Gledamo ga nekoliko puta tjedno u popularnom kvizu Potjera, no čini se kako to nije ni približno dovoljno obožavateljima lika i djela Deana Kotige jer otkako je otvorio svoj profil na Instagramu, možemo slobodno reći da mu ta društvena mreža doslovno gori. Iz minute u minutu raste mu broj pratitelja, sandučić mu je pun razno-raznih poruka, molbi, ponuda, a ovolika nagla influencerska popularnost iznenadila je i samog Kotigu davši mu dodatni vjetar u leđa pa već sad smišlja nove duhovito satirične objave o kojima će se, sasvim sigurno, tek pričati, piše Slobodna Dalmacija.
U posljednje ste se vrijeme dosta aktivirali na društvenim mrežama, točnije Instagramu, gdje ste se prozvali “lokalnim, ako ne i regionalnim influencerom”. Broj pratitelja vam raste iz dana u dana i čini se kako ste napravili pravi pogodak svojim satiričnim i duhovitim objavama. Jesu li se već javili i prvi sponzori?
- Jesu, iako je nekih sitnijih ponuda bilo i ranije, negdje nakon 50-60 tisuća Instagram sljedbenika javilo se doslovno pedesetak ponuda najrazličitijih vrsta, ali problem je što su to uglavnom neke smiješne cifre, pri čemu ti ljudi iz marketinga očito pretpostavljaju kako imaju posla s prosječnim hrvatskim influencerom, a ne najvećim lokalnim, ako ne i regionalnim influencerom, za kojeg treba odvojiti malo ozbiljniji iznos.
Pa moje Instagram storyje redovito pregleda više od 50 tisuća ljudi, a statusi mi dobivaju od 15 tisuća lajkova na više, mislim da je najviši negdje blizu 30 tisuća lajkova, što su brojke o kojima mnogi kolege influenceri, čak i oni s višestruko većim brojem Instagram pratitelja, mogu samo sanjati.
Recimo, kolegica influencerica Kovač, koja broji gotovo pola milijuna pratitelja, ima svega dva posta s više od 15 tisuća lajkova ove godine, dok ih ja – s “tek” 80-ak tisuća sljedbenika – imam desetak, i to nije šala. Isto tako, kolegica Hana-ono-nešto u veljači ima tek jedan post s više od 15 tisuća lajkova, dok ih ja imam čak četiri, a sveukupno imam čak dosta manje objavljenih postova! Da ne spominjem svoje brojne video-uratke s više od 100 tisuća pregleda, o čemu mnoge kolegice influencerice mogu samo sanjati.
U tom smislu zasad kao “Teflon Don” uglavnom samo odbijam te mršave sponzorske ponude, dok sam posljednja dva-tri tjedna u ozbiljnijim pregovorima s njih četiri-pet, pa tek slijedi vidjeti što će iz toga nastati. Ako nešto bude – super. Ako ne bude – isto ok, ja “influencam” iz moralne i prosvjetiteljske, a ne egzistencijalne nužde. S druge strane, ne krijem da bi bilo lijepo ući u nekakav sponzorski deal, ali – kako rekoh – čekamo hrabre.
Kako crpite inspiraciju za ono što ćete objaviti?
- To mnogi sljedbenici doslovno svaki dan pitaju. Nema neke posebne tajne, jednostavno promatram svijet oko sebe i razmišljam o onome što vidim. Ako vidim nešto što mislim da bi i drugi trebali znati, podijelim u svom edukativno-informativnom Instagram storyju. Ako mi na pamet padne kakva odlična fora, podijelim tu foru.
Naravno, tu pomaže i mailing lista Hrvatskog društva influencera, gdje na dnevnoj bazi dobivamo pregled najvažnijih tekućih zbivanja kako bi neke mogli iskomentirati. Jedna od najvažnijih stvari koju sam naučio na nedavno održanom 12. Svjetskom međunarodnom kongresu za influencere u Londonu, koji sam u sklopu edukacije i usavršavanja posjetio ove jeseni, bila je ta da inspiraciju ne treba čekati, već je ganjati.
Ne mogu se oteti dojmu kako je fotografija na kojoj ležite u izazovnoj pozi, za neupućene, dobila više lajkova od identične kakvu je objavila vatrena nogometna navijačica Ivana Knoll, privukla dosad najviše pažnje. Otkrijte nam malo kako je nastala? Spontano ili se radilo o dobro smišljenoj strategiji?
- Ne radi se ni o kakvoj strategiji - ja sam jednostavno vidio kako je kolegica influencerica napravila tu fotku reklamirajući određeni sponzorirani sadržaj, te sam samo htio pokazat da sam ja kao najveći lokalni, ako ne i regionalni influencer, puno podatniji za reklamu nego ona, i da su zapravo mene trebali masno platiti, a ne nju, jer mogu pobrati veći broj lajkova nego ona, unatoč tome što ona ima nešto veći broj pratitelja.
Ne samo da sam u tome itekako uspio, dobivši u svega tri sata skoro dvostruko više lajkova nego ona u tri dana, nego sam iz fore za nekoliko dana objavio potpuno istu fotografiju, što se na Instagramu ne radi, i ponovno dobio više lajkova nego ona s tom originalnom fotkom. Nije da inzistiram na novim pravilima, samo rušim sva postojeća, a onda se nova pišu sama od sebe.
Je li vas iznenadilo kad su vas počeli pratiti naši uspješni sportaši Ante Rebić i Domagoj Duvnjak?
- Nimalo. Pa i brojni su drugi poznati Hrvati iz najrazličitijih oblasti davno prepoznali moje influencerske kvalitete, poput glumaca, voditelja, manekena, ostalih kolega influencera i slično, ali s obzirom na to da na mene iz nekoga čudnog razloga gledaju kao na konkurenciju umjesto kao na učitelja i prijatelja nisu postali moji sljedbenici i ne priznaju javno da prate moj rad. U tom su smislu sportaši puno slobodniji jer se oni ne boje da ću im uzeti njihov dio kolača.
Iako je očito i davno dokazano te danas naširoko poznato da je moje tijelo hram, i iako sam kao mladac i trenirao nogomet, sportaši od samih početaka ne bježe od pohvala i preporuka mojeg Instagram profila, pa me tako još od davnih dana prate npr. Sara Kolak, Filip Hrgović i Tin Srbić, vremenom su tu došli Filip Zubčić, Mate Pavić i Dino Rađa, a u posljednje vrijeme Zlatko Horvat te spomenuti Rebić i Duvnjak, da bi me baš neki dan jedan Instagram sljedbenik obavijestio kako je i naš košarkaš Ante Žižić postao moj instagram sljedbenik. Nemam što drugo reći osim da klasa prepoznaje klasu.
Tada ste uputili apel i drugim poznatim osobama da vas prate. Je li ta molba urodila plodom?
- Djelomično. Tada je moja sljedbenica postala Sandra Perković, kao i neke druge poznate osobe, ali ja to ne činim zbog sebe, nego zbog njih. Ja znam da kroz moj kvalitetan influence i oni sami mogu napredovati i biti još bolji, a kako ih cijenim, žao mi je da propuste takvu priliku.
Kakve selfije najviše volite raditi? Koliko vam treba vremena da napravite jedan dobar?
- Najdraži mi je onaj s pućenim usnicama i blago zakrenutom glavom, jedan takorekući klasik influencerskog svijeta. Glede vremena, to je posao kao i svaki drugi, i mi influenceri imamo bolje i lošije dane, i nekad vam već prvi okinuti selfie ispadne sjajan i znate da je to to, a nekad treba pokušavati i pokušavati, namještati se i namještati, premještati Sunce, stavljati Shakespearea u kadar, ma bolje da vam ne pričam, ima tu svega, zaista zamršen svijet.
Je li vam teško usklađivati novostečenu influencersku slavu s angažmanom u Potjeri?
- Ne. Potjera je uigran projekt koji hrabro ide svoju osmu sezonu, s najavljenom devetom za jesen kada skidamo tisućitu emisiju što se zaista ne dešava svaki dan u životu medija ovih prostora. Ja sam samo mali kotačić (neki će vam puristi reći da je to pleonazam jer se mora reći ili “mali kotač” ili “kotačić”, nikako ne “mali kotačić”, ali nemojte slušati takve baljezgarije, nego vjerujte ono što vam kažu influenceri) u toj velikoj mašinčini, ne sasvim nevažan ali isto tako ne ni presudan, pa se to nimalo ne kosi s influencerskim dijelom mog tu-bitka kojeg u jednoj gotovo solipsističkoj potpunosti činim ja sam.
Kakve sve poruke dobivate u inbox? Koje su bile najčudnije u smislu da ni sami niste mogli vjerovati da to čitate?
- Bolje da ne znate, ima stvarno svega. Kao što je rekao egipatski liječnik Lucije Matej Seneka - Čovjek sam i ništa ljudsko nije mi čudno, pa sam u tom smislu navikao na sve, ne čudim se više ničemu pretjerano, sve je to za ljude, pa čak i za influencere.
Uskoro ćete dostići brojku od sto tisuća pratitelja na Instagramu. Kako ćete to proslaviti?
- Moj je plan, a što sam već rekao u jednom od liveova koje isto tako nerijetko radim, da sa 100 tisuća Instagram sljedbenika proslavimo jednim zajedničkim okupljanjem, gdje ja očekujem da se javi neki jak sponzor, okrene devet janjaca, mene masno plati, ja to masovno izreklamiram i pozovem sve svoje Instagram sljedbenike koji su u mogućnosti doći, i svi zajedno napravimo feštu o kojoj će se pričati još decenijama. E sad, ponovno se vraćamo na početak, hoće li neka jaka firma biti dovoljno pametna da tu prepozna win-win situaciju, tek slijedi vidjeti. Iako, tih se približava dosta brže od planiranog, pa ostaje sve manje vremena, piše Slobodna Dalmacija.
Fotografija koju još niste objavili, a voljeli biste, prikazivala bi Deana u kojoj situaciji?
- S pilićima.
StoryEditorOCM
Zabava‘RASTURA‘ INSTAGRAM |
DEAN KOTIGA OBJAVLJUJE ‘VRUĆE‘ FOTKE I PUN JE SEBE ‘Influencam‘ iz moralne i prosvjetiteljske, a ne egzistencijalne nužde
29. veljače 2020. - 20:14