StoryEditorOCM
Auto-mototradicionalni pogoni

Istina je potpuno drugačija, brojke sve otkrivaju: Kina izvozi mnogo više automobila na benzin nego električnih vozila

Piše R. R.
13. prosinca 2024. - 12:25

Sudeći po popularnosti električnih automobila u Kini i njihovoj liderskoj poziciji u tom segmentu na svijetu, mogli bi pomisliti da je velika većina kineskih izvoznih automobila na struju. Međutim, istina je potpuno drugačija, većina kineskih automobila izvan Kine ima benzinski motor.

U prva tri kvartala 2024. Kina je u prosjeku izvozila malo više od pola milijuna automobila mjesečno, što je 27,3 posto više nego godinu dana ranije.

image
Geely

Čak 78 posto izvezenih automobila u prvih devet mjeseci su bili modeli sa SUS motorima, uglavnom benzinci i klasični hibridi. U stvari, udio kineskih automobila sa SUS motorom je još veći, jer preostalih 22 posto čine takozvani ‘NEV-ovi‘ (New energy vehicles) u koju spadaju svi automobili s utičnicom, pa tako i plugin hibridi. Štaviše, udio ovakvih automobila u kineskom izvozu je u stvari pao, jer je prošle godine činio 24,5 posto.

Unatoč povećanom izvozu, ukupna proizvodnja kineskih automobila sa SUS motorom je u padu. Potražnja za njima u samoj Kini je pala brže nego rast izvoza, što je rezultiralo s ukupno oko 1,5 milijun manje proizvedenih kineskih automobila sa SUS motorima. S druge strane proizvodnja takozvanih NEV-a je porasla za ukupno 32,5 posto što jasno pokazuje koliko ova kategorija raste u samoj Kini. Ukupna kineska proizvodnja automobila u prva tri tromjesečja ove godine je bila 2,4 posto veća nego u razdoblju siječanj - rujan 2023. godine.

image
Geely

Sve ove brojke dolaze iz Automobilityja, ali ih je potvrdila i trgovačka organizacija CAAM, odnosno Kinesko udruženje proizvođača automobila. Treba naglasiti da kineski izvozni automobil ne dolazi nužno od kineske marke. Primjera radi, Tesla je na sedmom mjestu među kineskim izvoznicima automobila s 216.000 automobila, a s BYD-om čini više od polovine (56 %) izvezenih NEV-ova. Top 10 najvećih izvoznika se uglavnom sastoji od robnih marki koje ne poznajemo u Europi. New York Times je prošlog mjeseca naveo Rusiju kao najveće izvozno tržište za kineske (SUS) automobile, dok su ti često jeftini modeli vrlo traženi u jugoistočnoj Aziji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:44