Električna vozila i dalje su mnogima nešto od čega zaziru. Posebno su na udaru električni romobili čiji vozači nerviraju one u automobilima zbog nepridržavaja pravila u prometu.
No, sve se glasnije zadnje vrijeme priča o problemima s baterijama u električnim vozilima.
Primjerice, u jednom kineskom gradu čovjek je nosio bateriju električnog bicikla koja se samozapalila u liftu. Nije imao šanse, izvukli su ga iz lifta ‘pougljenog‘, samo su mogli konstatirati smrt. Vidjeli smo i brojna druga samozapaljenja električnih baterija na romobilima, automobilima, skuterima diljem svijeta. No, sada su takve nesreće, porastom broja električnih vozila u Hrvatskoj i okolnim zemalja, došle i kod nas.
Strašna se tragedija dogodila i u Novom Sadu, u kojoj je život izgubila šesteročlana obitelj, od čega je četvero djece od dvije do sedam godina. Kako mediji pišu, krivac za izazivanje požara u kojemu je izgubljeno šest ljudskih života je električni skuter koji je bio priključen na elektromrežu.
Kako donosi Revija HAK, električnim vozilima slijede velike promjene.
Interes za baterije za električna vozila porastao je nakon što se električni automobil Mercedes-Benz zapalio u Incheonu (Južna Koreja), otkrivši da koristi baterije manje poznate kineske tvrtke Farasis Energy. Otkriće je potaknulo potrošače, koji su prije možda previdjeli važnost podrijetla baterija, da preispitaju svoje prioritete kupnje. Veliko je pitanje hoće li sada marka baterije električnog vozila postati jednako značajan čimbenik kao i sama marka automobila.
Nakon niza požara električnih vozila, korejski proizvođači automobila počeli su otkrivati informacije o baterijama, a vlada to planira učiniti obveznim. EU će zahtijevati otkrivanje do 2026. godine, a američke savezne države poput Kalifornije uvode sustave označavanja kako bi otkrile podrijetlo baterija, piše Revija HAK.