Koliko vam problema u doba dvojne mogućnosti plaćanja (u kunama i eurima) može priuštiti nesmotrenost prilikom podmirivanja običnog telefonskog računa dobro je na svojoj koži osjetila Splićanka M. G., koja se posljednjih nekoliko dana nateže s Bonbonom oko povrata nimalo zanemarive svote novca, piše Slobodna Dalmacija.
Greškom je, misleći da preko internetskog bankarstva telefonski račun plaća kunama, isti platila u eurima. I tako dobrano preplatila svoj telefonski račun za prosinac.
Čim je, nekoliko minuta nakon provedenog internetskog plaćanja u subotu ujutro, kontrolom svog tekućeg računa shvatila da je nenamjerno, u brzini, počinila grešku i umjesto potrebnih 178 kuna bonbonu uplatila 178 eura, žurno je kontaktirala korisničku službu Bonbona i pokrenula proces povrata novca, naivno misleći da će se problem brzo riješiti.
Kronologija prepiske
Vikendom su, naravno, svi agenti zauzeti, nitko joj se nije javljao niti nakon nekolicine uzastopnih poziva upućenih na broj telefona korisničke službe mobilnog virtualnog brenda Hrvatskog Telekoma, pa je bila prisiljena inicirati komunikaciju preko Bonbonova WhatsAppa.
7. 1. 2023. 08.15 – M. G.: "Molim javite mi se, htjela sam uplatiti račun za prosinac od 178 kuna net bankingom, a sad vidim da sam vam uplatila 178 eura. Molim da mi vratite novac na račun i da ponovo uplatim pravi iznos".
7. 1. 2023. 08.17 - Bonbon: "Bok, molim te da mi napišeš broj o kojem je riječ i OIB vlasnika broja ili poziv na broj s računa, kao i ime i prezime vlasnika broja, budući da je riječ o broju na pretplati. Niki"
7. 1. 2023. 08.18 - M. G. upisuje potrebne podatke i pojašnjava: "Sad sam, prije nekoliko minuta, obavila krivu uplatu, nažalost nisam razmišljala o promjeni valute. Možete i naplatiti iznos za prosinac, a ostatak mi vratiti na račun".
7. 1. 2023. 08.25 - Bonbon: "Preplata nam još nije vidljiva. Čim bude vidljiva možemo odraditi zahtjev za pokretanje povrata viška uplaćenih sredstava na tvoj račun. Na koji način je plaćeno? Koja banka? Niki"
7. 1. 2023. 08.26 - M. G. šalje podatke i primjećuje: "Ne znam kad će vam biti vidljivo s obzirom da je subota".
U istoj minuti Niki joj uzvraća riječima: "Radnim danom uplate bi trebale biti vidljive tijekom dana, no s obzirom da je vikend, radno vrijeme banke se može razlikovati. Ne brini, svakako ćemo ti izvršiti povrat viška sredstava koje si nam uplatila".
7. 1. 2023. 08.31 - M. G.: "Super, hvala, javite molim vas čim se to dogodi, iako ću i ja provjeravati".
Devet minuta nakon komunikacije s Nikijem, M. G. je prvi put stigla generička poruka Bonbona: "Svi agenti su trenutno zauzeti, na tvoj upit odgovorit će prvi slobodni agent. Hvala ti na razumijevanju".
A onda se, opet uz smajlić, za dvije minute javio Niki: "U najgorem slučaju bit će tijekom ponedjeljka pa nam se možeš javiti kako bismo provjerili i napravili povrat sredstava".
7. 1. 2023. 08.42 - M. G.: "Ok, komunicirat ćemo putem ovog razgovora".
Niki za nekoliko minuta odgovara: "Može, naravno". Opet uz smajlić, a M. G. mu diže palac gore. Stvar se, uvjerena je u tom trenutku, razvija dobro, zbilja nema razloga za dramu i nepovjerenje oko brzog povrata novca.
U 09.16 istoga jutra stiže joj SMS poruka Bonbona sljedećeg sadržaja: "Bok, 7. 1. 2023. zaprimili smo tvoju uplatu u iznosu 178,00 EUR. Hvala! Ako imaš otvorenih računa uvijek ih možeš brzo i bez naknade platiti kroz bonbon aplikaciju bonbon.hr/aplikacije Tvoj bonbon".
Zauzeti agenti
M. G. odmah obavještava Nikija o SMS-u s upitom može li već tada intervenirati, ali joj odgovara kako u sustavu još nije vidljivo knjiženje uplate. U međuvremenu joj stiže nova generička poruka o "zauzetim agentima", a Niki još dodaje da se povrat sredstava može odraditi "čim bude vidljivo".
M. G. mu ponovo diže palac i ostavlja rješavanje problema za ponedjeljak. U međuvremenu joj opet stiže još jedna generička poruka...
Osvanuo je ponedjeljak, 9. siječnja 2023. U 08.03 M. G. piše u isti bonbonov WhatsApp razgovor: "Jutro, možemo li početi rješavati moj problem?" Za sedam minuta javlja joj se Robertina uz neizostavan smajlić: "Provjerom u sustavu vidim kako po svome broju nemaš otvorenih dugovanja, svi tvoji računi su podmireni".
M. G. već lagano hvata bijes: "Imate li uvid u cijeli ovaj razgovor? U subotu ujutro sam platila račun od 178 kuna cijelih 178 eura i morate mi vratiti novac? Možemo li se čuti, jer ovo postaje jako naporno... Pisati svaki put novom agentu i upoznavati ga s problemom. Molim kontakt osobe s kojom ću ovo riješiti".
Ubrzo joj stižu još dvije generičke poruke o "zauzetim agentima", a onda se u 8.53 ponovo javlja Robertina s poslovnim prijedlozima: "Bok, ako imaš neki drugi broj u bonbonu ili HT-u, možemo preknjižiti navedenu uplatu. Ukoliko želiš povrat iznosa na svoj račun trebaš nam dostaviti broj računa (IBAN) i naziv banke u kojoj je isti otvoren. Također, tvoj može ostati u preplati pa će ti račun za idući mjesec biti manji za taj iznos".
M. G. je obavještava da svakako što prije želi povrat novca (razlika vrijednosti između 178 kuna i 178 eura nije zanemariva) i ispisuje tražene podatke. Ujedno moli kontakt broj osobe iz računovodstva da ne bi opet došlo do neke greške.
Prebacivanje na mail
Ubrzo joj stiže dobro znana poruka: "Svi agenti su trenutno zauzeti, na tvoj upit odgovorit će prvi slobodni agent. Hvala ti na razumijevanju", a onda se u 10.58 u WhatsApp razgovor u ime bonbona uključuje Valentina: "Bok, povrat novca možeš tražiti na mail bonbon@bonbon.hr. Natipkaj svoje podatke i IBAN, te potvrdu o uplati".
M. G. više nije do smijeha: "Već sam sve natipkala u ovom razgovoru, scrolajte malo i nemojte me praviti budalom, vi ste već treći agent s kojim komuniciram. I koji mi stalno daje nove upute".
Od tada joj se više nitko ne javlja - ni Niki ni Robertina ni Valentina.
Problem, valjda, smatraju riješenim.
Bonbon nakon tri dana natezanja s WhatsApp dopisivanjem komunikaciju prebacuje na mail, a povrata preplaćenog novca ni sredinom radnog ponedjeljka još nema na njezinu računu.
Više nema ni zavodljivih smajlića, zna samo da joj je do plaće silno potrebno njezinih nešto više od 1100 kuna, još uvijek zatočenih u HT-u.