StoryEditorOCM
AutomobilizamNOVA ‘KANTA‘ |

ĐIVO FRANIĆ RUŠIO REKORDE I UZEO NASLOV PRVAKA NA BRDU ‘Malo su me ljutili, pa sam konkurenciji pokazao koliko mogu!‘

Piše Tonči Vlašić
21. listopada 2020. - 12:23
Dubravko Čikor je, priča Đivo Franić, dojurio odmah iz Mokošice nakon što je on neki dan napisao kako neće ići na Hungaroring. I evo šefa da učeniku opali jednu iza ušiju. 'Čuj, nećeš ići. Amo, spremaj stvari, i po naslov prvaka na krugu' – rekao je Čikor.

- Na krugu? – Đivo je u čudu gledao alfu i omegu dubrovačkog automobilizma, koji mu je potom nacrtao što i kako, a računica kaže: ukoliko Lovro Badurina, koji je vodeći u grupi N, stane u obje vožnje u Mađarskoj, Đivo može do naslova.

Mlađi Franić, Đivu je 40 godina, debi je za bodove imao 1998. godine, Maro je stariji od Điva pet godina, vozi cijelu sezonu na brdu i na krugu s autom, koji je sređen za brdo.

- Nisam ga uspio prilagoditi za krug, te je bilo teško s takvim autom biti bolji na krugu. Trebalo je nakon svake brdske utrke 'lomit' auto za krug, i obrnuto, a nije auto ista klasa na brdu i na krugu. Nije bilo ni vremena za prilagodit ga. Tako je, kako je.

Zar nije rješenje sjesti u neki drugi auto, te se 'potuć' na Hungaroringu s Badurinom jer igra Đivu za naslov i da bude na Hungaroringu uspješniji u obje trke.

- Jest, ali za to rješenje nema novaca. Jedva smo se skrpili i za ovo. Uglavnom, idem na Hungaroring sa svojim autom s kojim sam osvojio naslov prvaka na brdu, pa što bude, bit će. Nisam se nadao na krugu da ću biti ni drugi, a ja sam uoči zadnje stanice u igri i za naslov prvaka.

image
Đivo Franić, automobilist Dubrovnik Racinga na Slovakia ringu 2020. godine foto: Tonči Vlašić


Brdo je završeno. Odvožene su tri od planiranih šest utrka. Korona je 'pojela' pola trka...

- ...ali, pola utrka je održano, te imamo prvake. Što reći, unatrag četiri mjeseca, bilo je pitanje hoće li uopće biti sezone, a sezona je odrađena i na krugu, i na brdu, te još nekim disciplinama. Na kraju nismo imali nikad jače utrke na brdu. Europski prvaci su bili u Skradinu te na Malačkoj, vozili su jedan Faggioli, koji je jedanaest puta bio prvak Europe na brdu, pa Merli, koji je također osvajao naslove prvaka. Oni su došli jer je korona odgodila prvenstvo Europe. Zatim, što se tiče kruga, eto smo vozili na Slovakia ringu, a sad ćemo na Hungaroring. Govori se kako će se iduće sezone voziti i na A1 Ringu u Austriji, još jednoj poznatoj stazi.

Đivo je ove godine već uzeo jedan naslov. Prvak je u grupi N.

- Dvije od tri trke sezone sam pobijedio ukupno u grupi N, dakle, i jače i slabije aute, te one koji su alpari mom autu, a treću trku sam na Buzetu bio treći u grupi N. Brži su bili samo auto od dvije litre, jači auti, koje sam iznenadio u prve dvije trke. Naravno, sva tri puta sam bio najbolji u svojoj klasi. Maroje Batina mi je bio konkurent za naslov u grupi N, a u klasi Ivan Pejković i Ivan Sentić. Koja mi je utrka bila najzahtjevnija? Skradin, Malačku i Buzet poznam kao kad se penjem u sebe doma na Kono, i nek se zna, na sve tri sam ovo ljeto oborio svoje rekorde za sekundu do dvije, a ti moji rekordi su bili ujedno rekordi staze u grupi N do 1600 kubika. Rekord na Buzetu držim od 2012. godine. Sad sam ga popravio. I ne bih to možda napravio ovog ljeta, da me nisu malo ljutili, pa sam konkurenciji pokazao koliko mogu. Hahaha...

image
Đivo Franić na međunarodnoj brdskoj utrci - Nagrada Malačka Sveti Dujam foto: Tonči Vlašić


Što je na kraju s prošlom godinom, tko je prvak u grupi N, Đivo Franić ili Maroje Batina?

- Još nema nikakve konačne odluke, te ukoliko se ne poništi naša zadnja trka, te ostane da sam ja prvak, tad je ovaj moj naslov prvaka na brdu ove godine moj ukupno četvrti naslov prvaka Hrvatske u karijeri, treći na brdu, plus sam jednom bio prvak na krugu. Dakle, ako se čudo dogodi sad na Hungaringu, to će mi biti drugi naslov na krugu. Naravno, govorim o pojedinačnim naslovima prvaka, a s klubom sam osvojio sve što se osvojilo u zadnjih desetak godina. Evo, i ove godine smo dupla kruna. Prošle godine smo izgubili brdo.... I kad se to dogodilo prošle godine, ova godine smo 'ubili' sezonu. 'Pomeli' smo sve. Složili smo se odlično, te dokazali kako smo najbolji. Sad točno ne znam kad sam osvojio prve bodove za klub, i time s klubom prvi naslov klupskog prvaka. Ne znam ni koliko imam tih naslova klupskog prvaka. Trebalo bi za sve to pitat Čikora, on je enciklopedija, a mogao bi znat i Nikša Stahor.

Ukoliko se potvrdi naslov iz 2019. godine na brdu...

- ...tad ćemo iduće godine, 2021. juriti Zlatnu kacigu, koja se dobije za tri uzastopna naslova u disciplini, i učinit ću sve da tu priliku iskoristim. Razmišljao sam prodati ovaj auto i kupiti malo jači, moderniji, ali neću budem li iduće godine jurio Zlatnu kacigu jer u tom novom autu, kojeg sam mislio nabavit, ne bih bio konkurentan za naslov u grupi N. Ovaj koji sad imam jest malo stariji, ali je odličan. On je sjajan za grupu i tako je složen. Ha, meni je gušt kad netko uloži žalbu na moj auto, misli da je motor jači, da će me zbog toga diskvalificirat, ha, a ne zna da nije do motora, nego je do mene, pa mu ja kažem: 'Evo ti pa gledaj i uživaj'. Gledali su me prošle godine na Sljemenu, sve su pregledali... Sjećam se, na Buzetu su mi 2016. išli rastavljat mjenjač. Ha, tako je to, za najboljima se uvijek diže prašina. Eto, pao sam na svim tim testovima. Nikad pozitivan, nikad viška nečega. Uvijek negativan, a što je u ovom vrijeme korone pozitivna stvar – smije se Đivo, te se sprema na put. Hungaroring je odredište. Prva trka je u subotu, druga u nedjelju. Može li se ipak dogoditi čudo pa da i mlađi Franić 2020. godine, kao i klub, osvoji duplu krunu?

image
Đivo Franić (Dubrovnik Racing) foto: Tonči Vlašić
19. travanj 2024 08:53