StoryEditorOCM
S mora i krajaROTIRANJE KOLONE

Splićani, Solinjani i Cetinjani ‘krepavat‘ će u kolonama do kraja 2024. da bi dobili cestu koja će voditi u - draču?!

Piše Mia Sesartić
15. studenog 2023. - 07:17
U informativnoj tišini počeli su radovi na budućem velikom kružnom toku koji će povezivati državnu cestu koja ne bez razloga nosi broj 1 i ‘novu splitsku obilaznicu‘, te niz lokalnih prometnicaJoško Šupić/Cropix

Stanovnici Splita i šire okolice i nakon završetka turističke sezone muku muče s prometnim gužvama sa svih strana.

Treniutačno su najugroženiji Solinjani, a za "friškije" kolone iz smjera Klisa na staroj cesti barem se može reći da su uzrokovane radovima na gradilištu čvora Mravince na brzoj cesti Solin - Klis, za razliku od raskrižja Širina koje, unatoč tome što će se u siječnju navršiti pune dvije godine otkako je Oleg Butković (HDZ), ministar prometa, svečano otvorio radove na izgradnji dvaju nadvožnjaka, i dalje stoji.

Brza cesta u smjeru Zagore dobila je novu regulaciju prometa, pa se postojeći istočni kolnik sužava već na Dračevcu, gdje se vozila prebacuju na zapadni dio prometnice kojim se vozi dvosmjerno sve do dijela iznad izvora rijeke Jadro. Zbog toga se na području Dračevca stvaraju velike gužve, jednako kao i na staroj cesti od Klisa prema Solinu i Splitu.

Svi vozači i putnici na svim tim relacijama morat će se itekako naoružati strpljenjem, jer će se nova prometna regulacija na brzoj cesti, koju se, da apsurd bude veći, naziva "privremenom", trajati sve do kraja iduće godine, potvrđuju za našu medijsku kuću iz "Hrvatskih cesta" (HC).

Paljenje bagera nigdje nije previše javno oglašavano od strane spomenute državne tvrtke koja je investitor radova, a vozači su samo prema noćnim zatvaranjima brze ceste tijekom proteklog tjedna mogli zaključiti da se pod Mravincima "nešto valja".

Čak ni informativni centar Hrvatskog autokluba ne spominje posebno aktualnu situaciju, odnosno na svojim izvješćima na internetskoj stranici je svrstava na samo dno popisa obavijesti o (auto)cestama na kojima traju radovi. Upozorenje je smješteno toliko duboko u bespućima svemrežja, da se nalazi ispod informacija o zatvaranjima onih prometnica po kojima i bez radova ne vozi više od nekoliko stotina vozila dnevno, a ne da je riječ o glavnom prilazu drugom gradu po veličini u cijeloj Hrvatskoj i centru regije kojem svakodnevno gravitira više od pola milijuna ljudi.

image

Sav promet će, procjenjuje se, do sredine ožujka teći samo zapadnim kolnikom brze ceste, a zatim će se bageri preseliti na zapad, a vozači na istok

Joško Šupić/Cropix

Nadležne u HC-u pitali smo niz ključnih stvari o građenju koje je počelo gotovo u tišini.

- Gradilište koje je trenutno aktivno podrazumijeva izgradnju prve dionice buduće brze ceste od čvorišta Mravince, preko čvora Karepovac, do čvora TTTS.

Prometnica u ovoj fazi uključuje rotor Mravince sa spojnim cestama čija je ukupna duljina dva i pol kilometra koje su ulazno/izlazne prometnice tog rotora. Ukupna vrijednost ove faze je nešto veća od 7,2 milijuna eura.

Izvođač je tvrtka "Strabag", a ugovoreni rok dovršetka je 24 mjeseca – odgovaraju iz državne tvrtke i dodaju kako će se ta "nova splitska obilaznica" graditi u fazama. Prvi dio izgradnje velikog kružnog toka ispod Mravinaca trebao bi potrajati do sredine ožujka 2024., a tada će se građevinari i strojevi očito prebaciti na zapadni dio postojeće brze ceste.

Od tada će se sav promet prema Klisu i Dugopolju, te Solinu i Splitu prebaciti na istočni kolnik kojim će se također voziti dvosmjerno, što bi, s obzirom na planiranu dinamiku radova, trebalo potrajati do kraja iduće godine.

Hoće li sve te muke po vozačima značiti (samo) realizaciju velikog kružnog toka i spojnih cesta koji će, barem neko vrijeme, završavati u kamenjaru i drači na rubovima nekadašnjeg Splitskog polja?

image

Trenutno u izgradnji prva faza koja uključuje rotor Mravince (u HC-u ga pogrešno vode pod imenom Mravinci) i spojne ceste

‘Hrvatske ceste‘
 

- Nastavak izgradnje ostatka buduće prometnice prema Karepovcu i TTTS-u planiran je za početak iduće godine, a nakon završetku postupka javne nabave za izvođenje radova i stručni nadzor. Planirana brza cesta od čvora Mravince, preko čvora Karepovac, do čvora TTTS, u prvom dijelu predstavlja istočnu obilaznicu splitske aglomeracije kao važan dio cestovne mreže šireg područja Splita.

U funkcionalnom smislu, prometnica će omogućiti distribuciju prometnih tokova prije ulaza u uže područje grada Splita - navode iz HC-a, te dodaju kako je "u konačnici cijelog projekta planirana brza cesta prema čvorovima Podstrana, Jesenice, Dugi Rat i Ravnice (Omiš)".

Podsjetimo, riječ je o važnom dijelu splitske obilaznice čiju je potpunu izgradnju još 2005. najavio Božidar Kalmeta (HDZ), tadašnji ministar prometa, s rokom završetka - 2008. godine. Gotovo dva desetljeća kasnije ponovno se priča o "planiranoj brzoj cesti" i o nekim novim rokovima... Ili bolje rečeno - obećanjima.

image
Joško Šupić/Cropix
image

Na ovom dijelu brze ceste bit će i podvožnjak

Joško Šupić/Cropix
image
Joško Šupić/Cropix
image
Joško Šupić/Cropix
image
Joško Šupić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 22:01