Cijene rastu u Hrvatskoj, državi kjaajpopularnijih destinacija za odmor Poljaka. Nije to samo inflacija, već i cappuccino efekt. Nakon promjene valute iz kune u euro, pružatelji usluga zaokružuju cijene. Koliko ćemo platiti obroke, smještaj i turističke atrakcije tijekom odmora u Hrvatskoj, pita se to Polishnews, uz napomenu kako je Hrvatska među deset najpopularnijih odredišta za odmor Poljaka i to po tvrdnjama izvješća Poljske turističke komore.
Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (CWT), broj turista iz Poljske u 2022. premašio je milijun. To znači da su Poljaci četvrta nacionalnost po turističkim dolascima u Hrvatsku, odmah nakon Nijemaca, Austrijanaca i Slovenaca.
Jedan od čimbenika koji može utjecati na odluku o odlasku je cijena ljetovanja. Cijene potrošačkih dobara i usluga u svibnju 2023. porasle su u Hrvatskoj na godišnjoj razini za 7,9 posto, pokazuju najnoviji podaci Hrvatskog zavoda za statistiku (DZS).
Prenose i pisanja naših medija.
Prošli mjesec najviše su porasle cijene hrane i bezalkoholnih pića te restorana i hotela (porast od 15,1 posto). Cijena kruha, ovisno o vrsti i kvaliteti, trenutno se kreće od 1 EUR do 3 EUR (između cca. 4,5 PLN i 13 PLN). Također ćemo platiti cca. 3 eura za pakiranje od 10 jaja, a 1,5 eura za kilogram jabuka.
Cijene proizvoda mogu se razlikovati ovisno o lokaciji. I dok kava u prosječnom kafiću košta 1,5 eura, a u turističkom centru Orebića 1,60 eura (prije godinu dana 1,20 eura), u centru Splita za nju ćemo platiti 2 eura ili više. U povijesnom dijelu Dubrovnika može stajati više od 3 eura. Cijena pizze varira između 7 i 15 eura (31-67 PLN). Tradicionalne specijalitete domaće kuhinje, poput bijele ribe na žaru, platit ćemo preko 20 EUR (89 PLN).
Najjeftiniji apartmani za četveročlanu obitelj u gradu Poreču na istarskom poluotoku u sjevernom dijelu zemlje iznajmit će se na 10 dana za tisuću eura.
Na rast cijena hrane, smještaja, usluga i atrakcija u Hrvatskoj osim inflacije utječu i porezi te promjena valute iz kune u euro – navodi portal Rankomat.pl koji je zajedno s youtuberima s kanala Prawdziwa Croatia provjerio kako se ove sezone oblikuju cijene u ovoj zemlji. Nova valuta je cappuccino efekt, pri čemu pružatelji usluga zaokružuju cijene na pune iznose. "Primjerice, ulaznica koja je koštala 70 kuna, odnosno oko 9,3 eura prije prelaska, zaokružena je na punih 10 eura", ističu autori izvješća.
Kako kažu youtuberi s kanala Real Croatia, cappuccino efekt posebno je vidljiv u segmentu turističkih sadržaja. Ulaznica u tvrđavu na otoku Hvaru lani je koštala 70 kuna, odnosno 9,29 eura. Trenutno ulaz u tvrđavu već košta 10 eura. Primjera poskupljenja ima još: "Posjet tvrđavi Mirabella u Omišu 2022. koštao je 20 kuna, odnosno 2,6 eura. Trenutno ulaz u ovu atrakciju košta 3 eura - navodi Rankomat.pl.