Maslinovo drvo donosi plod koji se konzumira diljem svijeta – bilo kao grickalice, ulje, sam plod ili dodatak u jelima. Ford je odlučio istražiti mogu li se grančice i lišće koje se odbacuju tijekom berbe koristiti za proizvodnju auto dijelova.
Ispitivanje je provedeno kao dio projekta COMPOlive koje se zalaže za uvođenje ekoloških promjena u proizvodnji maslina korištenjem bio kompozita umjesto plastike te podržavanjem kružnog gospodarstva.
Korištenje otpada od maslinovog drveta za auto dijelove moglo bi smanjiti upotrebu plastike i podržati čišći zrak na lokalnom području izbjegavajući spaljivanje kao način odlaganja otpada.
Inženjeri su proizveli prototipove naslona za noge te dijelove prtljažnika koristeći otpad od maslinovog drveta. Testiranje je pokazalo kako su proizvedeni dijelovi čvrsti i izdržljivi, a Ford sada procjenjuje postupak za masovnu upotrebu koji bi potencijalno iskoristio u isporuci sljedećeg vala električnih vozila.
Za ispitivanje koristili su se otpadni materijali dobiveni iz maslinika u Andaluziji, regiji s najvećom proizvodnjom maslinovog ulja.
Prvo su inženjeri u europskom sjedištu Forda u Kolnu koristili pametnu tehnologiju kako bi testirali upotrebljivost maslinovog drveta u smislu trajnosti, čvrstoće i oblikovanja. Zatim su krenuli s proizvodnjom prototipova.
Zajedno s našim partnerima diljem svijeta, Ford ostvaruje mjerljive uspjehe za dobrobit ambicioznih ciljeva održivosti okoliša. Put prema boljem Fordovo je obećanje koje ide prema izradi održivih materijala u auto industriji.
Projekt COMPOlive koji je trajao od 2020. do 2023. morao se prilagoditi mnogobrojnim ograničenjima nametnutima globalnom pandemijom. Partneri na projektu prvi puta su se susreli tek nakon dvije i pol godine od početka projekta.
„U Fordu uvijek tražimo načine kako da budemo održiviji i ponekad inspiracija dolazi s najnevjerojatnijih mjesta. Korištenjem otpada od maslinovog drveta uspjeli smo zamijeniti značajnu količinu naftom baziranog sirovog materijala u unutrašnjim dijelovima. Održiva vlakna stvaraju jedinstven izgled koji će primijetiti i naši kupci.“ – Inga Wehmeyer, voditeljica projekta, Ford
„Kako bismo postigli savršenu mješavinu, morali smo eksperimentirati različitim omjerima otpadnog materijala i polipropilena. Bilo je naporno, ali na kraju nam je omogućilo proizvodnju materijala koji ne pokazuje kompromis u snazi, izdržljivosti i fleksibilnosti.“ -Thomas Baranowski, stručnjak za plastiku.