Ozren Granda i Žarko Knego su izložili svoje bolide na Brsaljama, donesen je i auto simulator, te eto feste i za najmlađe. Sjedneš, te ‘voziš‘. Bit će ovog petka i pokoja nagradna igra, pa tko bude sretne ruke, napravit će đir po stazi Dubrovnik, koja je ovog vikenda domaćin Međunarodne brdske utrke, 24. Nagrade Dubrovnik - Memorijal ‘Željko Đuratović‘ - Trofej ‘Dubravko Čikor‘.
Treninzi su na stazi dugoj 3345 metara u subotu, a u nedjelju je start prve vožnje, i to u 10 sati.
Ali, sad malo o ‘utrci‘ na Pilama, koja je privukla pozornost i koja je svojevrsna pozivnica ljubiteljima automobilizma, dođite na dubrovačku brdsku utrku. Bit će festa. Uglavnom, svako malo netko zastane pored ‘bolida‘, te napravi sliku za uspomenu. Čiji je ‘bolid‘ jači, Grandin ili Knegov?
- Auti su ista klasa, TCR. Grandin je Audi, moj je Hyundai. Oba su zadnja specifikacija, dakle, najnoviji. Ovo su auti u kojima se vozi svjetsko i europsko prvenstvo. Oba su oko 350 konja, 2,0 motor sa sekvencijalnim mjenjačem - nabraja Knego, koji se još nije rodio kad je Granda vozio, a Dubrovčanin je svijet ugledao 21. kolovoza 1987. godine.
Koliko je samo Splićanin, koji je rođen 1958. godine, do tad utrka odvozio.
- Te 1987. godine sam prvi put nastupio na prvenstvu Jugoslavije, a prije toga sam vozio ispite spretnosti, i to prvi put 1979. godine... Već tad sam upoznao Dubravka Čikora i Nika Pulića. Tu je počelo to naše rivalstvo na stazi i prijateljstvo izvan staze. Poslije sam skupa s njima išao na kružne i brdske utrke u bivšoj državi - kaže Granda čije druženje s automobilima i utrkama traje više od 40 godina.
- Odvozio sam stotine i stotine utrka, a koliko sam puta bio državni prvak, iskreno, ne znam točno. Po kući imam stotine i stotine pokala, te me uvijek netko pita, kad dođe u mene i vidi te sve silne pokale: ‘Koliko si puta pobijedio, koliko si puta bio prvak?‘. Trebalo bi sad pregledat sve te pokale, pa brojit kako bih mogao točno odgovoriti na ta pitanja. Svako malo rečem sebi: ‘Sad ću to napravit‘, ali nikako da se uhvatim tog posla. Međutim, kako još nije kraj, kako idem dalje, kažem sebi: ‘Brojat ćeš kad bude gotovo‘. Sad nije. Mogu još. Zdrav sam. Osjećam se odlično. Stoji, dolaze mlađi vozači, ali, polako, nisam ja još za bacit - istaknuo je Granda.
I nije za bacit. Tko ne zna, doprinio je novom klupskom uspjehu na krugu Dubrovnik Racinga, koji je i prije zadnjeg vikenda sezone, koji je početkom idućeg mjeseca na Grobniku, osigurao naslov prvaka Hrvatske, a on je vraški blizu pojedinačnom naslovu prvaka u Diviziji 7.
Knego je par zadnjih sezona fokusiran na europska natjecanja, lijep je pomak napravio protekle sezone u TCR Eastern Europe. Godinu prije bio je petnaesti u ukupnom poretku, ove sezone sedmi, 2023. godine na pet utrka je osvajao bodove, ove godine na devet.
I nakratko ‘bježimo‘ s Pila, već smo u sezoni 2025. TCR Eastern Europe.
- Da, nastupit ću i iduće sezone. To je prioritet, a uključivat ću se u Prvenstvo Hrvatske ako to kalendar natjecanja dozvoli. Već se zna kako će se iduće godine tri od ukupno šest vikenda TCR Eastern Europe održati na istoj stazi kad i prvenstvo Europe, a što se ove godine dogodilo jednom. I onda imaš na stazi tridesetak auta, strašan je presing cijelu trku. 25 minuta je netko tebi na leđima, ili si ti nekome na leđima. Kad je tako, odmah je sve zanimljivije... - dodaje Knego, pa se vraća odmah ‘doma‘.
Bit će lijepo vrijeme ovaj vikend. Više od 100 vozača je prijavljeno za nastup na našoj Nagradi, koja je i ove godine posljednja utrka prvenstva Hrvatske na brdu. U dvije Grupe se još ne zna tko je prvak, u većini se zna, ali rijetki su oni koji će propustiti trku - kaže Knego. Auto klub Dubrovnik Racing, domaćin utrke, najavio je i nastup četiri formule. Možda padne rekord staze, koji drži Laszlo Szasz? Možda ga popravi baš Szasz, trofejni Mađar, koji od 2012. godine vozi za Dubrovnik Racing i koji je opet dojurio do naslova prvaka Hrvatske, opet bodovima doprinio uspjehu dubrovačkog kluba...
‘Zvijeri‘ Ozrena Grande i Žarka Knega bit će ovog petka do 18 sati na Pilama.