziju, ne znam uopće što bi čovjek izbacio jer svaka rečenica je lijepa, prekrasna, pokazuje Držića u savršenosti kakav on i jest, meni bi bilo apsolutno nemoguće bilo što izbaciti. Marina Držića sam stvarno počeo doživljavati kao nešto srodno, kao nešto bratsko i što ga više čitam, što dublje ulazim u to, stvarno mi je sve draži iako ga, naravno, volim od samoga početka. Mislim da će odrasli u ovom stripu naći jedno novo viđenje Marina Držića i s obzirom na to da je tekst ipak više za odrasle, mislim da će biti određeni izazov da se prihvate čitanja samog stripa, rekao je Kastrapeli. bLu