Hrvatske autoceste uskoro će morati donijeti odluku o tome tko će projektirati dionicu autoceste prema Dubrovniku. Nakon što je izbor Geoprojekta i partnera poništen, o čemu je Dubrovački vjesnik pisao, za natječaj projektiranja autoceste prema Dubrovniku objavljen u kolovozu javilo se pet zajednica ponuditelja. Radi se o dionici koja se u medijima spominjala kao naskuplja u Hrvatskoj, zbog procjene da će njezin kilometar koštati oko 27 milijuna eura, donosi u tekstu za Forbes Bojan Bajgorić Šantić.
Poništenje je uslijedilo nakon žalbe koju su komisiji podnijeli konkurenti ZG-PROJEKT i BBD – Bridge & Building Design sa svojim podugovarateljima.
S obzirom da je najavljeno kako slijedi ponovni pregled ponuda, a poznato je kako su tri proglašene nevaljanima, a izbor Geoprojekta s partnerima je poništen – Forbes je poslao upit HAC-u i DKOM-u kako bi se vidjelo koji su mogući scenariji, odnosno znači li to da jedino ponuda ZG-PROJEKT-a može biti izabrana.
Ni HAC ni DKOM nisu htjeli komentirati moguće scenarije, pa je Forbes Hrvatska za komentar upitao i Marka Turudića, stručnjaka za javnu nabavu i izvanrednog profesora na katedri za upravno pravo Pravnog fakulteta u Zagrebu.
Turudić je pregledao dokumentaciju i ustvrdio kako tri ponude nisu bile valjane. Trames i Setec Amenagements Lineares et Structures – SETEC ALS dali su ponudu koja je bila nepravilna i neprikladna. Druge dvije ponude dali su Geokon-Zagreb, Integra, Bomega Projects, Geodata Projekt i Ingkon Studio s jedne i Rijekaprojekt i IPZ s druge strane. Obje su bile neprihvatljive, a ponuda Rijekaprojekta je uz to bila i nepravilna. Hrvatskim autocestama zbog toga je manevarski prostor jako sužen.
Ponuda ZG-PROJEKT-a jedina je valjana koja im je ostala. No, osim izbora nje, postoji mogućnost donošenja odluke o poništenju postupka ako Hrvatske autoceste budu smatrale da su za tako nešto ispunjeni uvjeti. No – i takva odluka se može osporavati pred DKOM-om, zaključuje Turudić za Forbes Hrvatska.