StoryEditor
ObalaLIJEPA NASHA 2.0

Naš program ‘Osam otoka u osam dana‘ oduševio je domaće goste

Piše Jozo Vrdoljak
19. srpnja 2021. - 12:30

Mladi poduzetnik iz Krila Jesenice Ivan Rakuljić čija tvrtka Ivan Cruising u floti ima tri broda u situaciji prekinutih prodajnih kanala za prekooceanske zemlje odakle su mu dosadašnjih godina uglavnom dolazili gosti, ove je sezone odlučio uslugu krstarenja ponuditi domaćim gostima. Rakuljić je osmislio program Osam otoka u osam dana. Odlučio je najprije brod Freedom ponuditi hrvatskim građanima po popularnim cijenama odnosno po posebnim uvjetima a kako je odaziv odličan u projekt je uključen i brod Paradise. „Našim građanima smo ponudili veliki popust i osmislili program tako da možemo reći da je njihov i odaziv odličan. U sklopu tog projekta planirali smo odraditi dva tjedna krstarenja, a kako je odaziv bio odličan odradili smo već deset tjedana. Osmislili smo i pokrenuli kampanju putem društvenih mreža i ljudi su nas prepoznali.U svemu ovome nam je dosta pomogao bloger i influencer Vlado Šestan čiji blog prati 200 000 ljudi“, pojašnjava Ivan Rakuljić vlasnik i direktor tvrtke Ivan Cruising iz Krila Jesenice koji priznaje da je cijene krstarenja korigirao za oko 50 posto u odnosu na 2019. godinu. U sklopu projekta "Osam otoka u osam dana" polazišna luka je Split a gost posjeti otoke: Vis, Biševo, Hvar, Lastovo, Mljet, Korčulu, Brač i Šoltu.

Treća generacija brodara

Ivan Rakuljić treća je generacija brodara u svojoj obitelji. Brodarstvo je bio poziv njegova djeda Mije Rakuljića koji je nabavio prvi salbunjer prije više od 70 godina. Potom je obiteljski posao nastavio Ivanov otac Jure koji je nastavljajući obiteljsku tradiciji kupio još veći salbunjer. Taj salbunjer je 1998. godine kada je nastupila zabrana vađenja pijeska prenamijenio u brod za jednodnevne izlete. Tim poslom se obitelj bavila desetak godina a kada su uvidjeli da takav vid posla postaje neodrživ 2009. godine su sagradili prvi brod za sedmodnevna krstarenja. Bio je to brod Eden.

Zanimljivo je da banke nisu u to vrijeme bile sklone financiranju takvih projekata. Dobit kredit u to vrijeme za gradnju broda bio je složen i dugotrajan proces. Situacija se već nakon tri uspješne sezone koje je odradio brod Eden promijenila, tako da su banke same nudile kredite za gradnju mini kruzera. Tako da je obitelj Rakuljić izgradila još tri broda kojima upravlja tvrtka Ivan Cruising. U međuvremenu su prodali brod Eden tako da sada u floti imaju tri broda. Najstariji njihov brod u floti Paradis izgrađen je 2014 godine u kaštelanskom brodogradilištu Odisej. Radi se o jedrenjaku s dva jarbola dugom 40 metara kapaciteta 36 putnika. Brod je izgrađen u klasičnijem stilu tako da ima dosta drva, mahagonija,...“Dio gostiju voli ploviti upravo u takvim brodovima“, napominje Ivan Rakuljić,

Brod Desire izgrađen je 2017. godine u Radežu, a Freedom je izgrađen u istom brodogradilištu 2019. godine. Radi se o sestrinski identičnim brodovima dužine 49 metara. „U ovom trenutku to su najmoderniji brodovi namijenjeni za mini krstarenja. Za unutrašnje uređenje smo čak angažirali dizajnericu“, napominje Ivan Rakuljić.

Brodovima upravlja tvrtka Ivan Cruising iz Krila Jesenice čiji je vlasnik Ivan Rakuljić koja u normalnim sezonama zapošljava 24 radnika. Preciznije, svaki brod ima osam članova posade.

Utjecaj pandemije

Zbog pandemije Covid-19 prošla sezona je za sve brodare iz Krila Jesenice uključujući i tvrtku Ivan Cruising bila katastrofalna. Rakuljićevi brodovi Paradis i Desire prošle godine uopće nisu isplovili, a Freedom je plovio samo dva tjedna. „Svaki naš brod je trebao imati 25 tjedana plovidbe. Umjesto planiranih 75 polazaka odnosno 75 tjedana odradili smo samo dva tjedna. I ta dva tjedna su bila bez zarade. Radili smo samo da platimo posadu. Naime, za staviti brod u funkciju bilo da plovite dva dana ili sedma mjeseci vi morate izvaditi iste dozvole koje vas koštaju jednako. A to nisu zanemarivi iznosi. Dosadašnjih, odnosno normalnih godina, naši gosti su plaćali krstarenje godinu dana unaprijed. Međutim, nakon izbijanja pandemije Covid-19 kanali prodaje s gostima iz inozemstva su prekinuti. Potrebno je neko vrijeme da bi se to ponovno pokrenulo i da se ponovno vrate naši standardni gosti“, ističe Rakuljić koji napominje da je brod Paradis također ponuđen hrvatskim građanima dok Desire radi za Kompas i prima individualne goste iz europskih zemalja.

Rakuljić dodaje da je sve nagovještavalo da će i ovogodišnja sezona biti slična prošlogodišnjoj ali nam otkriva da je zadnjih mjesec i pol booking naglo živnuo. Najave i interes za kolovoz, otkriva nam, su odlične. Booking donekle usporava pojava delta soja virusa. Osjeti se, dodaje, određeno usporavanje kao izravna posljedica rasta brojki novozaraženih u nekim zemljama. Inače prije izbijanja pandemije najzastupljeniji gosti na brodovima tvrtke Ivan Cruising su bili gosti iz SAD, Australije, Novog Zelanda, Velike Britanije i Skandinavije, Južno Afričke Republike, Kanade,...“Tih gostiju sada nema ili ih je jako malo“, naglašava Rakuljić. Što se tiče njegovih kolega Rakuljić kaže da oni koji su do sada imali goste iz europskih zemalja rade dosta dobro, dok oni koji su goste imali sa prekooceanskih tržišta nisu prošle godine odradili ništa a i ova će im godina biti slaba. „Međutim kada se otvore australsko i američko tržište ti brodovi će biti popunjeni više nego ikada.Naravno, da treba preživjeti i opstati kroz ovo razdoblje - ističe direktor tvrtke Ivan Cruising.

Oporavak 2024. godine

Rakuljić kaže da je teško planirati i da je još teško predvidjeti što će se dogoditi u bliskoj budućnosti jer smo se već svi naučili da je teško bilo što predvidjeti za vrijeme ove pandemije. Prognozira da bi se oporavak u segmentu mini kružnih putovanja mogao očekivati 2024.godine. Ipak i u slučaju da ova kriza potraje Rakuljić nema namjeru prodavati brodove. „Više se neće moći graditi mini kruzeri. Ta je odluka donesena iz sigurnosnih razloga. Naime, novi zahtjevi su takvi da bi svaka kabina u potpalublju morala imati vlastiti izlaz. To znači da ih je gotovom nemoguće izgraditi mini kruzer tako da zadovoljavaju te zahtjeve. To samo znači da nema smisla prodavati naše brodove. Nemamo ih namjeru prodavati nego ćemo ih možda malo unaprijediti, poboljšati sadržaje kako bi postigli veću cijenu. Njihova prodaja ne dolazi u obzir. Očito je da je ovo kraj gradnje mini kruzera koji mogu primiti 36 putnika. Što ih se do sada napravilo-napravilo se. Brodari koji će se nastaviti baviti ovim poslom pomalo će se preorijentirati na jahte do 12 putnika, Nakon ovakve odluke broj takvih jahti će očito narasti u nekoj bliskoj budućnosti. Takvih jahti će biti više na Jadranu. Doduše u Hrvatsku dolazi sve više bogatih putnika kojima više odgovara najam jahti koje mogu primiti do 12 putnika.To samo znači da se u tom smislu moramo preorijentirati i to ne samo mi brodari nego i vlasnici apartmana.Cjelokupan hrvatski turizam se mora prilagoditi zahtjevnijim gostima“, mišljenja je Ivan Rakuljić

Na pitanje reagira li neko od njegovih kolega brodara zbog takvih propisa Rakuljić kaže da nije nitko. „Sve i kada bi netko htio graditi brod u ovim uvjetima taj projekt mu ne bi podržale banke. Banke su obustavile financiranje takvih projekta za vrijeme ove krize“, napominje Rakuljić. Rakuljić se slaže da svaki proizvod ima svoju publiku tako da će interes za mini kružnim putovanjima ostati i nadalje. Ipak, naglašava da je sigurniji onaj poduzetnik koji ima bolji proizvod.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. srpanj 2021 23:36