Niskotarifni zračni prijevoznik Ryanair u zimskom redu letenja Zagreb će s 24 linije povezivati s europskim odredištima u 16 zemalja, a u prosincu će u zagrebačku bazu uvesti i treći zrakoplov, pri čemu očekuje do ljeta iduće godine oko milijun putnika na svim linijama, najavio je u utorak u Zagrebu predsjednik Uprave Ryanaira Michael O'Leary, donosi Jutarnji.
Dakle, uz postojećih 15 linija te još 9 koje će započeti s prometovanjem na početku prosinca, Ryanair će ove zime prometovati na 24 međunarodnih linija iz glavnog grada Hrvatske, sumira croatianaviation.com.
Tri bazirana zrakoplova tipa A320 kapaciteta 180 sjedala prometovat će iz Zagreba prema:
Baden Badenu, Baselu, Bruxellesu, Dortmundu, Dublinu, Düsseldorfu, Eindhovenu, Frankfurtu, Gothenburgu, Londonu, Malagi, Malti, Malmöu, Manchesteru, Memmingenu, Milanu, Napulju, Oslu, Parizu, Pafosu, Podgorici, Rimu, Sofiji i Solunu.
Čak 24 nove zimske linije trenutno su na akciji i jednosmjerne karte dostupne su po cijeni od 150 kuna odnosno 19,99 eura. Karte po ovim cijenama potrebno je rezervirati do četvrtka, 23. rujna, u ponoć, piše croatianaviation.com.
- Ryanair ulaže u Hrvatsku kako bi joj pomogao u oporavku turističke industrije nakon covida i ojačao povezanost s ostatkom Europe jer Ryanair nastavlja rasti, a zračni prijevoz se vraća na razinu prije pandemije. Budući da Ryanair ove zime preuzima 55 novih zrakoplova Gamechanger B737-8200, sa zadovoljstvom baziramo tri nova zrakoplova u Zagrebu koji će tijekom prve Ryanairove zime s bazom u Zagrebu letjeti na ukupno 24 linije, rekao je.
- Kako bismo proslavili ove 24 nove zimske linije, pokrećemo prodaju sjedala po cijeni od samo 150 kuna/19,99 eura u jednom smjeru za putovanja do kraja studenoga 2021. godine. Sjedala po promotivnim cijenama potrebno je rezervirati do četvrtka 23. rujna, u ponoć. Budući da će se ove nevjerojatno niske cijene brzo rasprodati, savjetujemo putnicima da već danas osiguraju svoja mjesta putem internetske stranice Ryanaira, ustvrdio je O'Leary.
'Veliki potencijal Zagreba'
Ovo je ujedno i prvi zimski red letenja Ryanaira iz Zagreba, koji kreće krajem listopada, a O'Leary je dodao i da je to njegova prva konferencija za medije te posjet Zagrebu.
Naglasio je da im je Zagreb veliki izazov i da tu vide veliki potencijal, kao i u cijeloj Hrvatskoj, već prepoznatoj u svijetu zbog turizma. Za Zagreb je istaknuo da je trenutno jedan od rastućih 'hot city break' destinacija.
- Ljudi žele doći u Zagreb, posebice za božićni sajam u zimi, a ima i puno kulturnih i povijesnih znamenitosti, dobru hranu i raste mu broj stranih turista. Važna je i prepoznatljivost Hrvatske po nogometu, a i koliko sam uspio vidjeti ima i puno lijepih žena, rekao je O'Leary.
Šef Ryanaira smatra da Zagreb zaslužuje imati barem oko 3,5 milijuna avio-putnika godišnje, jer, kako je kazao, riječ je o glavnom gradu te vjeruje da će u suradnji sa zračnom lukom Zagreb, s kojom dijele viziju rasta, doći do tih brojki.
Ponovio je i ranije najave Ryanaira da u Zagreb u 'baziranje' tri zrakoplova do kraja ove godine, od kojih su dva već u bazi od srpnja i rujna, ukupno investiraju 300 milijuna dolara te da time izravno otvaraju 100 radnih mjesta te još oko 750 neizravnih u cijeloj Hrvatskoj. Bio bi razočaran, navodi, da u Zagrebu već idućeg ljeta u bazu ne uvedu i četvrti zrakoplov, odnosno da bi ih tu mogli imati tri do pet.
Spomenuo je i dobru suradnju s ostalim zračnim lukama u Hrvatskoj - zadarsku, pulsku i dubrovačku, kao i da će od idućeg proljeća letjeti i na Rijeku, no pritom će jedino u Zagrebu ostajati i preko zime, dok će ostali letovi biti ljetni tj. sezonski.
'Nismo došli uništiti CA'
Nekoliko puta O'Leary je istaknuo da sve to za Zagreb i Hrvatsku rade bez ikakve financijske pomoći države, za razliku od nacionalnog avio prijevoznika Croatia Airlines (CA) kojemu država pomaže.
- Ryanair uvodi 24 nove linije iz Zagreba u idućih šest mjeseci, a CA je u tri godine uvela samo tri nove linije i dobila je 12 milijuna eura pomoći od države, komentirao je O'Leary.
No, istaknuo je da Ryanair želi da CA bude „živa i zdrava” kompanija, dodajući da nemaju istu strukturu putnika niti leti na iste destinacije i u zračne luke.
- Stalo nam je da CA živi i nismo došli tu da bi je uništili nego smo došli stvoriti zdravu konkurenciju, a kako linija prema Dublinu nije uništila poljski LOT ni AirLingus tako neće ni CA, odgovorio je O'Leary.
S dosadašnjim poslovanjem sa Zagrebom i Hrvatskom je zadovoljan te očekuje nastavak snažne potražnje za njihovim letovima, zaključujući da nema razloga da se broj ukupnih avio putnika svih prijevoznika ne poveća u iduće tri godine na oko 7 milijuna.
Nisu najavili nove linije
Očekivalo se da će Ryanair na ovoj press konferenciji najaviti nove linije prema Zagrebu no to se nije dogodilo. Kompanija je zapravo iskoristila pažnju medija kako bi dodatno promovirala svoje linije iz nove zagrebačke baze.
O'Leary je u jednom trenutku najavio da će Zagreb imati četiri bazirana zrakoplova ove zime, ističe croatianaviation.com. Nakon što ga je njegova glasnogovornica ispravila, CEO kompanije je dodao: "Ne brinite, svejdeno ćemo ih imati četiri', donosi Jutarnji.