Njegov je životopis dug, zanimljiv i raznovrstan, kao i iskustvo koje je stjecao u glazbenoj meki - Londonu. Tome treba dodati i veliku želju za prenošenjem znanja, za uvođenjem mladih u svijet zvuka, glazbe, kreativnog procesa i tehnologije, što Haris Čustović, glazbenik, vokalist, dizajner zvuka, skladatelj, DJ i producent s bogatim dugogodišnjim iskustvom planira na nadolazećem Glazbenom skupu planiranome ovog vikenda, 2. i 3. studenoga na dubrovačkom Sveučilištu.
Haris je magistar zvukovnih umjetnosti kojeg je stekao na University Of Arts u Londonu gdje je dugo živio, a diplomirao je i pedagogiju na Grenwich University u Londonu, a ono najvažnije, glazbenu produkciju voli, radi i usavršava već godinama. Stvara glazbu, bavi se snimanjem, dizajniranjem zvuka, miksanjem i masteringom te produkcijom video sadržaja, i uza sve to predano radi na ideji Dubrovnika kao središta jednog festivala po uzoru na progresivni način razmišljanja glazbene meke u kojoj je dugo živio i radio. Jedan od koraka je Glazbeni skup koji će okupljanjem glazbenika i održavanjem panela, druženjem i razmjenom iskustva mnoge mlade koji se time žele baviti, zainteresirati na prve korake.
Glazbenici i oni koji će to postati
-Glazbeni skup trebao bi biti okupljanje ljudi iz različitih glazbenih pozadina s različitim iskustvima. Zasad će nam gosti biti domaći, a cilj je da se nešto boljom podrškom i s malo većim sredstvima povežemo i sa stranim glazbenicima i producentima koji ne bi imali problem doći u Dubrovnik. Proširili bismo sve ovo i na druge gradske prostore, u toj jednoj pauzi između sezone i Nove godine. Druga nam je godina, idemo polako “– priča Haris kojeg najviše nosi entuzijazam kao i ljudi s kojima radi i glavna ideja. Cilj je da se napravi pravi festival, ali i da postoji mjesto s cjelogodišnjim učenjem audio i videoprodukcije, montaže, masteringa, kreativnog procesa i promocije mladih neovisnih glazbenika.
-Nadam se da ćemo u tome uspjeti, polako i ustrajno, jer interes za te stvari je zaista velik, a to će nam onda dati priliku da možemo dovesti goste iz inozemstva, jer sve to privuklo bi i strane turiste. Nadam se da ćemo naići na podršku jer Dubrovnik je fantastična lokacija za takvo nešto.”, priča Haris.
Deset godina predavao je mladima, u školama, na fakultetima, predavanjima, panelima, festivalima i zna da je najbolji način za učenje otvoreni razgovor i direktno prenošenje iskustva.
-Imam taj kurikulum kojeg gradim zapravo cijeli život i zato je jako važno da ljudima ima netko odgovoriti jedan na jedan. Dosad sam napravio dosta radionica na temu zvuka, glazbe i tehnologije, snimanja, beatmakinga, montaže, učim ih kako početi i kako završiti taj neki proizvod. A njih interesira sve, željni su znanja. Zanima ih kako taj proizvod koji dobiju plasirati, kako se probiti, i motiviran, kako zadržati žar za glazbom, da se ne obeshrabre.”
Glazba u fokusu
Kod bavljenja zvukom, glazbom i produkcijom puno je i problema, posebno za mlade, neovisne i neiskusne ljude.
- Imam i cijelu listu problematika koje postoje u svijetu glazbenika i nekakvih udruženja, podrške, a mi smo još i daleko od svega, pa kako se onda mladi koji se žele baviti audioprodukcijom neće obeshrabriti? Oni se zapravo nemaju kome obratiti. Ne znaju ljudi kako raditi samopromociju, kao neovisni artisti ne mogu doprijeti do dovoljnog broja ljudi. Vizualni identitet je odvukao ljude od glazbe, jer više sad nekako gledaš nego slušaš, fokus je prevelik na DJ-eve, a nemamo bendova, jer ne postoje za bendove nikakvi poticaji. Nepravedna je raspodjela sredstava, obično najveći dio sredstava ode velikima, a vrlo malo nezavisnima.” - objašnjava Haris.
Ono super zanimljivo jest i prvi panel o mentalnom zdravlju u sklopu Glazbenog skupa.
- Kako ostati fizički i mentalno zdrav u svemu tome, kolika je odgovornost umjetnika za njegovu karijeru, jer ne možeš imati lifestyle Jima Morrisona i ostati zdrav, normalan i preživjeti. Dario Kulišić i Suada Salčić govorit će o mentalnom zdravlju i to je interesantna tema posebno u svjetlu događaja posljednjih godina kad ljudi jednostavno nestaju jer im je narušeno fizičko i mentalno zdravlje, ne znaju kako se zaštititi. Ogroman je utjecaj ‘pojačivača raspoloženja’, ti si kao DJ svaki dan negdje drugdje, svaki si dan tome izložen, pitanje je kako se zaštititi u svakom smislu, brinuti se za sebe i za karijeru istovremeno. Takav način života i nebriga o sebi ljude umori, razboli, glazba gubi primat, ljudi nastradaju od svega toga, izgubi se ono zbog čega si se i krenuo baviti time.”