Prije desetak godina uveden je novi standard za emisije Nox za vozila, koji ih je ograničio na najviše 0,08 g/km. Zbog toga su proizvođači automobila počeli ugrađivati nove sustave za kontrolu ispušnih plinova motora u vozilima, piše Auto klub.
Među njima je najpoznatiji SCR sustav (selektivna katalitička redukcija). SCR je sustav koji se sastoji od katalizatora, spremnika i AdBlue pumpe i injektora, iako u nekim slučajevima može uključivati i posebnu upravljačku jedinicu.
Spomenuli smo kristalizaciju, što je to i kako do nje dolazi? AdBlue se sastoji od mješavine vode i 33 posto uree, što dovodi do nekoliko problema.
Glavni je da se smrzava na 11 stupnjeva ispod nule, pa se može kristalizirati i izazvati ozbiljan problem. Glavni kvar uzrokovan ovim razlogom je blokada SCR-a, bilo u njegovom injektoru ili u pumpi.
No, osim toga, ta kristalizacija može uzrokovati oštećenje spremnika ili cijevi ili uzrokovati neispravan rad senzora razine. Ako živite u podneblju s osobito hladnim zimama, bilo bi poželjno pokušati spriječiti kvar jer popravak može biti vrlo skup. Najlakši način da izbjegnete bilo kakav problem, a nije jako skup, je dodavanje posebnog aditiva u AdBlue krug.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....