Prvi hrvatski startup jednorog okupio je ključne ljude koji razvijaju digitalne proizvode u nekim od najvećih kompanija u nas - Croatiji osiguranju, Erste banci i Valamaru. Riječ je o aplikacijama Laqo, KEKS Pay i My Valamar
U prvi plan drugog dana InfobipShifta, ove godine najveće developerske konferencije u Europi, kojoj je medijski pokrovitelj Hanza Media, izišle su praktične primjene tehnologija koje rade developeri u Hrvatskoj, uključujući i one u Infobipu.
Prvi hrvatski startup jednorog u Zadru je okupio ključne ljude koji razvijaju digitalne proizvode u nekim od najvećih kompanija u nas – Croatiji osiguranju, Erste banci i Valamaru. Riječ je o aplikacijama Laqo, KEKS Pay i My Valamar, a glavno je pitanje kako dolaze do developera.
Ana Zovko, direktorica Sektora za digitalni razvoj u Croatija osiguranju, najvećem osiguravajućem društvu u Hrvatskoj, kaže da im je inicijalno bilo vrlo teško privući programere, ali da to više nije slučaj.
– Ispočetka nismo mogli prema vani pokazati koliko cool stvari razvijamo, jer je projekt bio tajan pa smo developere tražili preko preporuka. Danas je drugačije i čak smo uspjeli izvana privući neke ljude da se vrate u Hrvatsku i rade za nas, jer je developerima sada atraktivno raditi za Laqo, kao i za IT tvrtke – kaže Zovko.
Fedor Bauer, voditelj KEKS Paya iz Erste banke, jedne od tri najveće banke u Hrvatskoj, kaže da u nas programera jako nedostaje i da ih oni traže u svakoj prilici.
– Na prošloj konferenciji sam upoznao developera kojeg smo zaposlili i koji je i danas s nama, a sličnih prilika mislim da ima i na InfobipShiftu – kaže Bauer.
Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica za poslovni razvoj i korporativne poslove Valamara, najveće turističke kompanije u Hrvatskoj, kaže da je njihov pristup malo drugačiji od onog što nude IT tvrtke, ali da je to u skladu s kulturom njihove kompanije.
– Mi developere, i zaposlenike općenito, tražimo lokalno. Doživljavamo se kao lokalna tvrtka, koja traži lokalne ljude i koja želi da ti ljudi budu s nama na duge staze, da zajedno gradimo proizvode i usluge te da odmah mogu iskusiti kako se kreiraju proizvodi i iskustvo za naše goste – kaže Budin Arhanić.
Dodaje da Valmar godišnje primi više od milijun gostiju te da su u razvoj digitalnog iskustva ušli prije desetljeće i pol.
– Nismo se samo probudili i vidjeli da je kod nas došao Booking, nego smo krenuli u prodaju preko interneta i online booking još tamo 2006. i 2007. godine, pa smo zahvaljujući tome i prije korone imali 30-40 posto prihoda od online aktivnosti – kaže Budin Arhanić.
Ističe da su to uspjeli zato što je uprava kompanije vrlo rano prepoznala važnost digitalizacije. Budin Arhanić kaže da nije bilo presudno da menadžment zna tehnologiju, već je bilo dovoljno da razumije što je tehnički moguće. To je, pojašnjava, Valamaru omogućilo da se pomakne u željenom smjeru.
– Neću reći da nije važno imati podršku odozgo, od same uprave, ali je jednako tako važno i da oni koji rade na razvoju digitalnih proizvoda pokažu da donose vrijednost biznisu. Mi smo to mogli pokazati odmah od početka – kaže potpredsjednica Valamara. Naglašava da danas u digitalnom timu zapošljavaju osam ljudi, a koriste i usluge brojnih vanjskih partnera.
Bauer navodi da se digitalna revolucija u bankarstvu pokazala malo drugačijim izazovom. Navodi da KEKS Pay danas ima više od 200.000 korisnika, a od toga 80 posto njih nisu korisnici Erste banke.
– Nama je bilo važno da developere možemo smjestiti u drugu zgradu odvojenu od banke i da možemo njegovati kulturu koja je drugačija od klasične bankarske. Kasnije smo kroz rezultat mogli pokazati kakvu korist donosimo kompaniji, ali i izazivati promjene u samoj banci ponavljajući pitanje "zašto" – kaže Bauer. Dodaje da članovi uprave banke cijelo to vrijeme nisu morali poznavati tehnologiju. No, bilo mu je ključno da su inspirirani njome i da znaju što u konačnici žele.
Ana Zovko iz Croatija osiguranja kaže da su oni imali sreće da menadžment zna tehnologiju, ali ključno je bilo što je uprava znala što želi postići. Rezultat je, kaže, itekako vidljiv.
– Laqo je danas najbrže rastući proizvod u osiguranju ne samo u Hrvatskoj već u Europi. Usto, najbrže rješava zahtjeve za odštetom i prvi smo upotrijebili telematiku za prevenciju. Mi nismo iz industrije koja je digitalizirana i činjenica da danas imamo tim od 50 ljudi, koji je dobio podršku po odjelima u cijeloj kompaniji i podršku uprave, te koji je napravio sve ove rezultate, učinila nas je liderom u branši – zaključuje Zovko.
InfobipShift konferencija održava se pod medijskim pokroviteljstvom Hanza Medije.