StoryEditorOCM
Auto-motonove vladine mjere

Italija do kraja desetljeća smanjuje potporu automobilskoj industriji, novac se preusmjerava u proizvodne investicije

Piše Hina
29. listopada 2024. - 22:08

Talijanska premijerka Giorgia Meloni planira smanjiti potporu automobilskoj industriji do kraja desetljeća za oko 4,6 milijardi eura, pokazao je nacrt proračuna za 2025. godinu.

Godine 2022. vlada na čelu s Marijem Draghijem bila je namijenila automobilskom sektoru 8,7 milijardi eura do 2030. godine.

Prijedlog proračuna koji je ovog mjeseca predstavio ministar gospodarstva Giancarlo Giorgetti pokazuje pak da vlada premijerke Meloni želi preusmjeriti 4,6 milijardi od 5,8 milijardi eura planiranih za razdoblje od 2025. do 2030. u financiranje drugih mjera.

Pomoć bi trebala biti najviše smanjena u razdoblju od 2028. do 2030. godine, za oko 2,4 milijarde eura, pokazuje prijedlog proračuna koji moraju odobriti oba doma talijanskog parlamenta.

Izmjene su se poklopile s posustajanjem svjetske potražnje za električnim automobilima, primjećuje Reuters.

image
Baris Seckin/Anadolu Via AFP

Talijanski ministar industrije Adolfo Urso naglasio je u odgovoru na žestoke kritike oporbe da pokušava opskrbnom lancu automobilske industrije osigurati alate koji će mu pomoći s izazovima zelene tranzicije.

- Svi resursi ići će u proizvodne investicije, s fokusom na komponente, što je stvarna snaga Italije - ustvrdio je Urso.

Udruga automobilskih tvrtki ANFIA naglasila je u ponedjeljak da je naznačeno smanjenje pomoći neprihvatljivo iznenađenje koje je u očitoj suprotnosti s važnim radom vlade na europskoj razini u korist sektora, kroz poboljšanje regulative.

S obzirom na brojne tekuće probleme, uključujući elektrifikaciju, slabu tržišnu potražnju u Europi i pad proizvodnje u Italiji, to neće pomoći raspoloženju, rekao je čelnik ANFIA-e Gianmarco Giorda.

image
Darko Tomas/Cropix

Vlada je svojedobno oštro kritizirala multinacionalnog automobilskog diva Stellantisa zbog smanjene proizvodnje u Italiji i selidbe u inozemstvo tvornica povijesnih talijanskih marki poput Fiata, Lancie i Alfa Romea.

Stellantis je odgovorio da ostvarivanje cilja o kojem razgovaraju s vladom, o proizvodnji milijun automobila godišnje, ovisi, između ostalog, i o vladinoj potpori, uključujući poticaje za kupnju.

Rim izdvaja znatno manje novca za pomoć automobilskoj industriji od ostalih velikih zemalja EU-a, rekao je početkom listopada u govoru u talijanskom parlamentu izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2024 00:33