StoryEditor
ObalaPUSTA OBEĆANJA

Iako turista još nema, od Omiša do Splita već se stvara kolona duga desetak kilometara, a političari lažu da će, čim dobiju vlast, to riješiti čas posla!

Piše Saša Ljubičić
4. svibnja 2021. - 12:05
Kilometarske kolone na ulazu u Split iz smjera OmišaAnte Čizmić/Cropix

Brat bratu, sigurno više od trideset godina svjedočimo ogromnim gužvama na cesti između Splita i Omiša. Još se krajem osamdesetih naziralo da magistrala ljeti ne može "popiti" sva ta vozila, a problem su naročito stvarali kupači koji bi iz Splita krenuli prema plažama put Omiša i Makarske.

image
Ovako je bilo jutros...
SCREENSHOT

U međuvremenu, uz magistralu se podiglo toliko kuća da je Strožanac, kao najbolji primjer te hiperizgradnje, danas nalik na nekakav satelitski grad, veliku spavaonicu iz koje se jutrom žuri na posao u Split, a poslijepodne ili uvečer vraća na počinak.

Kad se dnevnim putnicima pridruže furešti, sve stane. Od Omiša do Splita zna se militi i po četiri sata! Gostiju još nema, a jutros su već zabilježene kilometarske kolone. Ljudi negoduju, trube, psuju, a političari u kampanji obećaju. Svi će to, čim dobiju ili obrane vlast, riješiti čas posla. I tako iz izbornog ciklusa u izborni ciklus. Prave nas budalama. Rugaju se.

A kako u teoriji stoje stvari, kad se u praksi napravilo malo i ništa. Radi se o toliko skupom projektu da je to teško i napisati, a kamoli platiti. Pazi sad; cesta Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš stajala bi nas 2,435 milijardi kuna! Građevinska dozvola je ishodovana prije deset godina, ali su se radovi odvijali i odvijaju se samo na omiškoj zaobilaznici i oko nje.

Nova cesta spasa bila bi duga 21,5 kilometara, a 15,4 kilometra vozilo bi se kroz četiri trake. Imala bi, dakle, status brze ceste, pa bi se od Splita do Omiša stizalo za dvadesetak minuta.

Gradnja je predviđena u četiri faze. U prvoj bi "niknuo" čvor Mravince - TTTS, pa onda bi se TTTS povezao s Grljevcem i Starom Podstranom, što znači da bi se s ceste pružao impresivan pogled na more i otoke. Nakon toga gradili bi se spojevi Stara Podstrana - Jesenice te Jesenice - Dugi Rat, a kruna svega bi bili radovi na posljednjoj dionici Dugi Rat - Omiš i mostu Cetina. Sam most stajao bi 174,5 milijuna kuna.

image
Od Omiša do Splita zna se voziti i po četiri sata!
Ante Čizmić/Cropix

Grop koji treba raspetljati, jer se radi o najfrekventnijem prometnom čvoru u nas, onaj je na ulazu u Stobreč s jedne i TTTS s druge strane. Tu se slijevaju automobili iz pravca Splita i Omiša, kao i oni koji dolaze iz smjera Žrnovnice tako da ljeti to mjesto izgleda kaotično u tolikoj mjeri kao da se radi o milijunskoj metropoli, a nas "šaka jada".

Zato bi se na tom mjestu gradila 2,6 kilometra duga četverotračna prometnica koja bi se "raspetljavala" u blizini Karepovca kako bi se sva ta vozila "propustila" na više strana, a Split zaobišao. Navodno, sve to samo što nije krenulo, no opekli smo se već toliko puta da je u bilo što teško vjerovati.

Realno govoreći, vjerojatno će se promet na rubu Splita i kroz Omiš zaista u dogledno vrijeme i "odčepiti", ali cesta između ova dva grada dugo će biti sanak pusti, ma što političari, svih vela, pričali o tome.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. svibanj 2021 12:09