KulturaKINO KARANTENA

Art radionica Lazareti prikazuje nagrađivani dokumentarac o Josephu Beuysu

Piše DV
20. rujna 2021. - 13:39

U suradnji s Goethe Institutom-Kroatien i 14. Subversive festivalom, Art radionica Lazareti sutra 21. rujna, u 20 sati prikazuje nagrađivani dokumentarac o Josephu Beuysu, jednom od najvažnijih njemačkih umjetnika 20. stoljeća. Filmska projekcija će se održati na taraci Art radionice Lazareti, raštio V, a u slučaju kiše organizatori će naći alternativno rješenje.

Ovaj dokumentarni film režirao je Andres Veiel. Joseph Beuys, čovjek sa šeširom, filcom i "masnim kutom" i trideset godina nakon smrti doima se poput vizionara koji je bio, i još uvijek jest, ispred svog vremena. Prvi je njemački umjetnik kojemu je organizirana samostalna izložba u muzeju Guggenheim u New Yorku, dok je kod kuće njegov rad uglavnom slovio kao „najskuplji glomazni otpad svih vremena“. Upitan je li ravnodušan prema takvim izjavama odgovara: „Da. Želim proširiti ljudima svijest o tome.“ Andres Veiel prepušta umjetniku glavnu riječ i stvara asocijativan portret iz dosad neobjavljenih zvučnih zapisa i videosnimki koje, poput samog Beuysa, ne donose sudove već otvaraju prostor za ideje. Beuys boksa, razgovara, podučava, objašnjava umjetnost mrtvom kuniću i pita: "Želite li pokrenuti revoluciju bez smijeha?" No osim portreta kontroverznog umjetnika dobivamo i sliku o Beuysu kao čovjeku, nastavniku i kandidatu stranke Zelenih.

Veielov film razotkriva suprotnosti i napetosti koje su iznjedrile Beuysov Gesamtkunstwerk i politički angažman. Njegov koncept proširene umjetnosti izravno je utkan u suvremene društvene, političke i moralne debate. Veielov dokumentarni esej rastvara „fenomen Beuys“ pružajući enigmatičan uvid u ono što Ješa Denegri naziva „iznimno, krajnje složeno, komplicirano, sve samo ne lako odgonetljivo, zašto ne reći i kontroverzno umjetničko djelo i umjetnikovo djelovanje.“

Povodom 100. godišnjice rođenja jednog od najradikalnijih umjetnika 20. stoljeća, Josepha Beuysa, Goethe-Institut Kroatien programom #Beuys100 ispituje značaj i utjecaj umjetnikova stvaralaštva danas. U suradnji sa Subversive Festivalom, Dokukinom KIC, Restartom, udrugom Domino i Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb, od svibnja do prosinca održat će se filmske projekcije, razgovori, diskusije, izložba i instalacija u javnom prostoru.

Prostor ARL je organiziran u skladu s općim higijenskim mjerama i mjerama fizičkog distanciranja po preporukama HZJZ, posjetiteljima je obvezno nošenje zaštitne maske u zatvorenom prostoru. Ulaz je slobodan.

19. travanj 2024 02:30